Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: bromsskivor9-3 aero

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    enköping
    Inlägg
    492
    Medlem#
    12744

    bromsskivor9-3 aero

    har hålt på några timmar nu med att få dän främre bromsskiva men den fan...... släpper inte har släpt den lilla skruven o kört med glidhamare som skråen.... men skivan har bara rört sig nån mm i på en sida något jag missat eller sitter dom så ini bomben?

    tacksam för tips och råd
    9-5 2.0t 08 biopower

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    enköping
    Inlägg
    492
    Medlem#
    12744

    Re: bromsskivor9-3 aero

    har sökt o hittat en del men fler råd och tips motages varmt
    9-5 2.0t 08 biopower

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    9

    Re: bromsskivor9-3 aero

    På min ng900 (bör se liknande ut iaf) satt ena bromsskivan fast nått så in i ...... Jag bankade och drog och slet ett tag men icke. Sedan fick jag låna en liten gastub och värmde runt den delen som "går över navet" alltså den delen som angränsar till bromsytan. Efter några "värma, banka, värma, banka" så lossnade den. Jag kan inte lova att man inte har sönder nått lager el dyl, min bil står fortfarande på bockar, men den lossnade iaf!

    Anledningen till att den satt fast, var att skivan hade rostat så pass att den hade fått en kant invändigt som nöp fast om navet.

    Mvh Emanuel
    900 2.0T -97 Steg 2 - Såld
    9-5 2.3t -00 Sedan Steg 1

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    39

    Re: bromsskivor9-3 aero

    Bytte skivor fram på min Aero 9-3 01:a för 2 veckor sen och mina skivor satt som järnspikar, men jag gjorde så att jag med hjälp av en kompis tog en lång planka ställde ratt på fullt utslag beroende på vilken sida och från framsidan dvs vid fronten trycka plankan mot skivan jag hamrade och min kompis snurrade på skivan tog ett tag men till slut lossnade den utan några skador på bil eller kompis.

    Hoppas du förstår vad jag menar annars kan du pm:a så förklarar jag bättre.

    Lycka till
    Ut desint vires, tamen est laudanda voluntas
    Saab 9-3 Aero 2001

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •