Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Hur får jag till min PayPal-betalning?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    763

    Hur får jag till min PayPal-betalning?

    Jag har beställt lite prylar via eBay och ska nu betala dem.
    Säljaren ville att det ska ske via PayPal, men jag får fan inte det att fungera...

    Jag har registrerat mitt Swedbank Visa-kort, betalat de där 15 kronorna och fått en 4-siffrig kod som jag skrivit in. Enligt statusinformationen så har jag nu blivit en "verifierad PayPal-användare", vilket innebär att allt ska vara klart.

    Mitt konto är ett sk "Premier konto".

    När jag nu ska betala mina grejer på eBay så får jag bara upp dessa två felmedelanden:


    Vad är felet????

    Måste man fylla på sitt PayPal-konto först, eller dras pengarna direkt från mitt Swedbank-konto? Hur funkar det egentligen?

    // Thomas
    Kör en S4 avant biturbo begåvad med Dahlbäck steg 2+

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kumla..
    Inlägg
    1 235

    Re: Hur får jag till min PayPal-betalning?

    Skumt.. är det efter att du loggat in på paypal som detta felmed. står..?
    Annars kan du ju prova att göra en banköverföring till ditt paypal konto (tar någon dag).
    Själv så kör jag allt via Visa kortet som du tänkte göra.. aldrig några problem
    Saab 99 Turbo -78 (Projekttråd)
    Saab 9-3 2.0t -99
    Volvo V50 2.0D -07

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    763

    Re: Hur får jag till min PayPal-betalning?

    Citat Ursprungligen postat av T16_AeRo
    Skumt.. är det efter att du loggat in på paypal som detta felmed. står..?
    Annars kan du ju prova att göra en banköverföring till ditt paypal konto (tar någon dag).
    Själv så kör jag allt via Visa kortet som du tänkte göra.. aldrig några problem
    Nej, det övre felmeddelandet kommer när jag försöker betala via eBay´s betalningssida och det undre kommer när jag betalar direkt via PayPal´s sida...
    Måste man föra över pengar, alltså "tanka" sitt PayPal-konto, innan man kan betala med det??
    Jag är fan helt kass på sånt här.....

    // Thomas
    Kör en S4 avant biturbo begåvad med Dahlbäck steg 2+

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kumla..
    Inlägg
    1 235

    Re: Hur får jag till min PayPal-betalning?

    Citat Ursprungligen postat av Big Tom RS4
    Måste man föra över pengar, alltså "tanka" sitt PayPal-konto, innan man kan betala med det??
    Nej det ska ju inte behövas då du bekräftat att det är ditt VISA-kort du registrerat (via 4-siffriga koden). Du har ju som sagt även blivit verifierad.

    Men du kan även klicka på "top up" under account overview, så ser du info hur du för över pengar från din internetbank. Nu är jag inte säker, men jag tror du måste regga ditt bankkonto på paypal för att kunna göra detta. Det görs isf under profile.. add bank account

    Men som sagt.. vanligast är ju att pengarna dras automatiskt från ditt VISA-kort vid betalning. Jag kan inte säga varför du får detta meddelande.
    Har du genomgått verifieringsprocessen nyligen kanske det tar någon dag innan din limit höjts
    Saab 99 Turbo -78 (Projekttråd)
    Saab 9-3 2.0t -99
    Volvo V50 2.0D -07

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939

    Re: Hur får jag till min PayPal-betalning?

    Helt klart är att det är en begränsning på hur mycket pengar du får skicka via Paypal - som skrevs tidigare så kan det nog ta ett litet tag innan din limit lyfts.

    Under "My Account" så kan du se din "account balance" - både EUR och USD bör synas.

    Du har även möjlighet att kolla och förändra limiten där längst upp i samma tabell, "View Limits | Manage Currency".
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  6. #6
    Grundladd Turborulles avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    276

    Re: Hur får jag till min PayPal-betalning?

    Citat Ursprungligen postat av Big Tom RS4
    Jag har beställt lite prylar via eBay och ska nu betala dem.
    Säljaren ville att det ska ske via PayPal, men jag får fan inte det att fungera...

    Jag har registrerat mitt Swedbank Visa-kort, betalat de där 15 kronorna och fått en 4-siffrig kod som jag skrivit in. Enligt statusinformationen så har jag nu blivit en "verifierad PayPal-användare", vilket innebär att allt ska vara klart.

    Mitt konto är ett sk "Premier konto".

    När jag nu ska betala mina grejer på eBay så får jag bara upp dessa två felmedelanden:


    Vad är felet????

    Måste man fylla på sitt PayPal-konto först, eller dras pengarna direkt från mitt Swedbank-konto? Hur funkar det egentligen?

    // Thomas
    Det beror på. Vad har du för PIN-kod till kontot?
    BMW 328 GT M-sport
    Tidigare: og900 turbo 3d 1980, og900 turbo 3d 1981, og900i 3d 1985, Volvo 744 GLE 1988, 9000 CSE 1994, 9-5 Aero SC 2004
    https://www.garaget.org/Turborulle

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    763

    Re: Hur får jag till min PayPal-betalning?

    Citat Ursprungligen postat av Turborulle
    Det beror på. Vad har du för PIN-kod till kontot?
    Hur menar du?

    // Thomas
    Kör en S4 avant biturbo begåvad med Dahlbäck steg 2+

  8. #8
    Grundladd Turborulles avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    276

    Re: Hur får jag till min PayPal-betalning?

    Citat Ursprungligen postat av Big Tom RS4
    Citat Ursprungligen postat av Turborulle
    Det beror på. Vad har du för PIN-kod till kontot?
    Hur menar du?

    // Thomas
    Äh, jag bara skojade med dig...
    BMW 328 GT M-sport
    Tidigare: og900 turbo 3d 1980, og900 turbo 3d 1981, og900i 3d 1985, Volvo 744 GLE 1988, 9000 CSE 1994, 9-5 Aero SC 2004
    https://www.garaget.org/Turborulle

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Hur får jag till min PayPal-betalning?

    Citat Ursprungligen postat av Turborulle
    Citat Ursprungligen postat av Big Tom RS4
    Hur menar du?

    // Thomas
    Äh, jag bara skojade med dig...
    Jag fick den av Thomas via PM i alla fall.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    763

    Re: Hur får jag till min PayPal-betalning?

    Mycket OT-snack i denna tråd... speciellt från en som inte borde det...

    Nu har jag iaf snackat med PayPal-supporten i England och anledningen till problemet är att de helt enkelt låst mitt konto...
    Skälet till detta var att summan på eBay-objektet var för hög i kombination med att detta var mitt första användande. Bra skit!

    Nu blir det en ren kontoöverföring istället för den här PayPal-soppan, hoppas säljaren är seriös...
    De har utfört över 26.000 försäljningar med 99,6% nöjda kunder, vilket iaf borde borga för en skapligt säker affär.

    // Thomas
    Kör en S4 avant biturbo begåvad med Dahlbäck steg 2+

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    975

    Re: Hur får jag till min PayPal-betalning?

    Citat Ursprungligen postat av Big Tom RS4
    Mycket OT-snack i denna tråd... speciellt från en som inte borde det...

    Nu har jag iaf snackat med PayPal-supporten i England och anledningen till problemet är att de helt enkelt låst mitt konto...
    Skälet till detta var att summan på eBay-objektet var för hög i kombination med att detta var mitt första användande. Bra skit!

    Nu blir det en ren kontoöverföring istället för den här PayPal-soppan, hoppas säljaren är seriös...
    De har utfört över 26.000 försäljningar med 99,6% nöjda kunder, vilket iaf borde borga för en skapligt säker affär.

    // Thomas
    Hmm! Låser gör dom ju inte förens du gått över gränsen! 7000kr eller var den var när jag betala först gången för massa år sedan! För att jag skulle kunna låsa upp så skicka jag en kopia på mitt körkort till paypal så att dom såg att jag var jag, Fick även skicka en kopia med kontokortet(Överstruket nummer förutom dom fyra sista) + en underskrift på pappret som jag kopiera kortet med!
    Paypal funkar kanoners, Betalar ibland direkt med kortet, Fast då kör jag ett elektroniskt kort ifrån swebank med en maxgräns just över varans värde!
    Vad kostade varan?
    Jag har betalat varor på 10 000+ genom paypal

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    763

    Re: Hur får jag till min PayPal-betalning?

    Citat Ursprungligen postat av billinge saaben
    Hmm! Låser gör dom ju inte förens du gått över gränsen! 7000kr eller var den var när jag betala först gången för massa år sedan! För att jag skulle kunna låsa upp så skicka jag en kopia på mitt körkort till paypal så att dom såg att jag var jag, Fick även skicka en kopia med kontokortet(Överstruket nummer förutom dom fyra sista) + en underskrift på pappret som jag kopiera kortet med!
    Paypal funkar kanoners, Betalar ibland direkt med kortet, Fast då kör jag ett elektroniskt kort ifrån swebank med en maxgräns just över varans värde!
    Vad kostade varan?
    Jag har betalat varor på 10 000+ genom paypal
    10.000+
    Öppenbarligen för mycket vid första användandet.

    // Thomas
    Kör en S4 avant biturbo begåvad med Dahlbäck steg 2+

Liknande ämnen

  1. Köp med PayPal, Ebay?
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 13:39
  2. Swedbank Paypal aktivering - 4 siffriga kod
    Av lolahahs i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 14:36
  3. Paypal
    Av Glader9991 i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 10:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •