Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Bilen tappar ladd?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    274

    Bilen tappar ladd?

    Hejsan.
    Har ett problem jag inte blir klok på! det är så när jag gasar fullt på 3 känns det som att bilen stannar upp och inte drar mer, och sen växlar jag till 4an och då drar den på igen och sen uppkommer samma problem. fast mätaren i bilen är uppe på rött hela tiden, så min tanke är en läcka efter LMM??
    har bytt backventiler, provat annan DI annan AV mm. kollat efter läckage "inte provtryckt" när det händer kommer inga missljud och allt sker mjukt, har 3tum halvsats på nu som är strypt till 2.5tum längst bak bara för att ändröret skulle passa, kan det vara felet? tänkte prova att tabort det i morgon och se.

    Det är riktigt jobbigt problem för folk undrar vad som händer när man gasar så märkbart är det. man åker fram igen istolen hoppas någon har en lösning.
    Stift bytta ny olja mm
    SAAB 9-5 AERO -01 Maptun Steg1
    Saab 9-5 2.0t -04

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 484

    Re: Bilen tappar ladd?

    Citat Ursprungligen postat av FenioN
    Hejsan.
    Har ett problem jag inte blir klok på! det är så när jag gasar fullt på 3 känns det som att bilen stannar upp och inte drar mer, och sen växlar jag till 4an och då drar den på igen och sen uppkommer samma problem. fast mätaren i bilen är uppe på rött hela tiden, så min tanke är en läcka efter LMM??
    har bytt backventiler, provat annan DI annan AV mm. kollat efter läckage "inte provtryckt" när det händer kommer inga missljud och allt sker mjukt, har 3tum halvsats på nu som är strypt till 2.5tum längst bak bara för att ändröret skulle passa, kan det vara felet? tänkte prova att tabort det i morgon och se.

    Det är riktigt jobbigt problem för folk undrar vad som händer när man gasar så märkbart är det. man åker fram igen istolen hoppas någon har en lösning.
    Stift bytta ny olja mm
    SAAB 9-5 AERO -01 Maptun Steg1
    Rätt stift i bilen? Hur ser dom ut?
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    274

    Re: Bilen tappar ladd?

    NKG bcpr7es-11 har jag för mig att dom hette men det är rätt iaf dom ser bra ut iaf efter vad jag sett på dom sidorna som finns. så det ska nog inte vara problemet.
    Saab 9-5 2.0t -04

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 484

    Re: Bilen tappar ladd?

    Citat Ursprungligen postat av FenioN
    NKG bcpr7es-11 har jag för mig att dom hette men det är rätt iaf dom ser bra ut iaf efter vad jag sett på dom sidorna som finns. så det ska nog inte vara problemet.
    Har det vart så här hela tiden sen du fick i trimprogrammet från maptun? Pratat med dom om detta i så fall?
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    274

    Re: Bilen tappar ladd?

    Det har inte varit hela tiden. men jag har byggt 3" halvsats efter och kommer inte ihåg om det vart efter jag gick ner till 2.5" i slutet kan det vara så att det är högt flöde med 3" och sen blir turbolens när det kommer till 2.5" och att avgaserna stannar upp och sen ger förhögt motstånd så bilen reglerar ner laddet eller skulle detta märkas även i lägre hastigheter? för jag märker bara detta problem med fullgas på 3 och 4 kanske på 5 är inte säker där, men bilen går annars riktigt bra, just detta problem som är nackdelen och det sabbar ganska mycke enligt mig.
    Saab 9-5 2.0t -04

  6. #6

    Re: Bilen tappar ladd?

    Vad har du för bränslepump i den?? kan vara att du inte får tillräckligt med soppa då säger ju boxen ifrån att det är något fel och stryper laddtrycket!!

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    274

    Re: Bilen tappar ladd?

    Allt är orginal. kan det vara bränslefiltret med isf? mer troligt iaf i mina öron, ?
    Saab 9-5 2.0t -04

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    274

    Re: Bilen tappar ladd?

    Kan det vara dom 2 blå backventilerna i detta fallet? provade rycka R nu och då gick den faktiskt, satte tillbaka och då gick den också bra, kan det vara att den hängt sig? eller vad är symtomen om dom är trasiga?
    Saab 9-5 2.0t -04

Liknande ämnen

  1. 9 5 Aerokonverterad tappar ladd
    Av norrlandpower i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-05-24, 17:56
  2. Tappar Ladd!?
    Av Waller90 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 21:46
  3. saab 9-3 2.0T tappar ladd =(
    Av Fillepersson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 16:00
  4. kan ic'n göra att man tappar lite ladd å ork i bilen?
    Av bullfisher i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 21:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •