Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 46

Ämne: Kvitto till bankörning?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    625
    Medlem#
    6922

    Kvitto till bankörning?

    Hej,

    Kanske har missat om det har framkommit någonstans? Går det fortvarande bra att visa upp kvitto på inbetalningen till bankörningen? Fick nämligen kompisen att betala in idag, dvs 6 dar försent för Knutan. Och lär därför inte få medlemskortet i tid. Så min fråga är om det är kört för hans del?

    MvH
    -Faen

  2. #2

    Re: Kvitto till bankörning?

    Citat Ursprungligen postat av FaeN
    Hej,

    Kanske har missat om det har framkommit någonstans? Går det fortvarande bra att visa upp kvitto på inbetalningen till bankörningen? Fick nämligen kompisen att betala in idag, dvs 6 dar försent för Knutan. Och lär därför inte få medlemskortet i tid. Så min fråga är om det är kört för hans del?

    MvH
    -Faen
    Om du är osäker skicka ett mail till ordförande.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Knislinge
    Inlägg
    534

    Re: Kvitto till bankörning?

    Det står väldigt tydligt i STCS-kalender på hemsidan vad som gäller, vilka datum mm. Hoppas dom håller på detta annars är det ingen vits med att gå ut med det från början.

    //Spets
    900SET -94 (Gammal och rostig men den är min) Nordic St 3....tills vidare
    9-5 2.3t -02 Vector

  4. #4
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Kvitto till bankörning?

    Köra på Knutstorp 18:e april?
    Skrivet av Claes Robertsson
    2009-03-24
    Glöm då inte att betala in medlemsavgiften snarast eller absolut senast onsdagen den 25/3. Information om hur du betalar finns som alltid under "Medlem" och därefter under "Bli medlem" här på hemsidan.

    Detta står på ett annat ställe på hemsidan!

    Ingen medlemskapsbetalning vid incheckningen medges utan denna måste ske absolut senast den 25/3 för att du skall hinna få medlemskortet som krävs för att få delta. För medlemskapsinbetalning se under rubriken "Medlem" här på hemsidan.
    Vid övriga träffar gäller inbetalning minst en månad innan aktuell träff.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hästevik
    Inlägg
    1 349

    Re: Kvitto till bankörning?

    Sitter själv i samma sits
    Glömde helt enkelt av att det var 25/3 som var sista dagen så nu missar man knutan för första gången på 12år

    Blir så trött! Betalade den 1/4 vilket var försent och får bita i det sura.....

    /Jonas

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Nyköping/Uppsala
    Inlägg
    761

    Re: Kvitto till bankörning?

    Hej!

    Står i kalendern på hemsidan att 31/3 är sista dagen för inbetalning inför knutstorp. Antar då att om pengarna är inne den 1/4 så får man sitt medlemskort i tid?! Stämmer detta? Hoppas verkligen det eftersom det står i kalender att "Sista Dag För Medlemsinbetalning", "Tisdag, Mars 31, 2009", "Varaktighet: hela Dagen".

    Mvh
    Chrisse

  7. #7
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Kvitto till bankörning?

    Det är ju skumt att det står två olika datum som sista inbetalningsdatum

    Edit: Var ser du det? Det står ju 25/3!

    Det är ju den texten jag har i mitt tidigare inlägg!

    Ingen medlemskapsbetalning vid incheckningen medges utan denna måste ske absolut senast den 25/3 för att du skall hinna få medlemskortet som krävs för att få delta. För medlemskapsinbetalning se under rubriken "Medlem" här på hemsidan.
    Vid övriga träffar gäller inbetalning minst en månad innan aktuell träff.



    Hittade det nu... men du har nog blandat ihop det... så här står det!

    31/3

    Händelse: 'Sista Dag För Medlemsinbetalning'

    .....enligt våra stadgar.
    Det innebär att detta är sista dagen för medlemskapsinbetalning där vi "garanterar" att du får behålla ditt tidigare medlemsnummer ytterligare 1 år.

    25/3

    .....om du vill vara med och köra på Knutstorpsträffen den 18/4.
    Missa då inte att göra din medlemskapsinbetalning senast idag den 25 mars.
    Vid betalning efter 25/3 kommer du inte att hinna få ditt medlemskort innan Knutstorp.
    Vi har kravet att du skall kunna uppvisa ett gällande medlemskort för att få delta på våra träffar och vi har ingen möjlighet att hantera betalningar vid incheckningen på träffen.

  8. #8
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Kvitto till bankörning?

    Hej!

    Varför vara ute i sista sekund och oroa er över om man får eller inte får vara med på någon träff?
    Betala in vid årsskiftet och sitt i en lugn sits inför en förhoppningsvis trevlig säsong

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Nyköping/Uppsala
    Inlägg
    761

    Re: Kvitto till bankörning?

    Hej!

    För min del var det att jag endast läste i kalendern och där stog det för mars två datum, "Medlemsinbetalning Inför Knutstorp" och "Sista Dag För Medlemsinbetalning". Betalade in den 31/3 och hoppas självklart på att få behålla mitt tidigare medlemsnr. Lite sen inbetalning var det, men hade inte sett ändringen mot tidigare år då man fick inbetalningskort.

    Mvh
    Chrisse

  10. #10
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Kvitto till bankörning?

    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Hej!

    Varför vara ute i sista sekund och oroa er över om man får eller inte får vara med på någon träff?
    Betala in vid årsskiftet och sitt i en lugn sits inför en förhoppningsvis trevlig säsong

    Mvh Michael
    Förstår faktiskt inte heller detta... det är ju bara att ta för vana att betala vid nyår så är det gjort! Jag skrev en påminnelse som "root" la i alla forumsdelarna redan fre 02 jan 2009 som man borde sett tycker jag!

    Jag tycker det är kanon som det är nu att det inte blir en massa strul med att folk kommer till träffarna & inte har betalt, det tog ju en sån jäkla tid vid grinden!

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gislaved
    Inlägg
    3 744

    Re: Kvitto till bankörning?

    Hej!

    Har missat det hela om nya regler, nu ser jag att jag hittat en anledning att skippa o betala medlemskap för första gång sen jag gick in. Missar även sin ordinarie medlemsnummer. tja..

    Försöker hitta anledning att överhuvudtaget fortsätta med att betala medlemskap.

    MVH // Presho
    CD65R

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Knislinge
    Inlägg
    534

    Re: Kvitto till bankörning?

    Ja en anledning till medlemskap är ju banträffar och om dem skall flyta smidigt så måste vissa kriterier uppfyllas. Ett av kriterierna är att man betalar medlemskap i tid, för att de tungt arbetande frivilligarbetarna skall hinna administrera klubben på sin fritid.

    Har man inte lyckats hitta tid och lust att betala medlemskapet de första 80 dagarna på kalenderåret så har man kanske inte någon anledning till att betala medlemskap.

    Ledsen för mitt gnäll men blir bara så j***a trött på gnäll.

    Heder till alla som ställer upp för klubben

    Bu för alla som klagar

    //Spets
    900SET -94 (Gammal och rostig men den är min) Nordic St 3....tills vidare
    9-5 2.3t -02 Vector

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gislaved
    Inlägg
    3 744

    Re: Kvitto till bankörning?

    Citat Ursprungligen postat av Spets

    Ledsen för mitt gnäll men blir bara så j***a trött på gnäll.

    Bu för alla som klagar

    //Spets
    Är gift o van med gnäll så det är lugnt

    Har i ett par år nu betalat medlemskap utan att ens ha tid för forumet.

    Mkt dåligt av styrelse att inte skicka en massmail som finns inplanterat i forumet till alla forums medlemar, då hadde man inte missat.
    Nu i år hadde man kanske tänkt sig att återuppliva klubbträffar, minst sagt Knuttan, mkt mer för att träffa gamla bekanta o vänner än för själva körningens skull.

    Knuttan är ju mer än banträff för dom med STCS i hjärta, men men, nu vet man bättre ...

    MVH // Presho
    CD65R

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Knislinge
    Inlägg
    534

    Re: Kvitto till bankörning?

    Citat Ursprungligen postat av Presho
    Nu i år hadde man kanske tänkt sig att återuppliva klubbträffar, minst sagt Knuttan, mkt mer för att träffa gamla bekanta o vänner än för själva körningens skull.

    Knuttan är ju mer än banträff för dom med STCS i hjärta, men men, nu vet man bättre ...
    Vad vet du bättre???

    Man är ju välkommen att umgås med gamla vänner mm utan att betala medlemskap.

    Själv är jag på hemsidan stcs.nu och forumet regelbundet så jag har inte tänkt på hur man har fått ny info utan att vara aktiv på hemsida eller forum själv. Då alla arbetar med detta på sin fritid tycker dom kanske att man ska vara lite aktiv själv.

    Det nya med att man inte ska kunna betala medlemskap i grinden på banträffarna har ju varit på tapeten samt diskuterats i ett par år nu.

    Slutgnällt....ska ängna mina krafter åt att försöka få rosthögen i skick till Knutan.

    //Spets
    900SET -94 (Gammal och rostig men den är min) Nordic St 3....tills vidare
    9-5 2.3t -02 Vector

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Kvitto till bankörning?

    Citat Ursprungligen postat av Presho
    Citat Ursprungligen postat av Spets

    Ledsen för mitt gnäll men blir bara så j***a trött på gnäll.

    Bu för alla som klagar

    //Spets
    Är gift o van med gnäll så det är lugnt

    Har i ett par år nu betalat medlemskap utan att ens ha tid för forumet.

    Mkt dåligt av styrelse att inte skicka en massmail som finns inplanterat i forumet till alla forums medlemar, då hadde man inte missat.
    Nu i år hadde man kanske tänkt sig att återuppliva klubbträffar, minst sagt Knuttan, mkt mer för att träffa gamla bekanta o vänner än för själva körningens skull.

    Knuttan är ju mer än banträff för dom med STCS i hjärta, men men, nu vet man bättre ...

    MVH // Presho
    Vi önskar att vi skulle hunnit få ut ett nummer av TurboTrycket så här dags för att där få fram en påminnelse till alla medlemmar om att betala medlemsavgiften men då vi helt bytt personer som skall jobba med tidningen så har detta inte kunnat ske.
    Problemet skulle i väldigt liten mån lösas genom ett massmail till alla på forumet då huvuddelen av dessa troligtvis redan sett uppmaningarna om att betala in medlemsavgiften.
    Risken att min mailbox skulle explodera av mail från forummedlemmar som inte är medlemmar i klubben och nu undrar varför dom skall betala är förutsägbar.
    Vi kommer att (så fort vi bara kan) skicka ut en uppmaning till alla som varit medlemmar under 2008 men inte betalt för 2009.
    Min uppfattning är att vi i bästa fall kan ha denna påminnelse på väg ut till tidigare medlemmar under vecka 17 då vi under hela påsken skall vara på Elmia och några dagar senare skall till just Knutstorp.

    Som någon tidigare skrev så går det alltid bra att som åskådare besöka våra banträffar oavsett om man är medlem eller inte.
    Enda skillnaden är att man som icke medlem inte får ta med sin bil in i depåparkeringen utan parkera på utsidan och gå in.

    Välkomna till Knutstorp den 18:e april!


    /Claes

  16. #16
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    685
    Medlem#
    116

    Re: Kvitto till bankörning?

    Jag säger som Linda Bengtzing, HUR SVÅRT KAN DET VA!
    All information om hur man blir medlem och hur och när medlemsavgiften ska betalas finns på hemsidan under fliken Medlem.
    Lik förbaskat kommer det sådana här trådar inför varenda träff. Ganska märkligt att folk inte orkar läsa informationen på hemsidan, det är ju på http://www.saabturboclub.com/ och inte här på forumet som informationen finns
    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  17. #17
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gislaved
    Inlägg
    3 744

    Re: Kvitto till bankörning?

    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Risken att min mailbox skulle explodera av mail från forummedlemmar som inte är medlemmar i klubben och nu undrar varför dom skall betala är förutsägbar.
    Vi kommer att (så fort vi bara kan) skicka ut en uppmaning till alla som varit medlemmar under 2008 men inte betalt för 2009.
    /Claes
    Hej!

    Forum mailen skulle ha varit forummaster@noreplay.saabturboclub.com så kommer inte någon mailbox att äventyras.

    Nu fattar jag inte, att ni kommer skicka ut en uppmaning till alla betalande medlemar under 2008??
    Vad är det som gör att ni inte valt den naturliga sättet och som alla som kör med abbonemang skickat inbetalningskort vid årsskifte?
    Fördyrt? Då, men inte nu??

    Som man sa: Hur svårt kan det va!

    MVH // Presho
    CD65R

  18. #18
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Kvitto till bankörning?

    Citat Ursprungligen postat av Sven
    det är ju på http://www.saabturboclub.com/ och inte här på forumet som informationen finns
    Har fått uppfattningen av att det är många som inte ens läser på Stcs hemsida där all info finns precis som du skriver!

    Det är ju inte så dumt att då & då kolla hemsidan ifall det finns lite nyheter, då hade antagligen många inte behövt bli sura över att dom inte får va med & leka på Knutan!

  19. #19
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Kvitto till bankörning?

    Citat Ursprungligen postat av Presho
    Vad är det som gör att ni inte valt den naturliga sättet och som alla som kör med abbonemang skickat inbetalningskort vid årsskifte?
    Fördyrt? Då, men inte nu??
    http://www.saabturboclub.com skrev:

    Nu är året snart till ända och ett nytt står för dörren.

    Vi i Saab Turbo Club tänker prova ett nytt sätt att få er att betala in medlemsavgiften för 2009.Vi har under de senaste åren sett att användandet av de inbetalningskort vi skickat ut har minskat kraftigt, och under 2008 gjordes bara ca 5% av alla inbetalningar på dessa blanketter.

    Så vi har beslutat att pröva en ny metod där vi härmed uppmanar alla som varit betalande medlemmar under 2008 att betala in avgiften för 2009 genom att följa den ordinarie betalningsrutin som beskrivs på hemsidan under "medlem" och därefter "bli medlem" och glöm inte att skriva ert medlemsnummer och namn.

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Kvitto till bankörning?

    Citat Ursprungligen postat av Presho
    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Risken att min mailbox skulle explodera av mail från forummedlemmar som inte är medlemmar i klubben och nu undrar varför dom skall betala är förutsägbar.
    Vi kommer att (så fort vi bara kan) skicka ut en uppmaning till alla som varit medlemmar under 2008 men inte betalt för 2009.
    /Claes
    Hej!

    Forum mailen skulle ha varit forummaster@noreplay.saabturboclub.com så kommer inte någon mailbox att äventyras.

    Nu fattar jag inte, att ni kommer skicka ut en uppmaning till alla betalande medlemar under 2008??
    Vad är det som gör att ni inte valt den naturliga sättet och som alla som kör med abbonemang skickat inbetalningskort vid årsskifte?
    Fördyrt? Då, men inte nu??

    Som man sa: Hur svårt kan det va!

    MVH // Presho
    Tror du att en sådan mailadress som avsändare skulle hindra någon från att skicka mail till ex.vis medlemskapsadressen el annan adress???.......knappast.
    Det enda en sådan adress gör är ju troligtvis att irritera folk när dom inte kan svara på mailet med den fråga dom har.

    Om du läste mitt inlägg så handlar det om att vi normalt skulle skickat ut en tidning med uppmaning och ev inbetalningskort i början av året men har i år inte kunnat göra så och då ville vi prova att uppmana till inbetalning och sedan vid någon tidpunkt under våren göra ett utskick till de som inte redan betalat.
    Det skulle i bästa fall innebära att kanske halva gänget medlemmar redan betalt och således skulle vi bara behöva skicka ut ett brev till ca 800-900 st och det är avsevärt mycket mindre jobb att kuvertera detta än dubbla antalet.
    Naturligtvis är det också en mindre kostnad men den är inte avgörande i sig utan kombinationen mindre arbete för mig o övriga i styrelsen och det låga användandet av inbetalningskorten samt kostnadsbesparingen gjorde att vi ville prova ett nytt grepp.
    Rätt eller fel?...... om vi inte provat skulle vi aldrig få veta om det var ett bra el dåligt sätt.

    Ang det du skriver: "Hur svårt kan det va!"
    Det är inte alls svårt, men någon/några skall ju göra jobbet och du är mycket välkommen att bidra med din arbetsinsats vid nästa utskick.

    Mvh

    Claes

Liknande ämnen

  1. köpa billig hjälm till bankörning
    Av Johnken i forum Allmänt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 14:19
  2. Vilka fjädrar till 9000? (Bankörning)
    Av simmar´n i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 10:52
  3. Välkommen till bankörning på Gälleråsen 11/10
    Av Jompa X40 Nordic i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-10-12, 23:06
  4. Däck till bankörning och gata......
    Av ab_aero i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 87
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 13:28
  5. Kvitto för bilinköp till FB?!?!
    Av Presho i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2003-06-13, 03:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •