Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Lossa Radio

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    627
    Medlem#
    6922

    Lossa Radio

    Hej,

    har försökt ta ut min radio men kan inte fatta hur jag skall lossa kontaktstycket med en massa 1mm kablar. Hittade låsningar på ena sidan, 3 st som jag sköt tillbaka men den sitter som berget ändå. Har försökt bända med en kökskniv men den ruckas knappast. Hela fäst-anordningen är ju gjord i plats så man vill ju inte ta i så det spricker och går sönder. Är de någon annan låsning jag har missat att öppna upp?

    Det gäller prestige-radion på en 9-5 års 1988.

    MvH
    -Faen

  2. #2
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 487
    Medlem#
    6901

    Re: Lossa Radio

    Hur menar du nu? Det enda du behöver göra är att stoppa i 4 st spikar i hålet för radion och sedan dra den rakt ut.

    Kontakterna sitter fast i själva ramen som håller stereon , när du fått ur stereon så ser du hur kontakterna sitter fast i ramen.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    627
    Medlem#
    6922

    Re: Lossa Radio

    Mjo, radion har jag fått ur. Men kan inte lossa kontakterna som sitter i radion. Dem går ju in i genom den svarta hållaren/ramen till radion och sitter som berget. Och för att kunna ut radion helt måste ju kablarna veck.

    Antennkabeln har ju en lite låsning på sig. Sitter för övrigt jävligt hårt den med. Sedan är den kabeln anslutningen "L"-formad vilket gör det jävligare för man inte inte fatta något grepp samtidigt måste man trycka ner "låsningen". Har ju samma låsningsätt som en ethernetkabeln.

    Men jävligaste måste vara kabelnhärvan till radion. vet ej hur jag får loss dessa kablar för att kunna ta med mig radion.

    Är det meningen att man måste demontera någonting annan innan? Vad jag har gjort nu är att tagit ut radion från consolen, nu måste kablarna veck för att få den helt loss. Är det något jag har missat?

    MvH
    -Faen

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    627
    Medlem#
    6922

    Re: Lossa Radio

    Löste det...

    I och med att jag hade tagit ut radion genom att ta bort AC-displyn och trycka radion bakifrån ut får man ut hela ramen med radion. Om man istället bara använder verktyget som man sticker in i radion lösgör man radion från ramen. Som du sa Turbo_Danne. Så fick lov att tillverka dessa verktyg. Så det är praktigt omöjligt att få ut radion utan dessa...

    Tack för hjälpen!

    MvH
    -Faen

  5. #5
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 487
    Medlem#
    6901

    Re: Lossa Radio

    Skönt att det löste sig iaf
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

Liknande ämnen

  1. Lossa radio 93 -09
    Av hjgubr i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 18:44
  2. radio kod
    Av aga i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 01:40
  3. Död radio!
    Av masse75 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-28, 07:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •