Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Fläkten inne i bilen helt död? Saab 900 -97

  1. #1

    Fläkten inne i bilen helt död? Saab 900 -97

    Hej jag har lite frågor och undringar vad det kan vara för fel på min kupefläkt.
    Den funkar inte alls jag kan sätta på själva fläkten så displayen lyser och visar ex 20 grader och skall blåsa i vänster och höger.
    Men inget händer? oavsätt hur jag ställer graderna och trycket på fläkten så händer inte ett skit.
    Men! svänger jag fullt till höger i en rundell eller ngt så fort det e fullt åt höger så startar fläkten ibland på FULL SPRUT sen slutar den när jag svängt klart??
    har kollat kablarna in till själva displayen alla kablar ser bra ut där har byt acc display för att prova det funkar fortfarande inte ?
    Skall ner till lokalen imorgon och mecka med bilen så skall prova den fel sökningen som jag hitta i någon tråd innan.
    Det var väl Auto + pilarna till höger och vänster samtidigt?

    en annan dum fråga oxo men eftersom bilen e i garage nu i 1 vecka till för får mitt körkort då hoppas jag så e det svårt att prova fläkten hela tiden efter små fix.
    Måste bilen vara igång för att fläkten skall fungera? eller räcker att nycklen är på ON ?
    Tacksam för svar! /MVH Robin Karlsson

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156

    Re: Fläkten inne i bilen helt död? Saab 900 -97

    Auto + pilarna till höger och vänster samtidigt är på Saab 9000

    På nyare Saabmodeller så är det "Auto" och "Off" som gäller för att göra felsökning.

    Personligen så tror jag antingen att din fläktmotor är slut, eller att fläktreglerdonet är trasigt.

    För att fläkten ska gå så måste nyckeln vara på andra läget. (Typ läget där alla varningslampor och sånt lyser)
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3

    Re: Fläkten inne i bilen helt död? Saab 900 -97

    Tackar så mycket för hjälpen hoppas att det kommer funka efter man byt fläktreglerdonet eller fläktmotorn. skall ta mig ner till bilen idag och göra en felsökning och se vad som händer.
    Men var kan jag köpa fläktreglerdonet?
    Har hittat fläktmotor på speedparts
    men hittar inte fläktreglerdonet kanske letar fel ?
    MVH/Robin

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    515

    Re: Fläkten inne i bilen helt död? Saab 900 -97

    Har samma problem jag.

    Hur kommer jag åt fläktmotorn samt fläktreglerdonet?

Liknande ämnen

  1. Vibrationsljud inne i bilen på min Saab 9-3ss -03
    Av Deg78 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-24, 19:53
  2. Vad är det för rund sak inne i bilen?
    Av alucar[D]^ i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 19:33
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 18:11
  4. avgaslukt inne i bilen på saab 95 aero 00
    Av Aero 9-5 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-04-12, 15:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •