Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Byta stereo i og 9-3

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Dals-Ed
    Inlägg
    710

    Byta stereo i og 9-3

    Hej

    Jag funderar på att byta ut min as1 stereo till en dubbeldin i något märke har inte bestämmt riktigt än. men går det att ta bort den gammla stereon och sätta dit den nya? så stereon kommer funka och att bilen startar? Bilen har startspärr vvs eller vss kommer inte ihåg namnet :P

    Mvh
    Martin
    9-5 vector sc 2,3t -02

    http://www.garaget.org/euroman

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    19

    Re: Byta stereo i og 9-3

    Citat Ursprungligen postat av Euroman
    Hej

    Jag funderar på att byta ut min as1 stereo till en dubbeldin i något märke har inte bestämmt riktigt än. men går det att ta bort den gammla stereon och sätta dit den nya? så stereon kommer funka och att bilen startar? Bilen har startspärr vvs eller vss kommer inte ihåg namnet :P

    Mvh
    Martin
    Bilen kommer att funka när du byter stereo.
    Däremot så kommer inte din as1 stereo fungera i någon annan bil än din!
    Antar att du ska behålla den, men om du ska sälja den så måste den giftas ur, och sedan giftas in med nästa bil.

    När du pratar om dubbeldin, ska du ha en vanlig stereo eller en men touchskärm

    Jag är riktigt sugen på touchskärm iaf bara pengar som fattas..
    Just nu har jag någon gammal tråkig jvc, och har satt i ett 9000 fack i hålet som blir.
    Finns annars riktiga fack att köpa på ana

    MVH midii
    9-5 2,0t - 290hk 440nm Trollspeed

    www.garaget.org/midii

  3. #3

    Re: Byta stereo i og 9-3

    Glöm inte att ni måste kapa för att få in en dubbel-din... Hålet är för litet

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Dals-Ed
    Inlägg
    710

    Re: Byta stereo i og 9-3

    Citat Ursprungligen postat av midii
    Citat Ursprungligen postat av Euroman
    Hej

    Jag funderar på att byta ut min as1 stereo till en dubbeldin i något märke har inte bestämmt riktigt än. men går det att ta bort den gammla stereon och sätta dit den nya? så stereon kommer funka och att bilen startar? Bilen har startspärr vvs eller vss kommer inte ihåg namnet :P

    Mvh
    Martin
    Bilen kommer att funka när du byter stereo.
    Däremot så kommer inte din as1 stereo fungera i någon annan bil än din!
    Antar att du ska behålla den, men om du ska sälja den så måste den giftas ur, och sedan giftas in med nästa bil.

    När du pratar om dubbeldin, ska du ha en vanlig stereo eller en men touchskärm

    Jag är riktigt sugen på touchskärm iaf bara pengar som fattas..
    Just nu har jag någon gammal tråkig jvc, och har satt i ett 9000 fack i hålet som blir.
    Finns annars riktiga fack att köpa på ana

    MVH midii
    aha då är jag med jo jag ska ha kvar orginal stereon tänkte jag jo jag t'änkte köpa en dubbeldin som tar upp hela hålet dock är dom dyra men har fastnat för en stor då dom går att koppla in på ratten med aha så det är bara att plocka ur då det låter inte fel alls ju jo priset är inte och leka med på dubbeldin stereo för tycker det ser snyggare ut med dubbel din än med en enkel och fack som du säger
    9-5 vector sc 2,3t -02

    http://www.garaget.org/euroman

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    203

    Re: Byta stereo i og 9-3

    Citat Ursprungligen postat av Bergstrom
    Glöm inte att ni måste kapa för att få in en dubbel-din... Hålet är för litet
    Vart har du fått det ifrån? För det är väl standard mått på den som sitter original?
    För jag har nämligen aldrig hört någon annan prata om att dom varit tvungna att kapa något.
    Kör: 9-3 Turbo

    Min bil @ garaget.org

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    838

    Re: Byta stereo i og 9-3

    Citat Ursprungligen postat av ShaddeN
    Citat Ursprungligen postat av Bergstrom
    Glöm inte att ni måste kapa för att få in en dubbel-din... Hålet är för litet
    Vart har du fått det ifrån? För det är väl standard mått på den som sitter original?
    För jag har nämligen aldrig hört någon annan prata om att dom varit tvungna att kapa något.
    Jag vet inte vad Bergstrom pratar om? Jag behövde inte "kapa" något i min 9-5a iaf.
    DIN är DIN, en standard? Kanske skiljer från og9-3 och 9-5 iofs...
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  7. #7

    Re: Byta stereo i og 9-3

    Var jag fått det från? Egen erfarenhet i min og 9-3 skulle jag vilja säga Sök lite i trådar där folk faktiskt bytt och inte bara frågat om saken så ser ni snart att man måste modda. Man luras lite av måttet på originalspelaren... Jag trodde det var dubbel tills den stund då jag bytte och korven inte passade i brödet så att säga.

    9-5an har med sin kassettspelare en dubbel-din. Ng900 och og9-3 har inte denna, utan bara cd spelaren. Denna är INTE dubbel-din, snarare nått hemmamekat saabmått. Plastflärpen mellan sid och Cd-spelare måste väck, och då går en dubbeldin i om man tar bort alla fästplåtar från den nya cd spelaren (i mitt fall en Pioneer P80BT) Ska man använda plåtarna får att tex fästa "ramen" utanpå för att dölja springan så måste dessa plåtar användas och då måste man ta bort lite till.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    203

    Re: Byta stereo i og 9-3

    Citat Ursprungligen postat av Bergstrom
    Var jag fått det från? Egen erfarenhet i min og 9-3 skulle jag vilja säga Sök lite i trådar där folk faktiskt bytt och inte bara frågat om saken så ser ni snart att man måste modda. Man luras lite av måttet på originalspelaren... Jag trodde det var dubbel tills den stund då jag bytte och korven inte passade i brödet så att säga.

    9-5an har med sin kassettspelare en dubbel-din. Ng900 och og9-3 har inte denna, utan bara cd spelaren. Denna är INTE dubbel-din, snarare nått hemmamekat saabmått. Plastflärpen mellan sid och Cd-spelare måste väck, och då går en dubbeldin i om man tar bort alla fästplåtar från den nya cd spelaren (i mitt fall en Pioneer P80BT) Ska man använda plåtarna får att tex fästa "ramen" utanpå för att dölja springan så måste dessa plåtar användas och då måste man ta bort lite till.

    jag editerar väl hela min mening

    Det verkar som att du har kollat upp det en del redan så du visste hur det var
    Det hade jag faktiskt ingen koll på över huvudtaget.
    Så jag får tacka för informationen så man vet om det innan man har skaffat sig en dubbel-din
    Har du några bilder på hur det såg ut när du höll på samt hur det ser ut när du blev klar
    Kör: 9-3 Turbo

    Min bil @ garaget.org

  9. #9

    Re: Byta stereo i og 9-3

    Jag kan se om jag kan knäppa ett par bilder i början på nästa vecka

  10. #10

    Re: Byta stereo i og 9-3

    Jo jag har själv satt i en dubbel din stereo
    Fick kapa bort en del

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Dals-Ed
    Inlägg
    710

    Re: Byta stereo i og 9-3

    Okej detta låter ju inte så himla kul. :S så man måste kapa för att få dit en dubbel din? :S
    9-5 vector sc 2,3t -02

    http://www.garaget.org/euroman

  12. #12
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156

    Re: Byta stereo i og 9-3

    Citat Ursprungligen postat av Euroman
    Okej detta låter ju inte så himla kul. :S så man måste kapa för att få dit en dubbel din? :S
    Så mycket behöver man inte kapa på og9-3. Det är ju "innanför" själva ytan till instrumentpanelen, så det är ju inget som kommer att synas. Däremot kanske inte alla ramar till stereon kommer att passa perfekt.

    Däremot är det värre med ng900 som inte har den där plastflärpen mellan sidden och stereon att ta bort (SID,en på ng900 är större). På de måste man kapa mer än så..
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Dals-Ed
    Inlägg
    710

    Re: Byta stereo i og 9-3

    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Citat Ursprungligen postat av Euroman
    Okej detta låter ju inte så himla kul. :S så man måste kapa för att få dit en dubbel din? :S
    Så mycket behöver man inte kapa på og9-3. Det är ju "innanför" själva ytan till instrumentpanelen, så det är ju inget som kommer att synas. Däremot kanske inte alla ramar till stereon kommer att passa perfekt.

    Däremot är det värre med ng900 som inte har den där plastflärpen mellan sidden och stereon att ta bort (SID,en på ng900 är större). På de måste man kapa mer än så..
    Aha okej det lät ju bättre iallafall tycker jag då är det bara och inhandla en sådan då eller vad tycker du? för jag tycker nog att det skulle vara snyggare med en dubbel din än en enkel men har svårt och bestämma mig men lutar mest åt dubbel din men som du säger är det inte svårare är det nog värt det
    9-5 vector sc 2,3t -02

    http://www.garaget.org/euroman

  14. #14
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156

    Re: Byta stereo i og 9-3

    Citat Ursprungligen postat av Euroman
    Citat Ursprungligen postat av Kongo

    Så mycket behöver man inte kapa på og9-3. Det är ju "innanför" själva ytan till instrumentpanelen, så det är ju inget som kommer att synas. Däremot kanske inte alla ramar till stereon kommer att passa perfekt.

    Däremot är det värre med ng900 som inte har den där plastflärpen mellan sidden och stereon att ta bort (SID,en på ng900 är större). På de måste man kapa mer än så..
    Aha okej det lät ju bättre iallafall tycker jag då är det bara och inhandla en sådan då eller vad tycker du? för jag tycker nog att det skulle vara snyggare med en dubbel din än en enkel men har svårt och bestämma mig men lutar mest åt dubbel din men som du säger är det inte svårare är det nog värt det

    Pja. Det måste du nog känna själv. Kanske leta bilder på de som har dubbeldin och försöka skaffa uppfattning om hur knöligt det är att göra.

    Personligen kör jag enkeldin och är nöjd med det, däremot har jag en kopphållare som "täckkåpa" för hålet som blir istället för det där prylfacket som finns, och dels så har jag ng900, där det som sagt blir lite mer kapande. Något som jag själv inte tyckte det var värt.

    Men får man till det bra, och får till så att kapningen inte syns samt att man får dit ramen till stereon, ja då tror jag också att det blir snyggare med dubbeldin.

    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Byta stereo 9-3 ng
    Av fluppen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-04-22, 04:59
  2. Byta stereo
    Av Waller90 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 23:26
  3. byta stereo 9-5 -02
    Av Tias i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-20, 13:12
  4. Byta stereo i en 9-5:a
    Av WannabeeGBG i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 17:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •