Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ett par elfel :(

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    411

    Ett par elfel :(

    Idag började 2 indikationslampor lysa på min bil. Ingen aning om hur man fixar det/vad som är felet. Bifogar en bild. http://www.ladda-upp.com/bilder/19227/v ... der-detta- Jag menar förstås inte dom som visar att dörrar är öppna. har även varit med om att halvljusen fram slocknat 2 ggr på en vecka nu, verkar som det glappar i ett relä. hjälper det att byta relät eller tror ni att glappet sitter i själva säkringsdosan ? mvh david
    9-5 Vector Sportcombi -2003

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    karlskrona
    Inlägg
    449

    Re: Ett par elfel :(

    kolla relät till halvljuset kan vara så att det är glapp i det. kolla även lampkontrollen relät där me om det kan vara så att det är den som krånglar.
    kör just nu ingen saab =( körde innan en saab 9-5

    har läs och skriv problem så viss missuppfattning kan ske och skriv fel.

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Ett par elfel :(

    Citat Ursprungligen postat av klimpan
    kolla upp dörr kontakterna till dörrana där den vissar att dom är öppna så dom ser bra ut. kan vara att dom är lite rostiga eller ärgade. eller så kan det vara nån kabel eller så men kan vara värt att kolla kontakterna först. sen kan det vara nått annat men kolla dom först.
    Citat Ursprungligen postat av Semb
    Jag menar förstås inte dom som visar att dörrar är öppna.


    Felet beror förmodligen på att en lampa bak är trasig. Kolla att samtliga bak-/bromsljus fungerar.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    karlskrona
    Inlägg
    449

    Re: Ett par elfel :(

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av klimpan
    kolla upp dörr kontakterna till dörrana där den vissar att dom är öppna så dom ser bra ut. kan vara att dom är lite rostiga eller ärgade. eller så kan det vara nån kabel eller så men kan vara värt att kolla kontakterna först. sen kan det vara nått annat men kolla dom först.
    Citat Ursprungligen postat av Semb
    Jag menar förstås inte dom som visar att dörrar är öppna.


    Felet beror förmodligen på att en lampa bak är trasig. Kolla att samtliga bak-/bromsljus fungerar.
    hehe såg det direkt efter jag hadde postat :P därför ändrade jag mitt svar under tiden du skrev :P ber om ursäkt för missvisande svar
    kör just nu ingen saab =( körde innan en saab 9-5

    har läs och skriv problem så viss missuppfattning kan ske och skriv fel.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Elfel torkare, blinkers, elhissar m.m. OG9-5
    Av Ice_01 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-12-09, 23:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •