Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: "Jag är grundlurad..."

  1. #1

    "Jag är grundlurad..."

    Ang senaste dagarnas debatt kring Anja Lundby-Wedin så tog jag med 3 min för att surfa upp AMFs årsredovosning a 2006 för att se vad det står:

    Ersättningar och förmåner i moderbolaget, TSEK
    Grundlön/styrelsearvode - Rörlig ersättning - Övriga förmåner - Pensionskostnad inkl. löneskatt

    Christer Elmehagen 3764 - 1182 - 80 - 11203

    Vad ska man säga? Grundlurad?!?

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875

    Re: "Jag är grundlurad..."

    Citat Ursprungligen postat av _mattis_
    Ang senaste dagarnas debatt kring Anja Lundby-Wedin så tog jag med 3 min för att surfa upp AMFs årsredovosning a 2006 för att se vad det står:

    Ersättningar och förmåner i moderbolaget, TSEK
    Grundlön/styrelsearvode - Rörlig ersättning - Övriga förmåner - Pensionskostnad inkl. löneskatt

    Christer Elmehagen 3764 - 1182 - 80 - 11203

    Vad ska man säga? Grundlurad?!?
    Wanja.

    Ser nog mer hela affären som ett tydligt tecken på att man inte skall sitta i en bolagsstyrelse bara för att man får möjligheten till det och definitivt inte i 24 st styrelser.

    Måste däremot erkänna att jag nog själv inte haft stenkoll på samtliga poster årsredovisningarna i bolag i vars styrelser jag ingått.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 546

    Re: "Jag är grundlurad..."

    just det - känn dig grundlurad. Alltför många är alltför godtrogna i dagens samhälle. Vi lever i en tid där de som har möjligheter att roffa åt sig också utnyttjar dessa möjligheter.

    Ytterst är det våra politiker som sätter gränserna för vad som är acceptabelt. Sannolikt är flertalet själva inblandade i denna soppan. Så vad är lösningen?

    Finns ingen enkel lösning - svensken är i gemen en ganska timid person som inte gör något större väsen av sig - värre är det i sydeuropa där det blir snudd på revolution vid likartade företeelser.
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    164

    Re: "Jag är grundlurad..."

    Det borde räcka att knyta näven i byxfickan för att lösa det här problemet tycker jag.
    Johan B. Kör en 9-5 Aero 2001. Mnr.5833
    http://www.garaget.org/?car=8208

  5. #5
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    Citat Ursprungligen postat av csan
    Ytterst är det våra politiker som sätter gränserna för vad som är acceptabelt.
    Hur menar du nu?

    Är det politikerna som gått i främsta ledet när det gäller mångmiljonbonusar och galopperande förmånsnivåer?
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  6. #6

    Re:

    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Citat Ursprungligen postat av csan
    Ytterst är det våra politiker som sätter gränserna för vad som är acceptabelt.
    Hur menar du nu?

    Är det politikerna som gått i främsta ledet när det gäller mångmiljonbonusar och galopperande förmånsnivåer?
    Hmmm... alla statliga bolag och verk, vilka är det som sätter gränserna där?
    blir det vägledande när det privata skall göra sina avtal?

    setan har politikerna möjlighet att gå ut och kritisera avtalen som dom gjorde nu ett halvår efter att dom fördubblat bonusgränserna i det statliga bolag, banker och verk
    JAGUAR - spinner som en katt

  7. #7

    Re: Re:

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    Citat Ursprungligen postat av cedete

    Hur menar du nu?

    Är det politikerna som gått i främsta ledet när det gäller mångmiljonbonusar och galopperande förmånsnivåer?
    Hmmm... alla statliga bolag och verk, vilka är det som sätter gränserna där?
    blir det vägledande när det privata skall göra sina avtal?

    setan har politikerna möjlighet att gå ut och kritisera avtalen som dom gjorde nu ett halvår efter att dom fördubblat bonusgränserna i det statliga bolag, banker och verk
    Uhm läst i tidningarna om det här...

    visst är det så att det handlar om statliga företag där dirrarna tar ut miljoner i kassan?

    För när jag tänker privata företag så är det skitsamma, deras företag dom gör som dom vill..
    nu är allt borta förutom volvon...
    Skön bil..

  8. #8

    Re: Re:

    Citat Ursprungligen postat av Dopefish
    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta

    Hmmm... alla statliga bolag och verk, vilka är det som sätter gränserna där?
    blir det vägledande när det privata skall göra sina avtal?

    setan har politikerna möjlighet att gå ut och kritisera avtalen som dom gjorde nu ett halvår efter att dom fördubblat bonusgränserna i det statliga bolag, banker och verk
    Uhm läst i tidningarna om det här...

    visst är det så att det handlar om statliga företag där dirrarna tar ut miljoner i kassan?

    För när jag tänker privata företag så är det skitsamma, deras företag dom gör som dom vill..
    är det verkligen det?
    skulle vi pratat hyror så var det så att allmännyttan var dom som lade nivån på hyrorna och privata följde efter.sedan är det så att landet är beroende av blomstrande företag, och pengar behövs för att utveckla företaget.
    räkna lite själv vilka pengar som skulle funnits i dag i våra bolag bara sen senaste krisen tills nu, om topparna inte skulle ha dessa enorma bonusar.

    att dom hotar med att sticka utomlands, ja låt dom göra det då... är inte mer än en handfull som skulle få jobb där, och dom skulle vi kunna ersätta med folk från våra handelsskolor själva.


    värre är det då med vanja, som fick sitta kvar.
    det snackades om amf osv.
    men ingen i lo-styrelsen tog, mig veteligen. upp det med avtalssekreteraren som blev jurist 6 månader före sin åldersavgång och fick 4 miljoner istället för 2,5
    -"han krävde det"
    vadå krävde?
    han skulle sluta om 6 månader, och lille han inte vara kvar fick han väl säga upp sig som vanliga arbetare får göra. där har ni era medlämsavgifter i fackförbunden.
    JAGUAR - spinner som en katt

  9. #9
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396

    Re: Re:

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    att dom hotar med att sticka utomlands, ja låt dom göra det då... är inte mer än en handfull som skulle få jobb där,
    Di där som argumenterar om utländska ersättningsnivåer skulle tvångsdeporteras ögonaböj, med livslångt förbud att återvända till Sverige. Utomlands skulle de i själva verket få sitta på trottoaren och tigga allmosor, om de ens lyckades slå sig fram i den konkurrensen.

    Sverige är ett minimalt fjuttland. Den svenska storfräsardivisionen blir aldrig större än att det blir tillfälle att klappa varann om ryggen ett par gånger i månaden.
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Kluckande, Skrammel, "Klapprande ljud" i framvagnen OG9-5
    Av asppie i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 00:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •