Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

  1. #1
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

    http://www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY

    Det verkar finnas en del oupptäckta talanger i Storbrittannien.

    Om nu någon missat Paul Potts: http://www.youtube.com/watch?v=sxOytYLlhiQ
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  2. #2
    Helt original Kippys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Södra Skåne
    Inlägg
    593

    Re: Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

    Såg denna dam innan idag när sambon slösurfade.. coolt

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118

    Re: Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

    Då måste jag få rycka in och klaga!
    Sååååå jäkla bra är inte Potts, och det är ju inte direkt så att han har stått i duschen och lärt sig sjunga opera. Han har ju gått i sångskola i många år. Såg någon dokumentär om honom. Jag vet rätt många amatör-opera-sångare som är på samma nivå som Potts. Dessutom tycker jag han har ett otrevligt vibrato...

    Den här nya tantan lika så. Hon har ju ett _ännu_ värre vibrato och inte alls någon "fantastiskt innerlig röst" som Aftonblaskan skyltade med.

    Tycker nog att alla de här talang-tävlingarna verkar premiera det udda, dvs. som Potts, någon form av kuf som trots allt kan sjunga rätt hyffsat. Skulle inte förvåna mig om den här Boyle går och vinner. Och för jisse namn, hon är _inte_ lika bra som Elaine Paige!

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    421

    Re: Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

    inte lika bra som elaine paige nä men absolut MKT bra..Hade man suttit i publiken & hört det live så hade det nog varit 100ggr bättre både röst & känslomässigt.Bara för man har en "Större" sångare som förebild så ska man inte tryckas ner i en jämförelse..
    9-3 ss 2.0t Vector 04:a /// Mackanized BioPower Garaget

  5. #5
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 006

    Re: Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

    Det är alltid lika kul att se oväntade talanger uppträda!

  6. #6
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 684
    Medlem#
    7346

    Re: Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

    "Without a doubt, that was THE biggest surprise I've have had in three years of this show"

    ?
    Tycker det regnar sånna där klipp. Först Potts sen var det nån liten grabb som sjöng och nu den här tanten.

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864

    Re: Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

    Det var väl f-n vad ni gnäller! Typisk svensk avundsjuka, att alltid leta fel hos människor som lyckas.

    Jag har sett båda klippen och fick gåshud när jag såg dem. Bevisligen sjunger de bra eftersom Pott lyckats riktigt bra efter framtädandet och damen är i förhandlingar med själva Simon´s skivbolag.
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  8. #8
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118

    Re: Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

    Det var värst vad du var blåögd som alla svenskar

    Varför tror du han vill ha henne kontrakterad? Sångskolor världen över är fyllda av folk med precis lika mycket talang eller mer. Just nu verkar dock "ful-och-töntig-men-kan-sjunga-rätt-ok" vara högsta mode. Han missade väl Potts till sitt skivbolag och vill inte göra om den tabben.

    Sure, till skillnad från resten av tokarna som uppträder på den där showen var hon kanske en frisk fläkt, men kom igen, om det där är det bästa de där hört så ger jag inte mycket för dem som domare i den tävlingen. Fast å andra sidan, idag behöver man ju inte kunna ta en enda ren ton för att kunna släppa ett album, Melodyne gör allt åt dig. Kanske första gången de upplever att det faktiskt finns folk som _kan_ sjunga hyffsat rent och rytmiskt korrekt utan att först ha blivit processade. Jag menar, Nina i Cardigans kan ju inte sjunga för fem öre och det har ju gått rätt bra för henne ändå...

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

    Självklart gör kontrasterna mot alla stolpskott juryn och tv-tittarna får se att de som verkligen kan sjunga framstår som bättre än vad de egentligen är.

    Tom jag låter som ju Pavarotti i duschen jämfört med Valentina Hassans "Ken Lee": http://www.youtube.com/watch?v=0koM5IEEw0Y
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  10. #10
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 006

    Re: Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Tom jag låter som ju Pavarotti i duschen jämfört med Valentina Hassans "Ken Lee"
    Första gången man såg den så låg man dubbel på golvet & garvade... sjukt kul!

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    283

    Re: Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Just nu verkar dock "ful-och-töntig-men-kan-sjunga-rätt-ok" vara högsta mode.
    Bättre än det andra mode som funnits länge, "sjunger sådär men ser bra ut"...
    Alltför vanligt i modern hitmusik tyvärr. Sen finns det ju de som varken ser särskilt bra ut eller sjunger något vidare men blir populära ändå, ibland undrar man hur det går till?
    Webmaster Svenska Saabklubben
    Saab 96 TT -62, Saab 9-5 kombi -99, Saabo -67 (nr 356)

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892

    Re: Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

    ...fast egentligen handlar väl inte denna "sensation" speciellt mycket om hur bra hon var?

    Detta handlar enbart om publikens (+ vår egna) och domarnas förutfattade meningar. Hade det varit enbart vita i publiken och mörkhyade på scen hade det varit rasism och kallats för främlingsfientlighet...
    Märkligt va? Det är ju precis samma sak egentligen...

    En ful tant, snart 50 bast, pratar lite konstigt och verkar inte alls självsäker = då tror vi att hon sjunger som en kråka...

    En ung, blond, yppig tjej med duktiga kunskaper i att sminka sig och gärna rejäla bröst = hon måste ju sjunga så underbart vackert, eller hur?


    Hon sjunger illa, eller hur?



    Dessa två sjunger så vackert så... eller?

  13. #13
    Steg 2 tacts avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 671

    Re: Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

    skit i tanten.. har ni missat tjejen i juryn? så jävla het..

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    87

    Re: Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

    Om fulhet = talang så kommer England (mfl avskärmade öar därute...) att sopa mattan med allt vad gäller artisteri i världen. De är inte ett estetiskt tilltalande "folkslag" om man säger så...

  15. #15
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt

    Re: Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

    En riktigt härlig personlighet den där damen om jag får säga vad jag tycker. Och vad gäller sången så tycker jag att den var helt godkänd. Överraskningsmomentet gjorde klippet riktigt bra. Klart sevärt!
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  16. #16
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118

    Re: Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

    Citat Ursprungligen postat av Chefen alabama
    Om fulhet = talang så kommer England (mfl avskärmade öar därute...) att sopa mattan med allt vad gäller artisteri i världen. De är inte ett estetiskt tilltalande "folkslag" om man säger så...
    App, app, passa så jag inte blir sur! Min flickvän är från England å hon är faktiskt inte ful! (tycker inte jag iaf)

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Kristianstad; Ordförande i Team TTR
    Inlägg
    483

    Re: Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

    Citat Ursprungligen postat av Soundcorp
    ...fast egentligen handlar väl inte denna "sensation" speciellt mycket om hur bra hon var?

    Detta handlar enbart om publikens (+ vår egna) och domarnas förutfattade meningar. Hade det varit enbart vita i publiken och mörkhyade på scen hade det varit rasism och kallats för främlingsfientlighet...
    Märkligt va? Det är ju precis samma sak egentligen...

    En ful tant, snart 50 bast, pratar lite konstigt och verkar inte alls självsäker = då tror vi att hon sjunger som en kråka...

    En ung, blond, yppig tjej med duktiga kunskaper i att sminka sig och gärna rejäla bröst = hon måste ju sjunga så underbart vackert, eller hur?


    Hon sjunger illa, eller hur?




    Dessa två sjunger så vackert så... eller?


    Ja iaf om du frågar Bert Karlsson

    Ang. den undre bilden: "Det var ingen stor sångfågel som bodde i hennes bröst, Men den bodde vackert" xD
    SAAB 9000 Aero -94 Toyota Supra MKIV -94
    NOS - (Nitrous Oxide Systems) Nice Oil Smoke
    http://www.garaget.org/mypage/?user=10739

  18. #18
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887

    Re: Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

    Jag tyckte Susan var "spännande" map. hur hon lät när hon pratade kontra hur hon sjöng. (För att inte tala på vilket kön hon/han var innan det avslöjjades? )
    Så nog funkade "the great scam" planen på mig.
    Underhållning!

    Väldigt mycket mer underhållning än att en sockersöt óch stylad 16-20 årig kille/tjej som blundandes väser och spasmarycker ur sig en ballad med "mycket känslor".....That's sheep.


    Men givetvis matchar hon inte en skolad och erkänt vacker röst
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  19. #19
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

    Nu visar det sig att hon ju faktiskt inte var HELT okänd utan medverkat i TV 1995 men då hånades av programledaren/komikern Michael Barrymore: http://www.youtube.com/watch?v=0g9WS3z3jAw
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  20. #20
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567

    Re: Först Paul Potts, nu Susan Boyle.

    Jag hajar inte, har Susan Boyle varit en dude?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

Liknande ämnen

  1. Paul Walkers död
    Av Bruno_S i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-12-02, 00:17
  2. Paul Åkerlund byter jobb i mars
    Av lol i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 22:58
  3. TurboX på Paul Riccard
    Av Trued i forum Foto & film
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 18:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •