Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: ska plasta behöver tips

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553

    ska plasta behöver tips

    jag måste ta och plasta om front & bak spoilern eftersom det har uppståt skador på dom. men jag har aldrig använt mig av glasfiber förut så jag skulle behöva lite tips på hur man ska göra. på fronten så ska ett hörn lagas och därbak så ska jag lägga igen för dragkroken. men hur ska man bygga upp dom nya delarna? och vart kan man köpa dom sakerna man behöver och vad behöver man? skulle sitta fint med en liten guide eller liknande!
    9-3x TTID 20x9,5

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    715
    Använd för fan inte glasfiber det är ju lika elastiskt som ett kassaskåp. men visst spackla du med det om du vill göra om det lite då och då. för eftersom jag antar att det är plast du ska spackla så jag skulle använt mig av byggskum och sen spacklat med "gummi"spackel som flexar lite då plast alltid rör sig vid kontakt av värme och kyla

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553
    Citat Ursprungligen postat av Hulken
    Använd för fan inte glasfiber det är ju lika elastiskt som ett kassaskåp. men visst spackla du med det om du vill göra om det lite då och då. för eftersom jag antar att det är plast du ska spackla så jag skulle använt mig av byggskum och sen spacklat med "gummi"spackel som flexar lite då plast alltid rör sig vid kontakt av värme och kyla
    jag kanske skulle informera om att det redan är gjort i glasfiber :s
    men om man nu skulle såga bort den skadade delen och bygga upp med byggskum på insidan och sen köra med gummispackel. skulle det fungera?

    på baken så är det enda alternativet glasfiber? för det är en helt plantyta som ska byggas från grunden! har ju ett drag som ska bort nu när jag får tummen ur arslet!
    9-3x TTID 20x9,5

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Arlöv/Malmö
    Inlägg
    2 016
    kolla på denna tråden .. där är allt om plastning http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=16785
    Fredrik Engdahl

    9-3 aero -00

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553
    Citat Ursprungligen postat av Bullen
    kolla på denna tråden .. där är allt om plastning http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=16785
    tackar. var precis nått sånt jag letade efter
    9-3x TTID 20x9,5

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    113
    epoxi mannen!!
    Audi a4 TQ ABT
    (SAAB 900set -97 Talladega.såld)
    TEAMSFR.com

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    123
    Funkar aldeles ut märkt att plaska skiten med redig väx å egen härdare har jag gjort tusen gånger å det håller bättre än orginal glasfibret som spoilern är gjord av sen om du har nån firma i närheten av dig Som tillverkar flaggstänger så råder jag dig till att plocka bort fram å bak spoiler å bära dit dom å lägga eller lager sprut fiber inuti spoilrarna....det e det värt..annars kan det bli mer jobb längre fram..

    /KITTEBO RACING
    //KITTEBO RACING//
    //SLIME//

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553
    Citat Ursprungligen postat av realsaab
    Funkar aldeles ut märkt att plaska skiten med redig väx å egen härdare har jag gjort tusen gånger å det håller bättre än orginal glasfibret som spoilern är gjord av sen om du har nån firma i närheten av dig Som tillverkar flaggstänger så råder jag dig till att plocka bort fram å bak spoiler å bära dit dom å lägga eller lager sprut fiber inuti spoilrarna....det e det värt..annars kan det bli mer jobb längre fram..

    /KITTEBO RACING
    tack för tipsen, lutar emot att börja i helgen nångång med detta!
    9-3x TTID 20x9,5

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 417
    finns ju glasfiberspackel med om det inte är jättehål.

Liknande ämnen

  1. Behöver tips på bra serier!
    Av Bagarn i forum Off Topic
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 18:50
  2. 7 2:or på besiktningen, behöver tips!
    Av hyperlite133 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 10:19
  3. Behöver tips!!!
    Av mr_nitrous i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-15, 03:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •