Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 46

Ämne: Kvitto till bankörning?

  1. #21
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gislaved
    Inlägg
    3 743

    Re: Kvitto till bankörning?

    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Ang det du skriver: "Hur svårt kan det va!"
    Det är inte alls svårt, men någon/några skall ju göra jobbet och du är mycket välkommen att bidra med din arbetsinsats vid nästa utskick.

    Mvh

    Claes
    Hej!

    Visst, inga problem, fattar bara inte att vi som klub till en högteknologisk bilmärke ska arbeta efter förgamla metoder i kommunikation med medlemar.

    Allt som krävs är lista i digitalformat som enkelt konverteras till aktuella print system.
    Min grabb har ju jobbat med just skriptanpasning på

    http://www.idata.se/?page=affarside

    Det blir ju utskrift enl. önskemål, kuvertering och utskick.

    Hade jag tid skulle ha hjälpt manuellt, men som det är att lida av tidsbrist då köper man tid.

    En sådan företag är dessutom avtalskund med Posten ang. frakt så den totala kostnaden är faktiskt under inköpspris av bara material+utskriftskostnader.

    ======================

    Denna omläggning av rutiner som ni genomfört har visat sig tyvärr som mindre lyckat, man har helt enkelt inte nått till alla som skulle betalat medlemskap, men nu skippar av omnämnda orsak.

    MVH // Presho
    CD65R

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Kvitto till bankörning?

    Citat Ursprungligen postat av Presho
    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Ang det du skriver: "Hur svårt kan det va!"
    Det är inte alls svårt, men någon/några skall ju göra jobbet och du är mycket välkommen att bidra med din arbetsinsats vid nästa utskick.

    Mvh

    Claes
    Hej!

    Visst, inga problem, fattar bara inte att vi som klub till en högteknologisk bilmärke ska arbeta efter förgamla metoder i kommunikation med medlemar.

    Allt som krävs är lista i digitalformat som enkelt konverteras till aktuella print system.
    Min grabb har ju jobbat med just skriptanpasning på

    http://www.idata.se/?page=affarside

    Det blir ju utskrift enl. önskemål, kuvertering och utskick.

    Hade jag tid skulle ha hjälpt manuellt, men som det är att lida av tidsbrist då köper man tid.

    En sådan företag är dessutom avtalskund med Posten ang. frakt så den totala kostnaden är faktiskt under inköpspris av bara material+utskriftskostnader.

    ======================

    Denna omläggning av rutiner som ni genomfört har visat sig tyvärr som mindre lyckat, man har helt enkelt inte nått till alla som skulle betalat medlemskap, men nu skippar av omnämnda orsak.

    MVH // Presho
    Vadå klubb till ett högteknologiskt bilmärke?.... vad har bilmärket med oss som helt fristående klubb att göra????

    Vi har i många år jobbat med adressering och utskick direkt från tryckeriet när det gäller TurboTrycket och andra utskick (årsmöteskallelse, TurboNews mm) men det har du kanske inte märkt då du verkar vara av uppfattningen att vi helt missat de tekniska landvinningar som gjorts inom området tryck och distribution.

    Vill väl inte hålla med dig om att vårt försök varit helt misslyckat då nästa 1000 medlemmar betalat enligt uppmaningen vi gjorde.
    Som jag tidigare skrev så var tanken att en tidning skulle kommit ut under våren och då skulle en betalningsuppmaning gått ut till alla som varit medlemmar under 2008.
    Det är här det har klickat och det ber jag och resten av styrelsen om ursäkt för men nu är läget som det är och då får vi försöka göra det bästa av situationen.

    /Claes

  3. #23
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bromölla NÖ Skåne
    Inlägg
    669
    Medlem#
    2681

    Re: Kvitto till bankörning?

    Hejsan!

    Skulle det då inte gå att göra ett undantag denna gången, gällande just Knutan.
    Att man tex får lov att komma in om man visar upp medlemskort för 2008 och
    visar upp kvitto på att man har betalt för 2009.
    Alla som kommer på detta sätt kan man kanske ta till sidan och sedan, kolla
    upp/släppa in, efter att alla andra som kommer med medlemskort för 2009, är
    insläppta. Alltså ingen betalning på plats godkänns.

    Mvh Per-Ola
    9-3 Aero -01, 9-5 2,3 -99, NG 9-5 turbo4 bp xwd -11

  4. #24
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706

    Re: Kvitto till bankörning?

    Citat Ursprungligen postat av Per-Ola
    Hejsan!

    Skulle det då inte gå att göra ett undantag denna gången, gällande just Knutan.
    Att man tex får lov att komma in om man visar upp medlemskort för 2008 och
    visar upp kvitto på att man har betalt för 2009.
    Alla som kommer på detta sätt kan man kanske ta till sidan och sedan, kolla
    upp/släppa in, efter att alla andra som kommer med medlemskort för 2009, är
    insläppta. Alltså ingen betalning på plats godkänns.

    Mvh Per-Ola
    Tycker oxå detta låter som ett bra förslag, lite flexibilitet skadar inte.

  5. #25
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    625
    Medlem#
    6922

    Re: Kvitto till bankörning?

    Kan berätta att kompisen betalade in samma dag jag startade tråden. Han fick nu kortet i onsdags, så minsann så slits det förbrilt att få ut korten!

    MvH
    -Faen

  6. #26
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Höör
    Inlägg
    358

    Re: Kvitto till bankörning?

    Hej. Va också sen med inbetalningen o undrar nu också om inte det skulle gå bra att visa upp sitt förgående års medlemskort + kvitto på inbetalningen för detta år.Hade inte den blekaste att det va nya regler o har inte fått någon info om detta. Verkar som det skulle ha kommit ut ett medelande från klubben men vad jag förstår så har det inte gjort det.Tycker att dettta skulle gå o lösa då det bara e att visa upp ett kvitto att man har betalt.


    Vad säger du om det här Robertsson????
    En gång turbo alltid turbo! Scarabegrön 9000Cse Jubileum 225hk. Vinrödmet 9000T 85a 3016mil. Acasiagrön Og900T 8v 3d 80a. Röd Og900 Cab 88a 1800mil. Vinrödmet 99T 78a. Brun Og900Gls 80a 8500mil! Silvrig 99Ems 75a Björn Borgs gamla bil. Medlemsnr. 2817

  7. #27
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    685
    Medlem#
    116

    Re: Kvitto till bankörning?

    Citat Ursprungligen postat av ViggenUffe
    Hade inte den blekaste att det va nya regler o har inte fått någon info om detta. Verkar som det skulle ha kommit ut ett medelande från klubben men vad jag förstår så har det inte gjort det.Tycker att dettta skulle gå o lösa då det bara e att visa upp ett kvitto att man har betalt.


    Vad säger du om det här Robertsson????
    Samma regler gällde 2008 också? Att man skulle ha betalt medlemsavgiften i tid så att man skulle ha hunnit fått sitt medlemskort innan första träffen, så reglerna är inte nya.
    Om man hämtar den tydliga informationen på http://www.saabturboclub.com/index.php?option=com_content&task=view&id=11&Itemi d=13 så slipper man detta.
    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  8. #28
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007

    Re: Kvitto till bankörning?

    Ska de vara så J_VLA svårt att betala in medlemsavgiften vid års skiftet, då uppstår inte dessa problemen...Är man intresserad av att komma på träffarna som klubben erhåller så får man väl lägga manken till lite, ja fattar inte hur svårt de kan vara att betala in 300 kr på stcs konto, man har ju flera månader på sig att fixa detta..Är man bara lite entusiast så vet ja att alla klarar av detta.....

    De e ju solklart har man inte betalt i tid så kan man inte komma in på träffarna så ekelt e de........

    MVH En sann entusiast.....
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  9. #29
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    972

    Re: Kvitto till bankörning?

    Gick själv runt i tron att jag betalt, men tyckte det var konstigt att andra fått sina kort. Dubbelkollade och helv... Missat det helt av nån muppig anledning. Irriterande...

    Nu har jag dock betalt in i rätt tid (4/3), men fortfarande inte fått kortet.
    Jag har också mailat. Inte fått svar.

    Råd? Betalt, får köra... Inget medlemskort, får inte köra...

  10. #30
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Kvitto till bankörning?

    Citat Ursprungligen postat av ViggenUffe
    Verkar som det skulle ha kommit ut ett medelande från klubben men vad jag förstår så har det inte gjort det.
    Det går inte ut något meddelande till var och en, utan det som menas är att det läggs ut info på klubbens hemsida, http://saabturboclub.com/
    Det bör vara av allas intresse att man läser av klubbens hemsida för uppdateringar gällande klubben.

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  11. #31
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Höör
    Inlägg
    358

    Re: Kvitto till bankörning?

    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Citat Ursprungligen postat av ViggenUffe
    Verkar som det skulle ha kommit ut ett medelande från klubben men vad jag förstår så har det inte gjort det.
    Det går inte ut något meddelande till var och en, utan det som menas är att det läggs ut info på klubbens hemsida, http://saabturboclub.com/
    Det bör vara av allas intresse att man läser av klubbens hemsida för uppdateringar gällande klubben.

    Mvh Michael
    Okey.. Visst ska man kolla sånt.. Har varit medlem i snart 10år o för en gångs skull så missade man pga bankbyte.. Alla kan vi göra missar o tycker bara man skulle kunna lösa det på något bra sätt med tex kvitto o sitt kort från förra året.. Allt går o lösa om man bara vill.. Mvh uffe
    En gång turbo alltid turbo! Scarabegrön 9000Cse Jubileum 225hk. Vinrödmet 9000T 85a 3016mil. Acasiagrön Og900T 8v 3d 80a. Röd Og900 Cab 88a 1800mil. Vinrödmet 99T 78a. Brun Og900Gls 80a 8500mil! Silvrig 99Ems 75a Björn Borgs gamla bil. Medlemsnr. 2817

  12. #32
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Kvitto till bankörning?

    Citat Ursprungligen postat av ViggenUffe
    Citat Ursprungligen postat av tornros

    Det går inte ut något meddelande till var och en, utan det som menas är att det läggs ut info på klubbens hemsida, http://saabturboclub.com/
    Det bör vara av allas intresse att man läser av klubbens hemsida för uppdateringar gällande klubben.

    Mvh Michael
    Okey.. Visst ska man kolla sånt.. Har varit medlem i snart 10år o för en gångs skull så missade man pga bankbyte.. Alla kan vi göra missar o tycker bara man skulle kunna lösa det på något bra sätt med tex kvitto o sitt kort från förra året.. Allt går o lösa om man bara vill.. Mvh uffe
    Vi skall diskutera detta inom styrelsen, men vi kan inget lova.

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  13. #33
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 484
    Medlem#
    6901

    Re: Kvitto till bankörning?

    Jag har http://www.saabturboclub.com/ som startsida och klickar mig vidare därifrån till forumet , då missar man ingen info.

    Tycker endå det borde räcka med ett kvitto+gammalt medlemskort om man vill köra , tar ju inte mycket längre tid att visa upp det som att visa upp ett medlemskort.

    Alla är vi människor som kan göra fel , problem går att lösa väldigt lätt om man vill.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  14. #34
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bromölla NÖ Skåne
    Inlägg
    669
    Medlem#
    2681

    Re: Kvitto till bankörning?

    Tycker att detta borde gå att lösa på ett enkelt sätt, exempelvis enligt mitt
    förslag tidigare i tråden.
    Visst, det är inte alls svårt att betala i tid, men misstag sker.
    Alla är kanske inte lika entusiastiska över att hänga på nätet och kolla forum etc,
    som de är på att få åka bana. Av den anledningen kanske man väntade på det
    där inbetalningskortet, som aldrig kom pga nya rutiner.
    Jag är inte ledsen för jag har betalt och har mitt kort. Jag tycker bara att det är
    onödigt hårt för en så simpel grej. Det handlar dessutom inte om att betala
    avgiften vid grinden, för det är en helt annan femma. Man får dessutom ett litet
    straff genom att man kommer in sist och sent.

    Mvh Per-Ola
    9-3 Aero -01, 9-5 2,3 -99, NG 9-5 turbo4 bp xwd -11

  15. #35
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    972

    Re: Kvitto till bankörning?

    Citat Ursprungligen postat av JAM
    Gick själv runt i tron att jag betalt, men tyckte det var konstigt att andra fått sina kort. Dubbelkollade och helv... Missat det helt av nån muppig anledning. Irriterande...

    Nu har jag dock betalt in i rätt tid (4/3), men fortfarande inte fått kortet.
    Jag har också mailat. Inte fått svar.

    Råd? Betalt, får köra... Inget medlemskort, får inte köra...
    Följdfråga;
    Om man har betalt in i tid, inte fått något nytt kort och inte heller har det gamla kvar/hittar det?
    Jag antar, att en kopia på inbetalningen räcker, men det hade varit roligt med någon som har ett definitivt svar.

  16. #36
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Kvitto till bankörning?

    Citat Ursprungligen postat av JAM
    Citat Ursprungligen postat av JAM
    Gick själv runt i tron att jag betalt, men tyckte det var konstigt att andra fått sina kort. Dubbelkollade och helv... Missat det helt av nån muppig anledning. Irriterande...

    Nu har jag dock betalt in i rätt tid (4/3), men fortfarande inte fått kortet.
    Jag har också mailat. Inte fått svar.

    Råd? Betalt, får köra... Inget medlemskort, får inte köra...
    Följdfråga;
    Om man har betalt in i tid, inte fått något nytt kort och inte heller har det gamla kvar/hittar det?
    Jag antar, att en kopia på inbetalningen räcker, men det hade varit roligt med någon som har ett definitivt svar.
    Här kommer klara svar!

    Om du läst texten som står ihop med inbetalningsrutinen så skulle du veta att levtiden på medlemskort i jan-mars ofta ligger på 5-7 veckor och du skulle då inte heller behövt undra varför du "fortfarande inte fått kortet".

    Om jag lovat att alla som betalat in senast den 25/3 skall ha kortet innan Knutstorpsträffen så kommer det naturligtvis också att bli så (med undantag för eget dödsfall) med reservation för de utskick som efter varje utskick kommer tillbaka p.g.a. fel adress och de ev inbetalningar som inte innehållit rätt uppgifter.

    Jag satt nästan hela förra söndagen samt mån/tis/ons-kvällar och registrerade och kuverterade (med hjälp av v.ordf) medlemsutskick som gick med posten tisdag/onsdag/torsdag för att så många som bara är möjligt skall hinna få kortet innan Knutan.
    Jag har just kommit hem efter att ha ägnat hela påsken åt att vara på Elmia och representera klubben där men var även i går kväll, efter hemkomst från Jönköping, nere i vår lokal och registrerade ett antal inbetalningar som kommit till vår kassör i onsdag 8/4 och torsdag 9/4.
    Detta innebär att alla inbetalningar som registrerats av plusgirot t.o.m. onsdagen den 8/4 och kom till oss den 9/4 har registrerats och skickats ut per post, de sista lades på lådan igår och bör då vara framme senast den torsdagen den 17/4.

    Förstår heller inte riktigt det som några skriver att man (trots besök på sidorna) inte sett informationen om inbetalning på hemsida el forum då det står med på mängder av ställen samt under knutans träffinformation i kalenderna och den hoppas jag alla läser för annars är risken stor att man missar annan viktiga information som t.ex. insläppstider el att det på Knutstorp i år är hjälmkrav vid all körning på banan alltså även vid familjekörning.

    Ang princip med kvitto o tidigare medlemskort så är det ju inte så enkelt längre då knappast någon kommer att ha med sig ett "riktigt kvitto" från post el bank utan någon skärmdump el kopia på privatgirots betalningblock som knappast är bevis på mer än att papperet man håller i finns.

    Jag har nu slitit häcken av mig för att ni medlemmar skall få era kort i tid (några på rekordkort tid) och kan på min höjd acceptera ett tydligt kvitto från betalning på post el bank, jo jag vet att det kostar några kronor extra att betala där men om man nu tycker att denna träff är livsviktig så får man ta den smällen för att göra drömmen till verklighet.

    Alltså gäller följande för att få delta/köra vid Knutstorpsträffen den 18/4: I första hand skall man naturligtvis kunna uppvisa gällande medlemskort för 2009 men i nödfall fungerar medlemskort från 2008 i kombination med ett riktigt inbetalningskvitto i original (ej kopia) från post el bank (inte skärmutskrift el liknande). Då detta är enda och sista gången vi tillämpar ovanstående så ber jag er att inte lägg principen på minnet.

    Ni som har fått era medlemskort och ni som kommer att få era medlemskort under vecka 16, se nu också till att ta med er korten till träffen och lägg dom gärna på instrumentpanelen på förarsidan när ni kommer till insläpp/incheckning på Knutstorp. Tänk också på att skriva ut/läsa/skriva på och ta med säkerhetsblanketten till träffen. I övrigt är det ett ett bra tips att lägga medlemskortet ihop med körkortet för det brukar de flesta sällan tappa bort.

    /Claes

  17. #37
    Helt original Dunkens avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Gefle
    Inlägg
    593
    Medlem#
    5788

    Re: Kvitto till bankörning?

    Lite konstigt att det är den här debatten varje år.
    //Dunken
    Projekt Secret ..

  18. #38
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Knislinge
    Inlägg
    534

    Re: Kvitto till bankörning?



    //Spets
    900SET -94 (Gammal och rostig men den är min) Nordic St 3....tills vidare
    9-5 2.3t -02 Vector

  19. #39
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    217
    Medlem#
    5038

    Re: Kvitto till bankörning?

    Tänk också på att bilen ni ska köra med skall vara skattad, besiktigad, försäkrad och PÅSTÄLLD! och att det är du som förare som skall kunna bevisa det.
    9-5 Aero Sedan med X-tra allt, 9-3 Aero cab -00,
    Internet är huvudsakligen textbaserat så skriver du som en idiot kommer folk anta att du är det.

  20. #40
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hästevik
    Inlägg
    1 347

    Re: Kvitto till bankörning?

    Fick mitt medlemskort idag!!
    Stort tack till dom ansvariga i klubben!

    /Jonas

Liknande ämnen

  1. köpa billig hjälm till bankörning
    Av Johnken i forum Allmänt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 14:19
  2. Vilka fjädrar till 9000? (Bankörning)
    Av simmar´n i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 10:52
  3. Välkommen till bankörning på Gälleråsen 11/10
    Av Jompa X40 Nordic i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-10-12, 23:06
  4. Däck till bankörning och gata......
    Av ab_aero i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 87
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 13:28
  5. Kvitto för bilinköp till FB?!?!
    Av Presho i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2003-06-13, 03:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •