Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: elkablar till antennen 9000

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Huddinge
    Inlägg
    772

    elkablar till antennen 9000

    Hej,

    Har nyligen monterat in min el antenn i min 9000 -93 men jag har ett litet problem
    Kabeln från bilen var alldeles oxiderad på ena "sladden/kontakten" så när jag drog fram den så lossna den röda sladden från kontakten.
    För att få antenn o funka hur gör jag?

    Kan jag tvinna ihop kablarna från antennen och från bilen? eller kan jag använda typ dessa: http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=55480702 eller
    någon form av kabelskor http://www.clasohlson.se/Product/Catego ... 136;251135 ?

    alla tips är varmt välkomna, känner att jag sitter lite i skiten just nu .. :/

    Mvh,
    R
    SAAB 9-5 2,3T Ecopower Vector -02

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Ronneby/Johannishus
    Inlägg
    672
    Medlem#
    7641

    Re: elkablar till antennen 9000

    Hej, skarvdonet är ju bara en skarv och har inget med funktionen att gör. Bara du kopplar rätt kan du använda kabelsko eller motsv. för hopkoppling.
    Till antennen kopplas jord, samt +12v som styrs från radion.
    Cosmic Blue: 9-3 2,8T Aero cab steg 2

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Huddinge
    Inlägg
    772

    Re: elkablar till antennen 9000

    det är min kontakt som är paj, och tänkte då om jag kunde sätta en kabelsko i varje ände och sedan koppla ihop.
    kablarna är röda och gröna så jag antar att röd ska till röd och grön till grön.

    men skarven tänkte jag mer för att koppla samman det två kabel ändorna. fel tänkt? frågan är ju egentligen hur jag ska bära mig åt att få antennen att fungera utan kontakten(då den var oxiderad o lossnade från kabeln).

    nåt annat sätt som är bättre?
    kan man köpa en ny kontakt på saab?
    SAAB 9-5 2,3T Ecopower Vector -02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •