Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Ram / fascia till cd-spelare (9-3 SS -04)

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    17

    Ram / fascia till cd-spelare (9-3 SS -04)

    Jag har letat men inte lyckats hitta någon utbytesram / fascia för cd-spelaren i min 9-3 SS -03 och tänkte kolla med folket på forumet om någon vet om det ens finns någon sådan, eller har något annat förslag på lösning.

    Jag ska nämligen rycka cd-spelaren och installera en annan huvudenhet på den platsen.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Saabcity
    Inlägg
    280

    Re: Ram / fascia till cd-spelare (9-3 SS -04)

    Ta du och sök lite här på forumet innan du "rycker" original spelaren, eftersom bilen inte går att starta utan radion på plats.

    Lättast är att köra med dubbla spelare och då sätta in en eftermarknadsspelare längre ner i mittkonsolen. Men som sagt, sök lite.
    9-5 -02 & 9000CS -92, båda automat.

  3. #3

    Re: Ram / fascia till cd-spelare (9-3 SS -04)

    Hade min cd-spelare och acc panel ur kopplad i över en vecka och det gick fint att köra ändå, men hur det blir om man kör utan Själva "Radion" vet jag inte hur det blir.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    11

    Re: Ram / fascia till cd-spelare (9-3 SS -04)

    Citat Ursprungligen postat av Petsons bror
    Ta du och sök lite här på forumet innan du "rycker" original spelaren, eftersom bilen inte går att starta utan radion på plats.

    Lättast är att köra med dubbla spelare och då sätta in en eftermarknadsspelare längre ner i mittkonsolen. Men som sagt, sök lite.

    Orginalspelaren kan han rycka utan problem, bilen startar och funkar utan denna, bara blinkers och varningsljud som inte fungerar men färddatorn fungerar utan problem. Han skrev: "Jag ska nämligen rycka cd-spelaren och installera en annan huvudenhet på den platsen."

    Däremot själva stereoenheten går ej att plocka lös utan att bilen slutar fungera.

    Finns ingen ram som täcker helt utan man får göra två egna bitar i plast eller dyl, en på vardera sidan som är lite kilformade för att täcka till hålen som blir på sidorna.

    Dock så får man göra en uppoffring om man vill ha blinkers och varningsljud kvar. Man måste leda om fibern, koda ur cdspelaren med Tech2 eller dyl om man vill få detta att fungera. Jag själv ledde tillbaka fibern när jag gjorde mitt bygge.
    Saab 9-3SS 2.0t Vector -03

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    17

    Re: Ram / fascia till cd-spelare (9-3 SS -04)

    Citat Ursprungligen postat av IXu
    Finns ingen ram som täcker helt utan man får göra två egna bitar i plast eller dyl, en på vardera sidan som är lite kilformade för att täcka till hålen som blir på sidorna.
    Alright, det får bli lite snickrande då.

    Citat Ursprungligen postat av IXu
    Dock så får man göra en uppoffring om man vill ha blinkers och varningsljud kvar. Man måste leda om fibern, koda ur cdspelaren med Tech2 eller dyl om man vill få detta att fungera. Jag själv ledde tillbaka fibern när jag gjorde mitt bygge.
    Killen som hjälper mig med bygget har någon slags optisk kabel som han tänker koppla förbi cd-spelaren på något vis. Han har byggt i likadana bilar tidigare så han vet vad han gör.

    Tack för det utmärkta svaret!

    By the way, kan någon tipsa om hur man enklast drar kabel till huvudenheten? Jag har bl.a. dragit tre par RCA-kablar från bagaget till passagerar-fotbrunnen och nu ska de upp till huvudenheten, men jag hittar ingen öppning. Måste jag plocka bort handsfacket eller finns det någon gömd öppning där under någonstans som jag missat?

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    17

    Re: Ram / fascia till cd-spelare (9-3 SS -04)

    Citat Ursprungligen postat av Oddish
    By the way, kan någon tipsa om hur man enklast drar kabel till huvudenheten?
    Jag kan ju svara själv eftersom jag rotade lite idag. Det var bara att plocka bort sidopanelen från mittkonsolen (bort med en skruv bakom en plast-plupp och sedan bara att rycka).

    Nu är också den optiska kabeln loopad och cd-spelaren urplockad. Imorn blir det installation av huvudenheten.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Saabcity
    Inlägg
    280

    Re: Ram / fascia till cd-spelare (9-3 SS -04)

    Citat Ursprungligen postat av Oddish
    Nu är också den optiska kabeln loopad och cd-spelaren urplockad. Imorn blir det installation av huvudenheten.
    Nu blev jag nyfiken, kan du dela med dig lite info på hur "loopningen" gick till och vad det är för kabel (något som finns färdigt att köpa) som användes?
    9-5 -02 & 9000CS -92, båda automat.

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    17

    Re: Ram / fascia till cd-spelare (9-3 SS -04)

    Citat Ursprungligen postat av Petsons bror
    Nu blev jag nyfiken, kan du dela med dig lite info på hur "loopningen" gick till och vad det är för kabel (något som finns färdigt att köpa) som användes?
    Det är bara en plasthylsa med hål för de optiska kablarna i båda ändarna, och en låsbygel som håller dem på plats.

    http://www.etadyne.com/product-mostloop.htm

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Saabcity
    Inlägg
    280

    Re: Ram / fascia till cd-spelare (9-3 SS -04)

    Smart! tänk om jag visste om den prylen för några år sedan...

    Citat Ursprungligen postat av Oddish
    Citat Ursprungligen postat av Petsons bror
    Nu blev jag nyfiken, kan du dela med dig lite info på hur "loopningen" gick till och vad det är för kabel (något som finns färdigt att köpa) som användes?
    Det är bara en plasthylsa med hål för de optiska kablarna i båda ändarna, och en låsbygel som håller dem på plats.

    http://www.etadyne.com/product-mostloop.htm
    9-5 -02 & 9000CS -92, båda automat.

Liknande ämnen

  1. Byte till Dubbel Din spelare ?
    Av wiking71 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-25, 19:28
  2. Musikfilm till DVD spelare
    Av Cagner i forum Musikhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-06, 20:40
  3. CD-spelare till originalstereon i en 9000 -91
    Av heffaklump i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-07, 00:05
  4. adapter till mp3 spelare!
    Av DanneDrutten i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-08-19, 16:49
  5. billadare till Creatives spelare.
    Av Knubbz i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 20:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •