Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: lyse knappar elhissar bak saab 9,3 98

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    NORRKÖPING
    Inlägg
    44

    lyse knappar elhissar bak saab 9,3 98

    Är det någon vänlig själ som kan tala om för mig om det ska vara lyse i elhissknapparna bak..Jag menar det, dom är svarta nu och vill ju veta om det ska vara så innan obduktionen.Slipper därmed utbrista i diverse otryckbara ord när jag upptäckt att det inte ska vara lyse och inte får ihop eländet.
    Detsamma gäller blinkersspaken och torkarspaken ,ska det vara lyse i dom?Såg en bild i ett annat sammanhang och där var det lyse i dom.Hemmapulat eller fabriks vad vet jag?

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Fors, Dalarna
    Inlägg
    627
    Medlem#
    5772

    Re: lyse knappar elhissar bak saab 9,3 98

    Japp i elhissknapparna på bakdörrarna ska det lysa om strömställaren till fönsterhissarna i centerkonsolen är i läge ON. Det sitter en liten diod liknande lampa i som är fastlödd inuti knappen men är ganska enkel att byta om man har en lödkolv till hands. I spakarna till blinkers och torkarna ska det däremot inte lysa, borde vara ganska svårt att fixa det också eftersom texten på dem är tryckt och ej genomskinlig.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    NORRKÖPING
    Inlägg
    44

    Re: lyse knappar elhissar bak saab 9,3 98

    Ok!
    Tackar så mycket.

  4. #4
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156

    Re: lyse knappar elhissar bak saab 9,3 98

    Ett tips kan vara att titta i FAQ, närmare bestämt tråden "Byte av diverse lampor i våra Saabar"
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    NORRKÖPING
    Inlägg
    44

    Re: lyse knappar elhissar bak saab 9,3 98

    Jo Hade nog lite för brått där!
    Men det här med spakarna är skumt.Jag såg ju en bild om lyse i SID:en eller vad det var.Och på den bilden lös symbolerna på spaken .Det va bara torkar spaken man såg så den andra kan jag inte uttala mig om.

  6. #6
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156

    Re: lyse knappar elhissar bak saab 9,3 98

    Citat Ursprungligen postat av radioten
    Jo Hade nog lite för brått där!
    Men det här med spakarna är skumt.Jag såg ju en bild om lyse i SID:en eller vad det var.Och på den bilden lös symbolerna på spaken .Det va bara torkar spaken man såg så den andra kan jag inte uttala mig om.
    NG9-3 kan jag inte uttala mig om, men för övrigt så har Saab aldrig gjort en bil (hittills) där symbolerna på spaken lyser. Gör de det (Är du verkligen SÄKER på att de verkligen lyser och inte bara att det är en ljuskälla i/omkring bilen så markeringarna syns ändå?) om inte så har någon i så fall mekat in det (bökigt eftersom markeringarna inte är genomskinliga, så då har någon i så fall antingen bytt spak till icke-Saab-spak eller modifierat symbolerna (skurit hål) och satt en lampa bakom) eller så är bilden antingen manipulerad eller har ljusfel som gör att det ser ut som att symbolerna lyser fast de inte gör det.

    Original så lyser symbolerna på spakarna inte i alla fall.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Byta elhiss knappar Saab 9-5 07
    Av JohnM i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 18:08
  2. automatiska elhissar till saab 900/93
    Av tommie87 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 19:40
  3. instument lyse saab 9000 cc-88 problem
    Av kjell-åke paldanius i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 23:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •