Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Växellåda/Koppling - Frikopplar inte!!

  1. #1

    Växellåda/Koppling - Frikopplar inte!!

    Hallåå.
    Saab 900 - 96:a
    2.0 Turbo

    När jag köpte bilen fanns det ett problem. Och det va att den inte frikopplade ordentligt. Fick då veta att kopplingen var ny. Fick spänna wiren med en ståltråd då det inte gick att spänna mer.

    Fick tillbaka problemet efter några månader igen. Då gick det inte spänna mer. Testade att byta wiren men inget resultat. Hade då 2 dagar på mig att laga bilen för jag skulle åka 190 mil till ett ställe där jag skulle jobba. Köpte en ny viggen koppling med tryck platta och uttrampningslager. Kopplingen funkade igen men frikopplade bara 1 cm på pedalen då wiren ändå var max spend.


    Nu när jag då är 190 mil hemifrån har problemet kommit tillbaka 1 månad efter kopplingsbyte.

    Alla växlar skrapar när jag lägger i dom. Om jag startar bilen med växel i så hoppar den och rullar framåt. Så då är frågan till er. Vad är fel på min skrot saab? Snälla hjälp mig så snabbt som möjligt. Tacksamm för alla svar.
    Wowo!!

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    26

    Re: Växellåda/Koppling - Frikopplar inte!!

    Hej jag har också ett liknande problem på min 900:a Det frikopplar inte heller när jag kopplar. Dock rör sig wiren och drar armen som sitter på lådan. Har även tagit bort plastkåpan som sitter på v-lådan och tittat in till kopplingen och det ser ok ut när man kopplar. Men kan det vara urtrampningslager lamell som strular? Lr automatjusteringen på wiren? Kom gärna med förslag.....
    Airline
    I drive, I laugh and I conquer
    www.garaget.org/speed_advanced

Liknande ämnen

  1. Frikopplar inte riktigt!
    Av L-G i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 13:50
  2. Frikopplar inte när den är kall
    Av pumpe3 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 22:22
  3. 9000 Frikopplar inte!!!Nu vet jag varför!
    Av Pelleturbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-04-16, 21:02
  4. bilen frikopplar inte längre (900og)
    Av hall112 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-07-26, 23:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •