Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Tips på bra och smidig portabel grill

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Tips på bra och smidig portabel grill

    Nu är nästan sommaren här och jag har lyckats planera in lite ledighet!
    Men är trött på engångs grillar som har världelös värme och ska köpa en grill!

    Knuxet är att jag bor i hyreshus, men vi har en gräsplätt inne på gården med lite gångar av betong. Grannarna grillar för fullt varje helg så problem med själva grillningen är inga problem så sett.

    Eftersom jag bor i hyreshus måste jag ta in grillen efteråt, så den måste vara någorlunda portabel för att jag ska kunna bära ner den till källaren.
    Visst kan jag köpa en lagom stor grill på biltema för kanske 200kr, men prylbög som man är vill man gärna ha någon flashig!
    Vilken grill är det jag ska köpa?

    Ronderar på K-rauta och de har monster grillar för under 3000kr (gasol) men de verkar inte särskilt smidiga att bära iväg.
    Saablös dåre

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 628

    Re: Tips på bra och smidig portabel grill

    Vet inte om du vill ha kol eller gasol grill men jag hade den som heter Caddy här http://www.smartson.se/test/fritid/gaso ... -gasol.htm
    Tyckte den va riktigt smidig och blev liten när man la ner delarna i väskan, tror den bestod av tre delar + tub, inga skruvar eller dyligt.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    312

    Re: Tips på bra och smidig portabel grill

    Själv gillar jag kolgrillning och då är det väl Weber som gäller för en normalprylbög (som jag är, och du också?) finns säkert något obskyrt företag i Schweiz som gör än fetare men weber är riktigt bra tycker jag.

    Weber gör två små grillar, Go-Anywhere och Smokey Joe, själv har jag Smokey Joe (hur säger man nej till det namnet). Den är precis som webers andra klotgrillar men kraftigt krympt. Problemet är väl att man måste sitta på huk och grilla men i övrigt funkar den precis lika bra som den 57cm Platinum vi har på landet. Den klarar lätt två personers behov och om det inte är tillbehör som ska grillas har vi klarat fyra pers bra också, men speciellt mycket mer än det blir nog knepigt.

    En annan bra sak (gäller båda varianterna) är att man kan låsa locket så det är fullt möjligt att ta med sig grillen i bilen (inkl. kvarvarande kol från förra grillningen), man får ev. lite problem med att få hem den för att den är så varm men har man tid med att låta den svalna går det bra...

    Jag är mycket nöjd med min iaf.

Liknande ämnen

  1. Snygga till grill på 9-5 -02. Tips och råd!
    Av Saab_Performance i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-30, 16:34
  2. Bra portabel ac?
    Av airflowfredde i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-05, 10:20
  3. Tips! Modifera Grill 9-5a sedan 98
    Av Jimpa_31 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 02:27
  4. Smidig takbox till 9-5 kombi.
    Av berg35 i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 21:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •