Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Elsystem

  1. #1

    Elsystem

    Tja! har lite problem med en saab 9000 griffin -93 som jag ska köpa. men jag får ingen gnista i den. den gick när den stäldes där den står nu men tändkassetten är flyttad till en annan saab som den va trasig på! men nu när jag hade med mig en ny till den så va det ingen gnista på den. men jag tror att någon tjyv har vare i farten o plockat saker på den! så jag undrar om det finns bilder o skisser på hela elsystemet eller någon med en sån bil kan ta några bilder? en databox verkar vara borta under plastlocket bakom torpedväggen, det är en kontakt som inte går till nått men den är för ren för att aldrig ha vare kopplad till nått! väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig med detta?

  2. #2

    Re: Elsystem

    tja har en fundering med! färddatorn visar att det är lägsta nivå på vatten i motorn bryter den tändningen om det är det??

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 493
    Medlem#
    6973

    Re: Elsystem

    Hej!

    Bryter ingenting om det är låg kylarvätskenivå.

    Låter som du saknar motorstyrdonet. Är det en 2.3T 200hk? Isf så ska det vara Trionic 5.2 i den bilen.

    Mvh
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  4. #4

    Re: Elsystem

    Ok kan nog va så att den saknas! jo det är en 2,3T 200hk.
    finns det nån länk där man kan se hur den ser ut? o vart sitter den o vad äre för anslutning till den? ojustja kontakten som inte satt i nått ser ut som den på tändkassetten fast med bara 6 poler! och i säkrings lådan i motor utrymmet finns det ju 10 säkringar o några relän, men i nionde hållaren står det att det är till ignition men där fanns det ingen säkring. och det fanns bara en kontakt i, ska det vara så [- ] ? eller kan det vara att den är trasig. [- -]

Liknande ämnen

  1. Någon som är bra på elsystem i og9-3 -98
    Av nilsson-90 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-16, 21:46
  2. Elsystem T8 VS 900S?
    Av David V i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-24, 21:05
  3. Elsystem till bil??
    Av B-motor i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-06, 14:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •