Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vilket stift kommer acc ut på till stereo

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    756

    Vilket stift kommer acc ut på till stereo

    Hej

    Har kopplat in en eftermarknads stereo och då så får jag bara på radion när jag slår på tändningen har testat att ta en testmejsel när jag har radioläget på men får inte ut ström någonstans nån som vet vart vilket stift det kommer ut ström på i radio läget lite jobbigt att måste ha på tändningen för att lyssna på stereo. Tack på förhand

    // Berget
    9000 cd - 90 ---> såld... 9000 cse ltt -94 ---> krockad... 9000 cse v6 - 95 -----> Såld... Saab 9-3 Cab -99 ---> Såld..... Kör ---> Saab 9-5 2.3t -03 :

  2. #2

    Re: Vilket stift kommer acc ut på till stereo

    Citat Ursprungligen postat av Berget
    Hej

    Har kopplat in en eftermarknads stereo och då så får jag bara på radion när jag slår på tändningen har testat att ta en testmejsel när jag har radioläget på men får inte ut ström någonstans nån som vet vart vilket stift det kommer ut ström på i radio läget lite jobbigt att måste ha på tändningen för att lyssna på stereo. Tack på förhand

    // Berget
    Om du kopplar hop gul och röd till enbart gul (har jag för mej) så kommer du ha kvar minnet och även kunna spela utan att tändning är på.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    756

    Re: Vilket stift kommer acc ut på till stereo

    Du menar så att man kör på konstant ström hela tiden ? men då måste man ju stänga av den hela tiden och sätta på den.. eller ?

    Föresten bilen det gäller är en 9-5 03:a med föredetta as2 i. om det nu spelar någon roll.. och det är frågan vilket stift styrströmmen kommer ut på så att stereon startat när man har radioläget på.
    9000 cd - 90 ---> såld... 9000 cse ltt -94 ---> krockad... 9000 cse v6 - 95 -----> Såld... Saab 9-3 Cab -99 ---> Såld..... Kör ---> Saab 9-5 2.3t -03 :

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Nyköpingstrakten
    Inlägg
    438

    Re: Vilket stift kommer acc ut på till stereo

    Jag tror inte det finns något stift vid radio som har radioläge över huvud taget. Jag tror mig ha läst att radion har konstant spännings matning, och att den får signal att stänga av sig när man tar ur nyckeln genom SID:en, eller något liknande.

    Det ska däremot finnas en sladd som har vanligt radioläge, och den sladden sitter uppe i lampvredet! Men jag minns inte ifall det gällde 9-5 eller og9-3.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Fagersta
    Inlägg
    459

    Re: Vilket stift kommer acc ut på till stereo

    *Såld* 9-5 Aero SC Aut -02
    V70 T6 -14

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    756

    Re: Vilket stift kommer acc ut på till stereo

    Tackar då blir det till att koppla in sej på det stiftet tack ska ni ha
    9000 cd - 90 ---> såld... 9000 cse ltt -94 ---> krockad... 9000 cse v6 - 95 -----> Såld... Saab 9-3 Cab -99 ---> Såld..... Kör ---> Saab 9-5 2.3t -03 :

Liknande ämnen

  1. Vilket stift är vad? Trigger trionic5.5
    Av vistrom i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-08-01, 21:57
  2. Vilket stift gör vad? SID3 [bild]
    Av LeafBox i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-31, 04:55
  3. Vilket stift är vilket på lågnivåkabeln? *Löst*
    Av Nirre74 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-30, 22:23
  4. Vilket stift till varvtalssignal T7
    Av Fredde_H i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 13:53
  5. Vilket stift är + respektive - ? (högtalare)
    Av Murkas i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-19, 20:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •