Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Laddtryck på mätaren men ingen effekt?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    55

    Laddtryck på mätaren men ingen effekt?

    Hej.

    Har en 900 T16 Aero -89. Har trimmat lite i vinter men nu har det varit lite problem. Nu är den Bes. å klar men har ingen effekt men ung. 1,1-1,2 i laddtryck. Han vill mer men händer lixom inget. Känner inte turbon alls. Har gjort en glipa mellan turbo och avgassystem å testa men ingen skilnad. Har slängt i 2,3 topp å 2,1 insug. Även byggt extracktor. Kör nu på speedparts chipp, 3 bars BTR å org. spridare. Jag hör att turbon snurrar å så. Har inte hittat ngt läkage på ngn tryck slang heller. Behöver lite tips å råd nu...

    MVH // Widén

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Laddtryck på mätaren men ingen effekt?

    Citat Ursprungligen postat av widde88
    Hej.

    Har en 900 T16 Aero -89. Har trimmat lite i vinter men nu har det varit lite problem. Nu är den Bes. å klar men har ingen effekt men ung. 1,1-1,2 i laddtryck. Han vill mer men händer lixom inget. Känner inte turbon alls. Har gjort en glipa mellan turbo och avgassystem å testa men ingen skilnad. Har slängt i 2,3 topp å 2,1 insug. Även byggt extracktor. Kör nu på speedparts chipp, 3 bars BTR å org. spridare. Jag hör att turbon snurrar å så. Har inte hittat ngt läkage på ngn tryck slang heller. Behöver lite tips å råd nu...

    MVH // Widén
    Har du ladd men inge effekt så kan det ju bero på flera saker. Tändning, mjukvara och soppa... kanske något mer som jag missat?
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  3. #3

    Re: Laddtryck på mätaren men ingen effekt?

    Långskott:slirande koppling?...

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    55

    Laddtryck på mätaren men ingen effekt?

    Tändningen har jag kollat å ställt där den ska vara. har tre olika chipp ett org. ett speedparts å ett special till min kärra. men funkar inte bra på ngt. bränslet har jag inte kollat än men ska göra det lite mer idag. byta spridare å kolla bränsle trycket å så. kopplingen är det inte vad jag tror iaf. det känns inte så då. den svajar även lite när man ligger i typ 90, går lite ojämt eller vad man ska säga. jag tror på bränslet men man vet aldrig :P borde egentligen spika å så då tkr jag men...

    Tacksam för varje förslag

    MVH // Widén

Liknande ämnen

  1. 9-5 -00 2.3Automat - Ingen effekt vid gasen i botten?
    Av dabbe76 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-09-23, 14:02
  2. Laddtryck finns men ingen effekt
    Av _The_Ghost_ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 13:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •