Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Elmia 2009

  1. #1

    Elmia 2009

    Hejsan ! Vill bara tacka för det fantastiskt trevliga bemötandet på Elmiamässan tidigare idag. Kom dit o bad att få köpa en skylthållare till min 9-3 sc i Stcs monter men eftersom jag inte va medlem fick jag inte köpa en skylthållare. När jag då ifrågasatte detta och påpekade att det skulle ge lite reklam åt stcs fick jag till svar att det kunde ge dålig reklam för stcs om jag buskörde. Mannen i montern föreslog då att jag skulle bli medlem o då skulle jag få köpa en skylthållare. Detta har väckt en del funderingar. För det första buskör jag aldrig eftersom jag har en 4 månaders son i bilen och om jag hade buskört vad hade det då spelat för roll om jag först blivit medlem . Ändrar folk körstil bara för att man blir medlem?

    Rikard Gustafsson fd medlem i stcs

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    885

    Re: Elmia 2009

    Antagligen är det en del folk som hör av sig till klubben och klagar som sett spektakulära grejer som bilar gjort som haft stcs reghållare.

    Då kan det ju kännas lite bättre för de som tar emot klagomålen om man iaf vet att det är medlemmar som gjort det(?), sen är det väl iofs inte många som plockar av hållarna när de byter bil?

    Tror inte det ändrar beteendet speciellt mycket att bli medlem..
    2001 B205E, 2004 B235E, 2006 B235R & 2008 B235E BioPower
    Läs vad jag menar, inte vad jag skriver.

  3. #3
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 006

    Re: Elmia 2009

    OK... men om du inte är medlem i stcs, varför ska du då köra runt med klubbens namn på din bil?

    Jag tycker det är helt rätt!

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Elmia 2009

    Citat Ursprungligen postat av RikardG
    Hejsan ! Vill bara tacka för det fantastiskt trevliga bemötandet på Elmiamässan tidigare idag. Kom dit o bad att få köpa en skylthållare till min 9-3 sc i Stcs monter men eftersom jag inte va medlem fick jag inte köpa en skylthållare. När jag då ifrågasatte detta och påpekade att det skulle ge lite reklam åt stcs fick jag till svar att det kunde ge dålig reklam för stcs om jag buskörde. Mannen i montern föreslog då att jag skulle bli medlem o då skulle jag få köpa en skylthållare. Detta har väckt en del funderingar. För det första buskör jag aldrig eftersom jag har en 4 månaders son i bilen och om jag hade buskört vad hade det då spelat för roll om jag först blivit medlem . Ändrar folk körstil bara för att man blir medlem?

    Rikard Gustafsson fd medlem i stcs
    Ber om ursäkt för om jag uppfattades som tvär, men efter 4 dagars frågande från icke medlemmar om man varför man inte får köpa dekaler o nummerplåtshållare mm så var jag mer än lite trött på frågan.
    Jag kan heller inte förstå varför man vill ha en dekal el nummerplåtshållare märkt "Saab Turbo Club of Sweden" om man inte är medlem i klubben.
    Det verkar ju för mig lite konstigt varför man vill "göra reklam" för en klubb och sedan inte ens tycka det vara värt att bli medlem.
    Gjorde heller inte en analys av din person med avseende på ev buskörningsfaktor utan uttalade mig i allmäna ordalag.
    Om du är medlem eller ej spelar naturligtvis ingen roll om du kör på ett vårdslöst sätt men det känns mindre bra att ta skit för någons körning om denna inte ens var medlem i klubben.
    Denna någon drar naturligtvis också med sig ett flertal eller alla betalande medlemmar i allmänhetens syn på hur medlemmar i Saab Turbo Club kör bil.

    En sak är dock säker och det är att medlemssakerna vi säljer är till för de som är medlemmar i klubben, detta gäller vid försäljning på Elmia precis på samma sätt som vid försäljning via vår postordershop.
    Den dag du är medlem är jag beredd att lyssna på de önskemål du har kring en förändring av detta.

    Hälsningar

    Mannen i montern/
    Claes Robertsson
    Ordförande
    Saab Turbo Club of Sweden

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 805
    Medlem#
    5228

    Re: Elmia 2009

    Måste bara flika in här lite, varför har klubben de senaste 2 åren blivit så förbannat trångsynt? Förr hade vi aldrig dessa diskussioner om skyltar mm. Om nu någon som vart medlem innan och av nån anledning inte gått med i år vill göra reklam för klubben borde väl ändå detta anses som helt ok?

    /F
    9-5 2.3T BioPower MapTun

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Elmia 2009

    Citat Ursprungligen postat av Freeboo
    Måste bara flika in här lite, varför har klubben de senaste 2 åren blivit så förbannat trångsynt? Förr hade vi aldrig dessa diskussioner om skyltar mm. Om nu någon som vart medlem innan och av nån anledning inte gått med i år vill göra reklam för klubben borde väl ändå detta anses som helt ok?

    /F
    Det handlar inte om trångsynthet för mig utan om klubbkänsla.
    Det är väl ingen, vad jag vet, som sagt något om någon som varit medlem och kör omkring med en nummerplåtshållare trots att han/hon numera inte finns med som betalande medlem.
    Frågan var ju om vi skall sälja nummerplåtshållare och dekaler till icke medlemmar.
    Min ståndpunkt är helt klar och den är att vi inte skall sälja dessa saker som ger sken av att bilinnehavaren är medlem om han nu inte är det.
    Jag har svårt att tro att ex.vis Porscheklubben säljer motsvarande till icke medlemmar.
    Du skall veta att det var ett stort antal som på Elmia ville köpa våra nummerplåtshållare och dekaler utan att vara medlemmar.

    För mig känns det helt rimligt att vi säljer saker ur vår klubbshop till just klubbmedlemmar och inte till alla som vill köpa (vi säljer till självkostnadspris).
    Tycker man inte att det är värt 300:- att vara medlem i klubben i ett år så förstår inte jag varför man skall åka omkring och antyda att man faktiskt är medlem genom dekaler el liknande.
    Om du ser detta som trångsynthet så får det stå för dig.

    Mvh

    Claes

Liknande ämnen

  1. clubshop på elmia?
    Av Clas.A i forum Klubbfrågor
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-16, 01:43
  2. Elmia!?
    Av Sannan i forum Klubbfrågor
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 22:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •