Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Saab 9-3 SS 03 - Baslåda?

  1. #1

    Saab 9-3 SS 03 - Baslåda?

    Hej alla!
    Jag har idag besökt 2st butiker där dom säljer/installerar ljud i bilar. Båda besöken slutade i en ren besvikelse då jag fick beskedet att det var i princip omöjligt att jobba med denna bil. Fick beskedet att det skulle gå på en väldigt stor summa pengar då dom behövde göra om allt.

    jag har letat mig fram här på forumet och hittat ett par intressanta trådar angående detta ämnet, det jag skulle vara extremt tacksam över är om någon där ute kunde skriva ner ett par rader så jag kan vidarebefodra detta till dom som monterar så att de kan klara av sitt jobb. Det jag egentligen är ute efter är ett bättre bas tryck i min bil, antigen att byta ut de högtalare som sitter i hatthyllan eller installera en baslåda, jag är ute efter bäst resultat. CD spelaren får sitta kvar som den är. Bilen är en Saab 93 Vector Sport Sedan 2003.

    Jag är extremt rookie i detta ämne, det jag vet är vart man stoppar in CDn ungefär :P

    Tack

  2. #2

    Re: Saab 9-3 SS 03 - Baslåda?

    Åk till någon som kan SAAB tex BRL dom vet hur man monterar slutsteg,basar m.m i 9-3 SS.

  3. #3

    Re: Saab 9-3 SS 03 - Baslåda?

    Jag var hos dom med faktist, efter ett tag konstaterade dom att det kanske skulle gå med en slags omvandlare från högnivå till lågnivå. Detta skulle innebära att jag skulle förlora ca 50% av vad baslådan kan leverera, vilket är lite tråkigt. Någon som vet nått mer om detta?


    Jätte tacksam för svar

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Solna
    Inlägg
    571

    Re: Saab 9-3 SS 03 - Baslåda?

    Vidarbefodra den här tråden till dom viewtopic.php?f=30&t=162959 den täcker in det mesta (om inte allt?) som dom behöver veta.

  5. #5

    Re: Saab 9-3 SS 03 - Baslåda?

    Yes will do! Det jag sitter och lurar på nu är vilket system man har i bilen, finns det något enkelt sätt att se detta? AS1 AS2 eller AS3. Har tre högtalare i frampanelen, en i varje dörr och två i hatthyllan.

    Tack igen grabbar!

  6. #6
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 000
    Medlem#
    4706

    Re: Saab 9-3 SS 03 - Baslåda?

    Citat Ursprungligen postat av dbone
    Yes will do! Det jag sitter och lurar på nu är vilket system man har i bilen, finns det något enkelt sätt att se detta? AS1 AS2 eller AS3. Har tre högtalare i frampanelen, en i varje dörr och två i hatthyllan.

    Tack igen grabbar!
    Om du har två högtalare i hatthyllan så har du 150 systemet.

Liknande ämnen

  1. Baslåda i Saab 95 -07
    Av Fredrik_ff i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 23:02
  2. saab 9-3 -05 baslåda
    Av Jerry87 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 07:26
  3. Saab 9-3 2.0t -98 Baslåda?
    Av jepz88 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 01:04
  4. Baslåda i Saab 9-5 -01
    Av Patrick_C i forum Projekt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-09-27, 22:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •