Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Viggen kopplingen som speedparts säljer

  1. #1

    Viggen kopplingen som speedparts säljer

    Är det nån som vet om den viggenkoppling som speedparts säljer som reservdel är precis samma som maptun och racestuff säljer. Vill nämligen veta om den pallar 450nm som de maptun och racestuff säljer. Har en 9-3 aero -01 med maptun steg 3 och kopplingen har nu gett upp efter 11000mil(3000-3500mil med steg 3). Ja har mailat och idag ringt speedparts men ja kommer bara till en automatisk telefonsvarare.

  2. #2
    Helt original Kippys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Södra Skåne
    Inlägg
    591

    Re: Viggen kopplingen som speedparts säljer

    Citat Ursprungligen postat av goffemannen
    Är det nån som vet om den viggenkoppling som speedparts säljer som reservdel är precis samma som maptun och racestuff säljer. Vill nämligen veta om den pallar 450nm som de maptun och racestuff säljer. Har en 9-3 aero -01 med maptun steg 3 och kopplingen har nu gett upp efter 11000mil(3000-3500mil med steg 3). Ja har mailat och idag ringt speedparts men ja kommer bara till en automatisk telefonsvarare.
    Jag har för mig det är samma, min koppling gav sig när jag satte på steg 3 på min (9-3 Aero -02) och köpte Viggenkopplingen från Speedparts och var i kontakt med både Peter på SP o Ronny på Racestuff o dem sa den klarade mellan 450 - 500nm beroende på vem av dem man frågade.

  3. #3

    Re: Viggen kopplingen som speedparts säljer

    Citat Ursprungligen postat av Kippy
    Citat Ursprungligen postat av goffemannen
    Är det nån som vet om den viggenkoppling som speedparts säljer som reservdel är precis samma som maptun och racestuff säljer. Vill nämligen veta om den pallar 450nm som de maptun och racestuff säljer. Har en 9-3 aero -01 med maptun steg 3 och kopplingen har nu gett upp efter 11000mil(3000-3500mil med steg 3). Ja har mailat och idag ringt speedparts men ja kommer bara till en automatisk telefonsvarare.
    Jag har för mig det är samma, min koppling gav sig när jag satte på steg 3 på min (9-3 Aero -02) och köpte Viggenkopplingen från Speedparts och var i kontakt med både Peter på SP o Ronny på Racestuff o dem sa den klarade mellan 450 - 500nm beroende på vem av dem man frågade.


    okej..ja fick tag på dem och beställde en samtidigt

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    568

    Re: Viggen kopplingen som speedparts säljer

    Lite OT men hur tycker du Maptuns programvara fungerar? Funderar själv på att köpa deras Steg 3 Box till min NG900. Märker man stor skillnad från original och efter installationen? Snabbare acceleration etc.?
    Kör Saab 9-3 SC 1,8t Biopower -08 med Maptun Steg 1 220hk

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Örebro/Fellingsbro
    Inlägg
    936

    Re: Viggen kopplingen som speedparts säljer

    Citat Ursprungligen postat av rob_saab900
    Lite OT men hur tycker du Maptuns programvara fungerar? Funderar själv på att köpa deras Steg 3 Box till min NG900. Märker man stor skillnad från original och efter steget? Snabbare acceleration etc.?
    Jag har det i tjejens ng900, och det är sjuk skillnad.
    Accelerationen på 2an är sjuk skillnad, iaf när man väl får fäste

Liknande ämnen

  1. Slavcylinder till kopplingen från speedparts? og9-3
    Av Martin 2445 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 10:06
  2. kjolpaketen som tex speedparts säljer..
    Av sjobas i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 20:12
  3. Vems programvara säljer speedparts till 9-5
    Av Crisse i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 12:31
  4. Vems programvaror till T7 säljer Speedparts?
    Av AeroRydde i forum Allmänt
    Svar: 60
    Senaste inlägg: 2005-05-23, 09:44
  5. Någon som bygger/säljer VIGGEN front
    Av M frändberg i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-11-12, 00:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •