Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Strul med växlare samt "dåligt" ljud i 9-5:a Omformulerat!

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 519

    Strul med växlare samt "dåligt" ljud i 9-5:a Omformulerat!

    Hej,
    Tänkte styra upp det här med stereon i bilen,bilen är en -01:a 9-5 med uppgraderat ljud till Prestige från-05 (verkar det som,kan inte se att det är nåt annat,magnus 99 kanske kan bekräfta?)

    Felet är att ljudet är riktigt dåligt,inte att det skorrar eller så utan att på låg/lagom volym så är avsaknaden av diskant/övre mellanregister högst påtagligt,basen är samtidigt väldigt tunn,märks inte att det sitter en bas i skuffen.

    När man krämar fullt så låter det betydligt bättre men ändå tunt,inte nåt riktigt tryck. mellanregistret/diskanten lever upp betydligt bättre,basen hörs men knappast tillfredställande. Som jämförelse har jag AS2 som kompisen har i sin -04 och den låter mycket bättre.

    Då till lösningarna(?) Hur ska man gå vidare? inställningarna ger ju inget klokt,byta komponenter borde inte behövas,jag kan nöja mig med AS3 -ljud.

    Tips tack!

    Och växlaren ballade ur häromdagen,började efter att jag skulle skifta skiva under uppspelning,tryckte next på ratt-kontrollen och nästa skiva kom fram och ville spela låt 60! testade att byta skiva igen men blev likadant,ville spela låt 60.

    Testade att få ur magget men det går inte,han vägrar spotta ur magasinet. finns det nån reset eller nåt som löser saken?

    Mvh och hoppas på svar

    Magnus
    Akta skinnet!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    karlskrona
    Inlägg
    449

    Re: Strul med växlare samt "dåligt" ljud i 9-5:a

    hej angånde att du har dåligt tryck i ljudet kan bero på att laoud inte är inställd på din stereo. kolla de kan vara så enkelt att den inte är in kopplad. kom ej ihåg hur man gjorde men var nått me on knappen och sen nått annat :P
    kör just nu ingen saab =( körde innan en saab 9-5

    har läs och skriv problem så viss missuppfattning kan ske och skriv fel.

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 519

    Re: Strul med växlare samt "dåligt" ljud i 9-5:a

    Kan inte hitta nån "loud" funktion på stereon,nu har jag beställt en handbok för att kolla lite funktioner,är en del i navin jag ville ha reda på osså.

    Har lusläst WIS och där står det att det kan vara fel slutsteg,ska kolla det nån dag,men fortfarande borde det vara bättre mellanregister

    växlaren är ännu död för den delen,ingen fattar vad som hänt...

    /M
    Akta skinnet!

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 519

    Re: Strul med växlare samt "dåligt" ljud i 9-5:a

    Lyfter en gammal tråd som fortfarande inte är löst...

    Strunta i min fråga om ljudet,det som jag undrar mest över är växlaren. Kan man få nåt tips om att kanske laga eller om det kan vara nåt annat,just nu så får jag inte ens ut kassetten med skivor,i skärmen står det "inget magasin laddat".

    ??

    /M
    Akta skinnet!

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Fagersta
    Inlägg
    459

    Re: Strul med växlare samt "dåligt" ljud i 9-5:a Omformulerat!

    Du har testat "standard"-felsökningen? D.v.s omstart. Antingen rycka lämpliga säkringar eller minuskabeln på batteriet en stund?

    Jag har inga större förhoppningar, men det är ju förhållandevis enkelt att testa.
    *Såld* 9-5 Aero SC Aut -02
    V70 T6 -14

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 519

    Re: Strul med växlare samt "dåligt" ljud i 9-5:a Omformulerat!

    Jepp,har testat. SKa plocka ur den och skruva sönder den,kan vara så enkelt att det kommit skit på nån microbrytare,har tydligen hänt förr...

    /M
    Akta skinnet!

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Kluckande, Skrammel, "Klapprande ljud" i framvagnen OG9-5
    Av asppie i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 00:43
  2. Jag får "skiva saknas" hela tiden i min växlare
    Av overlake i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 19:09
  3. "Kvittrande" samt missljud vid laddning, 9-5 Aero -00 [Löst]
    Av Nemesiz i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 21:19
  4. CD-växlare "hängt sig" i NG 900. Tips?
    Av spec i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-28, 16:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •