Varför sitter det magnetventil på de övriga turbomodellerna men inte på en ltt?
Varför sitter det magnetventil på de övriga turbomodellerna men inte på en ltt?
99 turbo -78 Cardinalröd, 99 turbo -78 Svart, 9-3 1,9 TTID Vector kombi -10.
Projekt 99 turbo -78 viewtopic.php?t=220649
Ltt bilarna går endast på grundtryck.. Alltså behövs inget turbotryck reglerasUrsprungligen postat av turbofever
/Marcus
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
vissa ltt har ju magnetventil.
tex min fars 9-5 2.0T 150 hk
Audi 80 Quattro
Eftersom han redan själv visste att det avsaknades på vissa bilar så antog jag att det vart Trionic 5 han snackade om...Ursprungligen postat av Stoffen
Men som du säger, T7 har Mv på alla sina!
/Marcus
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
En "fulltryckare" har ju som bekant MV just för att kunna reglera trycket.
Yttre omständigheret såsom klimat, höjd över havet eller bränslekvalitet kan påverka turbotrycket upp eller ner
och just för att ha säkerhet i systemet krävs en MV att kunna justera.
LTT bilarna ligger på så låga tryck att "säkerheten" redan finns och således behövs heller ingen reglerventil d.v.s MV.
O nu gissar vi lite
T7 bilarna kan jag tänka mig har MV just för att sytstemet jobbar med luftmassa och där kan kan det säkert finns omständigheter som kräver mer luftmassa även på lågtryckare och för att kunna svara mot detta måste trycket upp.
Rätta mig om jag har fel.