Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 75

Ämne: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

  1. #21
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    Citat Ursprungligen postat av patienten
    som nu stod mitt på gatan och stoppade upp alla bilar bakom oss och så.
    dom flesta stod där och såg det hela klappade händerna åt oss när vi var på väg till bilen
    hur många av er har någonsin fått applåder när ni blockerat vägen för andra bilar?

    Citat Ursprungligen postat av patienten
    50-60års åldern... att vi gjorde fel som åkte för snabbt... men att den där killen gjorde ett ännu större fel och förtjänade att bli slagen.
    Hur många par kring 60 år stöter ni på som har inställningen att fet är bra när någon blir nerslagen?

    Killen är 16 och önskar att han hade bil, tills dess sitter han hemma och baddar sina finnar och skriver ner olika sagor som typ den här.

    -inget hände! Otroligt osannolikt att en som blir misshandlad inte själv gör anmälan efteråt.

    Eller att inte en enda skulle tycka det var fel och ringa polisen.
    Tv3s efterlyst brukar ju älska sådana här inslag. Någon som sett?
    Nä!

    Så låt lillkillen vara nu
    16 år bara, nja tror inte det isåfall har han väl byggt om 9-3an till epa då.

  2. #22
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av Lamer
    Jag tutar på de jag brukar störa mig på i trafiken. Det finns 3 typer som jag stör mig mest på. Jag har tom namn på dem...

    "BackOve" Typen som backar in på en parkeringsplats, fast det tar alltid längre tid att backa än att köra in fram och sedan backa när man sticker.

    "SvängArne" Idioten som skall ta ut svängen bara för att svänga åt nåt håll. Oftast byter de fil utan att tänka på det. Min körskolelärare kallade det för päronsväng.

    "AccBerta" som aldrig når upp till rätt hastighet vid påfarter till motorväg.

    När jag ser dessa brukar jag tuta eller spruta ner dem med spolarvätstska.
    iofs inget kul.... men jag är för gammal för sånt...

    Joo, kom på e grej... När vi gick i gymnasiet brukade vi, när vi såg nån vi kände, trycka på dem med kofångarn. Jag kunde ibland stå vid ett rödljus, för att sedan bli framputtad av en et var bara att lägga i backen och gasa på....

    Men jag levde på den tiden när man fick jobba ihop sin bil själv.... dvs.140 vs 240 vs 99 vs Ascona osv.

    Edit: Ser att mitt inlägg egentligen inte hör till topic.
    Men, som min dotter säger...."orka"
    Haha, tider...

    Fy tusan för våra döttrar, min är ute och ränner och kommer kanske hem snart, "slut på friden "
    Det bästa är att kärringen oxå är "nånstans"
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #23
    Steg 2 tacts avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 669

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?


  4. #24
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2 112

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av tobias321
    Pumpe har lärt mig att honka å sedan vinka eller ge en slängkyss, så fort man ser en fin flicka på gatan.
    Haha, funkar det då?

    Citat Ursprungligen postat av patienten
    En gång så åkte jag lite för snabbt över ett övergångsställe, jag hann inte stanna helt enkelt
    Är den historien sann är du dum i huvudet. HELA huvudet.
    9³ Aero - 01 SÅLD!
    740 GLE - 89 Dissad!
    9³ SC 2.0T - 06 Nyköpt! - Tillbaka i saabträsket! Wohoo!
    Isn't this where... we came in?

  5. #25
    Grundladd Turborulles avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    276

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av tact
    http://www.youtube.com/watch?v=a3NxGDZKP2s
    För tankarna till det klassiska citatet av Jim Harkins:
    "I want to die peacefully in my sleep like my grandfather. Not screaming in terror like his passengers."
    BMW 328 GT M-sport
    Tidigare: og900 turbo 3d 1980, og900 turbo 3d 1981, og900i 3d 1985, Volvo 744 GLE 1988, 9000 CSE 1994, 9-5 Aero SC 2004
    https://www.garaget.org/Turborulle

  6. #26
    _|_ Guest _|_ ..............
    Guest

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Haha, tider...

    Fy tusan för våra döttrar, min är ute och ränner och kommer kanske hem snart, "slut på friden "
    Det bästa är att kärringen oxå är "nånstans"
    *asg*
    klockren kommentar, kan inte missförstås.

  7. #27
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 628

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av tact
    http://www.youtube.com/watch?v=a3NxGDZKP2s
    haha gjort något liknande mot en polare som låg å slumrade, skulle svänga av motorvägen men siktade på skyllten som delar avfart och motorväg istället, när han vaknade till försökte han hoppa ut genom dörren

  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    305

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Var vid ett tillfälle som vi var 3 bilar på väg mot samma mål, skulle dela upp oss sen.
    Men vi körde konferanssamtal i.a.f.

    Så kommer det en bil snabbt som attan bakom. Och direkt går kompisen ut och "påbörjar en omkörning" sen ligger han jämsides med mig medans jag saaakta ökar. Sen blir 2+1 vägen enkelfilig igen och han lägger sig bakom mig. När det blev 2 filigt igen var han snabbare än den andra bilen för vi pratade. Så samma sak igen. 3e gången lät vi han köra om och jävlar vad han for förbi!

    Sen har det väl hänt någon gång att man när det kommit en "sportbil" och lagt sig bakom och man ligger lagligt så börjar han omkörningen och man ligger på 3:an och lämnar han en bra bit bakom sig. Och sen lägga sig lagligt igen..

    Inget allvarligt.. Bara lite småkul!
    / MVH Jimmy T, Nässjö
    Saab 9-5 Aero SportCombi -03 / Steg1+
    http://www.garaget.org/tannen

  9. #29
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 417

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    en gång när jag höll på att köra om en lastbil på E4.an så kom en merca med en kostymnisse rullande på insidan och tänkte köra om på fel sida... jag gav saaben en aning mer fot och sen saktade jag ner till strax under 110km bredvid lastbilen, mer vågade jag inte

  10. #30
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av tannen
    Var vid ett tillfälle som vi var 3 bilar på väg mot samma mål, skulle dela upp oss sen.
    Men vi körde konferanssamtal i.a.f.

    Så kommer det en bil snabbt som attan bakom. Och direkt går kompisen ut och "påbörjar en omkörning" sen ligger han jämsides med mig medans jag saaakta ökar. Sen blir 2+1 vägen enkelfilig igen och han lägger sig bakom mig. När det blev 2 filigt igen var han snabbare än den andra bilen för vi pratade. Så samma sak igen. 3e gången lät vi han köra om och jävlar vad han for förbi!

    Sen har det väl hänt någon gång att man när det kommit en "sportbil" och lagt sig bakom och man ligger lagligt så börjar han omkörningen och man ligger på 3:an och lämnar han en bra bit bakom sig. Och sen lägga sig lagligt igen..

    Inget allvarligt.. Bara lite småkul!

    jo tills du gör så mot mig då lovar jag att du ligger i diket! om jag får vara lite elak så vill jag påstå att du är en idiot faktiskt. någon gång så kanske det är någon som kör en svårt skadad människa till akuten när du får för dig att spela Allan ballan.

    om jag inte hade prejat dig åt helsike så får du hoppas att du tar dig längre på en tank med bensin än vad jag gör.
    9-3x TTID 20x9,5

  11. #31
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    164

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Ibland kan man väl roa sig med att hetsa någon rödljusrejsare. Jag brukar titta på bilen och föraren brevid vid rödljuset. Man kan riktigt se när det är någon som tänker "jag ska fram först". Då gasar jag lite uppmanande och tittar på föraren. Vissa blir alldeles te sig i trasorna. När det sedan blir grönt kör man iväg lugnt och försiktigt samtidigt som man njuter av grabben som gör bort sig i filen brevid. Detta är även roligt om det är en äldre, korrekt herre i bilen brevid. Då ska man dock gestikulera ännu tydligare att man vill rejsa. De brukar bli tvärilska.
    Johan B. Kör en 9-5 Aero 2001. Mnr.5833
    http://www.garaget.org/?car=8208

  12. #32
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av lutte
    Citat Ursprungligen postat av tannen
    Var vid ett tillfälle som vi var 3 bilar på väg mot samma mål, skulle dela upp oss sen.
    Men vi körde konferanssamtal i.a.f.

    Så kommer det en bil snabbt som attan bakom. Och direkt går kompisen ut och "påbörjar en omkörning" sen ligger han jämsides med mig medans jag saaakta ökar. Sen blir 2+1 vägen enkelfilig igen och han lägger sig bakom mig. När det blev 2 filigt igen var han snabbare än den andra bilen för vi pratade. Så samma sak igen. 3e gången lät vi han köra om och jävlar vad han for förbi!

    Sen har det väl hänt någon gång att man när det kommit en "sportbil" och lagt sig bakom och man ligger lagligt så börjar han omkörningen och man ligger på 3:an och lämnar han en bra bit bakom sig. Och sen lägga sig lagligt igen..

    Inget allvarligt.. Bara lite småkul!

    jo tills du gör så mot mig då lovar jag att du ligger i diket! om jag får vara lite elak så vill jag påstå att du är en idiot faktiskt. någon gång så kanske det är någon som kör en svårt skadad människa till akuten när du får för dig att spela Allan ballan.

    om jag inte hade prejat dig åt helsike så får du hoppas att du tar dig längre på en tank med bensin än vad jag gör.
    Ja den dan dom träffar på fel person så kanske det händer grejor.

  13. #33
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Sällan har jag funnit en trådskapares signatur så talande som i denna tråd.

    Varför lägga krut på att hitta på "hyss" i trafiken istället för att vara överseende med andras misstag och försöka hjälpa till efter sin egen förmåga.

    Gillar både "hyss" och practical jokes men försöker hålla dessa till andra sammanhang än i just trafiken.

    När nu folk beter sig som idioter antingen för att de försöker skoja eller helt enkelt inte begriper bättre är det dock ingen anledning till att hetsa upp sig och göra situationen värre.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  14. #34
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    305

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av lutte
    Citat Ursprungligen postat av tannen
    Var vid ett tillfälle som vi var 3 bilar på väg mot samma mål, skulle dela upp oss sen.
    Men vi körde konferanssamtal i.a.f.

    Så kommer det en bil snabbt som attan bakom. Och direkt går kompisen ut och "påbörjar en omkörning" sen ligger han jämsides med mig medans jag saaakta ökar. Sen blir 2+1 vägen enkelfilig igen och han lägger sig bakom mig. När det blev 2 filigt igen var han snabbare än den andra bilen för vi pratade. Så samma sak igen. 3e gången lät vi han köra om och jävlar vad han for förbi!

    Sen har det väl hänt någon gång att man när det kommit en "sportbil" och lagt sig bakom och man ligger lagligt så börjar han omkörningen och man ligger på 3:an och lämnar han en bra bit bakom sig. Och sen lägga sig lagligt igen..

    Inget allvarligt.. Bara lite småkul!

    jo tills du gör så mot mig då lovar jag att du ligger i diket! om jag får vara lite elak så vill jag påstå att du är en idiot faktiskt. någon gång så kanske det är någon som kör en svårt skadad människa till akuten när du får för dig att spela Allan ballan.

    om jag inte hade prejat dig åt helsike så får du hoppas att du tar dig längre på en tank med bensin än vad jag gör.

    Jo och som jag skrev en ENSTAKA gång. Och bilen som skulle köra om körde inte snabbt. Man märker ju om någon kommer ifatt i 150 eller om personen ligger någon enstaka kilometer över. men visst låt mig vara en idiot för det... Rätt många lastbilschaufförer som är idioter med då.
    / MVH Jimmy T, Nässjö
    Saab 9-5 Aero SportCombi -03 / Steg1+
    http://www.garaget.org/tannen

  15. #35
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av tannen
    Citat Ursprungligen postat av lutte


    jo tills du gör så mot mig då lovar jag att du ligger i diket! om jag får vara lite elak så vill jag påstå att du är en idiot faktiskt. någon gång så kanske det är någon som kör en svårt skadad människa till akuten när du får för dig att spela Allan ballan.

    om jag inte hade prejat dig åt helsike så får du hoppas att du tar dig längre på en tank med bensin än vad jag gör.

    Jo och som jag skrev en ENSTAKA gång. Och bilen som skulle köra om körde inte snabbt. Man märker ju om någon kommer ifatt i 150 eller om personen ligger någon enstaka kilometer över. men visst låt mig vara en idiot för det... Rätt många lastbilschaufförer som är idioter med då.

    ja jag tänker stämpla dig som det!

    lastbilschaufförer rår inte för att deras fordon inte går fortare än vad gör men till likes så går dom åt sidan om möjligheten finns, dom gör inte tvärtom bara för att leka övermänniska som visa andra finner skoj.
    9-3x TTID 20x9,5

  16. #36
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 651

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av tannen
    Jo och som jag skrev en ENSTAKA gång. Och bilen som skulle köra om körde inte snabbt..


    Citat Ursprungligen postat av tannen
    Så kommer det en bil snabbt som attan bakom.
    Säger du inte emot dig själv lite..?

  17. #37

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av tannen

    Och direkt går kompisen ut och "påbörjar en omkörning" sen ligger han jämsides med mig medans jag saaakta ökar. Sen blir 2+1 vägen enkelfilig igen och han lägger sig bakom mig. När det blev 2 filigt igen var han snabbare än den andra bilen för vi pratade. Så samma sak igen. 3e gången lät vi han köra om och jävlar vad han for förbi!
    fast vid andra gången skulle jag gått upp i häcken på dig, och prejat in din kompis i vajerräcket.
    Så då kunde du vinka till kompisen där han satt i vajerräcket och väntade på bärgaren...

    inget allvarligt... bara lite småkul
    JAGUAR - spinner som en katt

  18. #38
    Guest.
    Guest

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    Citat Ursprungligen postat av tannen

    Och direkt går kompisen ut och "påbörjar en omkörning" sen ligger han jämsides med mig medans jag saaakta ökar. Sen blir 2+1 vägen enkelfilig igen och han lägger sig bakom mig. När det blev 2 filigt igen var han snabbare än den andra bilen för vi pratade. Så samma sak igen. 3e gången lät vi han köra om och jävlar vad han for förbi!
    Joo. Denna gång får jag faktiskt hålla med de andra som svarat.
    Självklart så tror jag till 99% att de som kör som vildingar bakom faktiskt bara kör fort för skojs skull. Men tänk om det råkar vara den procenten som hade en akut sjuk person i bilen som utsätts för detta 'hyss'?

    Så skäms på er och hoppas ni inte gör om det, för en vacker dag kanske ni ligger i baksätet akut sjuk i en bil och blir utsatta för denna typ av 'skämt'?

    /Jm

  19. #39
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2 112

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Många korkade yttringar här inne märker man.. om någon beter sig som en idiot i trafiken rättfärdigar väl inte det att man själv beter sig som en?

    Preja i diket/vajerräcket? Är det så mycket bättre? Förmodligen handlar det bara om attityd bakom tangentbordet som tur är, men det sänker nivån på debatten tycker jag.

    Om jag skulle preja varenda idiot jag stöter på i trafiken hade det inte funnits många bilar kvar..
    9³ Aero - 01 SÅLD!
    740 GLE - 89 Dissad!
    9³ SC 2.0T - 06 Nyköpt! - Tillbaka i saabträsket! Wohoo!
    Isn't this where... we came in?

  20. #40
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    305

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av Hjulspinn
    Många korkade yttringar här inne märker man.. om någon beter sig som en idiot i trafiken rättfärdigar väl inte det att man själv beter sig som en?

    Preja i diket/vajerräcket? Är det så mycket bättre? Förmodligen handlar det bara om attityd bakom tangentbordet som tur är, men det sänker nivån på debatten tycker jag.

    Om jag skulle preja varenda idiot jag stöter på i trafiken hade det inte funnits många bilar kvar..

    Tack Hjulspinn. Orkade inte ens kommentera allt. Att det var en enstaka gång och att man aldrig skulle göra om det hjälper ju inte att skriva här tydligen.
    Och eftersom det var över 2år sen så kommer jag inte ihåg alla detaljer.
    Så råkade visst säga emot mig själv lite. Och att det dessutom var min kompis...
    Menmen. Jag skulle aldrig göra det idag och jag är en idiot så kan vi inte släppa allt och fortsätta med tråden utan att jag behöver bli påhoppad mer? Snälla!?
    / MVH Jimmy T, Nässjö
    Saab 9-5 Aero SportCombi -03 / Steg1+
    http://www.garaget.org/tannen

Liknande ämnen

  1. 9-5 SC 2,0t Biopower -07, hyss vid kallstart. *Löst*
    Av peppelito i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-05, 01:01
  2. Hänt i trafiken.
    Av traskalle i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-12, 02:33
  3. Ta det lungt i trafiken
    Av ReinO i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 21:25
  4. Det retar du dig på i trafiken?
    Av slaktarn i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 21:13
  5. Det retar du dig på i trafiken?
    Av fredrik_wt i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 352
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 18:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •