Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: 95 aero -00 tappar all ork vid nedväxling.

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Mjölby
    Inlägg
    118

    95 aero -00 tappar all ork vid nedväxling.

    hej, jag har en 95 aero årsmod 2000. problemet jag har är att om jag åker tex i 120 km/h på 5an och sedan växlar ned till 3:an så börjar den "blöddra" eller misstända växlar jag då direkt upp til 4an och gasar så blir det samma fenomen, detta händer inte om jag börjar gasa på 3an i tex 100km/h då går den fullt ut . Men det är inte alltid detta händer kanske 1 gång på 5. vad kan detta vara?
    Mvh / Fredrik
    Saab = se allas avundsjuka blickar.!
    kör 93 Aero ss - 04

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Skanör, Sweden
    Inlägg
    337

    Re: 95 aero -00 tappar all ork vid nedväxling.

    Citat Ursprungligen postat av kvirre
    hej, jag har en 95 aero årsmod 2000. problemet jag har är att om jag åker tex i 120 km/h på 5an och sedan växlar ned till 3:an så börjar den "blöddra" eller misstända växlar jag då direkt upp til 4an och gasar så blir det samma fenomen, detta händer inte om jag börjar gasa på 3an i tex 100km/h då går den fullt ut . Men det är inte alltid detta händer kanske 1 gång på 5. vad kan detta vara?
    Mvh / Fredrik
    Nu har du en manuell låda och jag har en automat. Om vi bortser från det hade jag exakt samma symptom som du har. När jag gjorde kickdown började den blöddra och gå illa. I mitt fall var det DI-kassetten som hade gett sig.

    I ditt fall skulle jag börja med att byta stift. Om felet kvarstår skulle jag testa att byta DI med någon i din närhet. OBS! Byt endast DI med någon som har T7, dvs. svart kassett.

    Good luck

    Mvh
    Christof

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Mjölby
    Inlägg
    118

    Re: 95 aero -00 tappar all ork vid nedväxling.

    Nu har du en manuell låda och jag har en automat. Om vi bortser från det hade jag exakt samma symptom som du har. När jag gjorde kickdown började den blöddra och gå illa. I mitt fall var det DI-kassetten som hade gett sig.

    I ditt fall skulle jag börja med att byta stift. Om felet kvarstår skulle jag testa att byta DI med någon i din närhet. OBS! Byt endast DI med någon som har T7, dvs. svart kassett.

    Good luck

    Mvh
    Christof[/quote]



    okej. kanske är DI kassetten då, stiften är bytta för ca 1 månad sedan, får pröva en ny di kassett, ! tack för svaret
    Saab = se allas avundsjuka blickar.!
    kör 93 Aero ss - 04

Liknande ämnen

  1. Ryckigt i saab 9-5 aero vid nedväxling
    Av potatis i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-10-27, 21:07
  2. Blårök vid nedväxling+fullgas
    Av Turbo_Holm i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 10:58
  3. Problem nedväxling till tvåan på 9000
    Av jompao i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 17:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •