Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Slangen som går mellan insuget och turbomätaren inne i bilen

  1. #1

    Slangen som går mellan insuget och turbomätaren inne i bilen

    Hej!

    Jag skapade en tråd för någon månad sedan ang att jag skulle byta mätarhus i min ltt till ett ftt. Har numera fått hem mätarhuset och ska ge mig på att byta ut det i mitt eget, allt är isärskruvat och ska bara sättas ihop men innan jag gör det så undrar jag om jag kan köpa slang på clas ohlson?
    4mm innerdiameter var det ju som krävdes, men på en lördag vet jag inte om jag kan få tag på någon annan typ utav slang:
    http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=56239596

    Vad tror ni ? Fungerar den slangen ?

    Fråga 2, på insuget sitter det några anslutningar i bakkant mot torpedväggen, en av anslutningarna är pluggad med en svart gummiplupp. Kan jag ta bort den och koppla på slangen där för att slippa köpa ett t-kors ?

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875

    Re: Slangen som går mellan insuget och turbomätaren inne i bilen

    Plastslangen har en tendens att antingen inte tåla bränsle och därmed mjukna eller så hårdnar den med tiden.
    Å andra sidan är inte svart gummislang åldersbeständig heller så...

    De allra flesta bensinmackar har i sitt sortiment 4mm vakuumslang så nog borde det gå att få tag på även på en lördag.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3

    Re: Slangen som går mellan insuget och turbomätaren inne i bilen

    Tack för tipset, macken hade
    Dessutom så funkar det utmärkt att ta bort plomberingen/gummipluppen på insuget och koppla in den på instrumenthuset (antar att det är så det sitter original? )

    Till nästa fråga: var kan jag enklast dra in slangen i kupén ? Det är ju så fruktansvärt trångt där bakom :S

    Edit: Det gick alldeles utmärkt att dra den genom hålet för kopplingspedalen. Med ca 1.5m slang så har man lite slack kvar och kan dra den snyggt i motorrummet och man slipper böka i akvariet.

Liknande ämnen

  1. slangen mellan tryckrör och insug
    Av saab_4ever i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 23:05
  2. Hål i slangen mellan lmm och turbon ?
    Av frankieboy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 15:41
  3. Skillnad på givare mellan 00-01 på insuget. 9-5
    Av 9kltt i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 16:56
  4. Hur ska slangen från insuget sättas fast?
    Av Saab_Björn i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-08, 01:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •