Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Behöver svar och tips angående ljudbygge i og9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    58

    Behöver svar och tips angående ljudbygge i og9-3

    Är helt nollställd när det gäller billjud, så vad beredd på dumma frågor här

    Hade tänkt en 2x10" baslåda samt 2st högtalare över kofferten, samt på vardera sida av framdörrarna, finns galler där tror dock inte det finns monterat där just nu och bör jag skaffa något till de som sitter i instrumentpanelen?

    Vad för högtalare bör jag sätta var och vilken tum passar runt om? Vill ha ett tungt detaljerat ljud.

    Och en sista fråga går det köra med original stereon, är nöjd bara jag kan använda CD spelaren ifrån den.
    Saab 9-3 2.0T

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    203

    Re: Behöver svar och tips angående ljudbygge i og9-3

    Ska försöka att svara på dom flesta av dina frågor
    JA det går att använda original huvudenheten utan problem (har själv gjort det i ca 1 år med min nuvarande setup
    Sen till högtalar storlekarna så uppe på instrument panelen är det 3'5" om jag minns rätt(men där har iaf jag inga utan kör bara med diskanterna där uppe. Sen i dörrarna så är det 6'5" och i hatthyllan så är det ju 6'9"
    Om du inte har några högtalare i dörrarna så skulle jag rekommendera att använda original kablarna som går till mitt konsolen(väldigt enkelt att komma åt. Själv så la jag mina delningsfilter där och använde originalkablar därifrån) om du inte vill krångla till det och borra i kontakten som går till dörrarna

    Men vilka högtalare vet jag inte riktigt.. Beror ju helt på vad du definiera som detaljerat ljud Och självklart hur mycket pengar du vill lägga Men du ska nog inte räkna med något JÄTTE detaljerat ljud om du ska använda original stereon

    Och sist men inte minst..... Det finns inga dumma frågor Alla är vi nybörjare någon gång Ser mig själv som en nybörjare inom ljud..
    Kör: 9-3 Turbo

    Min bil @ garaget.org

Liknande ämnen

  1. Ljudbygge i saab 9-5, tips?
    Av Dawn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-02-07, 11:27
  2. Behöver tips angående kamkedja/glidskenor
    Av Semb i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-03, 15:24
  3. Behöver ett snabbt svar angående motoroljor
    Av Kallekalle i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-23, 20:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •