Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: jt avgassystem

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Ätran/Fegen
    Inlägg
    62

    jt avgassystem

    tjena! har fått iordning på min bil nu så den laddar riktigt. var något skumt med dom vakumslangarna som satt på. nybytta fast funkade inte ändå. men nu är dom bytta igen, och nu går bilen riktigt!

    nu till frågan, jag var och köpte ett jt system (efter katten) men funderade på hur funkar ett helt system på en orginal bil? med 3" downpipe och racekatt?
    eller vad kan hända om man sätter dit de med? mvh Tobias
    Saab 9-3 Aero -01
    Orginal än...

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    972

    Re: jt avgassystem

    Citat Ursprungligen postat av _Naset_
    tjena! har fått iordning på min bil nu så den laddar riktigt. var något skumt med dom vakumslangarna som satt på. nybytta fast funkade inte ändå. men nu är dom bytta igen, och nu går bilen riktigt!

    nu till frågan, jag var och köpte ett jt system (efter katten) men funderade på hur funkar ett helt system på en orginal bil? med 3" downpipe och racekatt?
    eller vad kan hända om man sätter dit de med? mvh Tobias
    Kan väl inte hända så speciellt mycket? Effektökning lär inte vara direkt märkbar (föutom den mentala biten) och ljudet lär förändras.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Hillerstorp
    Inlägg
    95

    Re: jt avgassystem

    Citat Ursprungligen postat av JAM
    Citat Ursprungligen postat av _Naset_
    tjena! har fått iordning på min bil nu så den laddar riktigt. var något skumt med dom vakumslangarna som satt på. nybytta fast funkade inte ändå. men nu är dom bytta igen, och nu går bilen riktigt!

    nu till frågan, jag var och köpte ett jt system (efter katten) men funderade på hur funkar ett helt system på en orginal bil? med 3" downpipe och racekatt?
    eller vad kan hända om man sätter dit de med? mvh Tobias
    Kan väl inte hända så speciellt mycket? Effektökning lär inte vara direkt märkbar (föutom den mentala biten) och ljudet lär förändras.
    de är som JAM säger..de händer inte så speciellt mycket.De enda som hände på min va att bilen gick ner på grundladd i mellan åt när man hade pressat den lite :S men de försvann..vet ej ifall de berodde på 3" från turbon men.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Ätran/Fegen
    Inlägg
    62

    Re: jt avgassystem

    tack för svaren! har för mig att ja har läst någonstans att man kan få svajigt laddtryck? lite som du beskrev där men försvann de? kan kanske inte ha så mycket med avgassystemet att göra då.. mvh Tobias
    Saab 9-3 Aero -01
    Orginal än...

  5. #5
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: jt avgassystem

    Det är ju så att mottrycket blir kraftigt reducerat, vet inte hur T7 hanterar det men av lite läsning här på forumet har jag hört att det inte är "optimalt"...va nu det innebär. Med T5 vet jag iallafall att det inte är några problem.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    573

    Re: jt avgassystem

    Som föregående talare säger så försvinner ju en del mottryck.
    Det kan tom bli så illa att laddspärren går i pga detta. Dock oftast på ltt bilar.

    Så ska man byta till 3" hela vägen så är ju en mjukvaruppgradering att rekommendera också. Både mera kräm och bilen dummar sig inte.
    9000 Aero -93 350hk
    900 2.3T "Lila" 470hk Projekttråd!

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Ätran/Fegen
    Inlägg
    62

    Re: jt avgassystem

    jo de är klart. men mjukvaran kommer nog snart med så väntar med jt hela vägen sålänge, har precis mailat maptun. eller vem ska man vända sig till när de gäller njukvaran, bsr verkar ju ha ett smidigt system med ppc:n, eller speedparts, eller trollspeed? men vilket är bäst osv. ?
    Saab 9-3 Aero -01
    Orginal än...

  8. #8
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: jt avgassystem

    Citat Ursprungligen postat av _Naset_
    ......men vilket är bäst osv. ?
    Väldigt kontroversiell fråga på det här forumet som det inte finns något vettigt svar på .
    Du får nog jämföra och avgöra vad som är bäst för just dig.

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Hillerstorp
    Inlägg
    95

    Re: jt avgassystem

    Citat Ursprungligen postat av _Naset_
    tack för svaren! har för mig att ja har läst någonstans att man kan få svajigt laddtryck? lite som du beskrev där men försvann de? kan kanske inte ha så mycket med avgassystemet att göra då.. mvh Tobias
    de har iaf inte hänt sen sist nee men sen i somras, men kan ju ha att göra med väder med kanske? kommer iaf ihåg att jag frågade här och fick till svar att man skulle ställa upp GLT. Men vågade inte pilla på de,ifall de skulle bli helt åt helvete :P

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Ätran/Fegen
    Inlägg
    62

    Re: jt avgassystem

    okej tack! då är de bra att ta den trimfirma som är närmst i prinsip

    okej ställa upp glt? varför skulle man göra de? höjer man inte maxladdet då också? (fast på fel sätt). lite lurigt med sådanna fel som kommer och bara sen försvinner //Tobias
    Saab 9-3 Aero -01
    Orginal än...

Liknande ämnen

  1. A-Alt. Avgassystem AB, nåt att ha??
    Av mr.dick i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-09-07, 14:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •