Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Haft inbrott i min CC Aero! Vansinnig!

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Grums
    Inlägg
    119

    Haft inbrott i min CC Aero! Vansinnig!

    Hej alla glada Saabvänner!

    Måste bara skriva av mig min ilska till folk som kan förstå hur man mår. Kom idag till min Aero och ser att höger framdörr hade småbucklor runt handtagen, går närmare och ser att nån liten spjuver som inte kan skilja på mitt och ditt brutit sig in och snott alla mina stereogrejer, dvs dvd + skärm, cd/mp3n, slutsteg och baslåda. Man blir så grymt arg/ledsen/besviken. Ja jag vet inte vad jag ska tycka!

    Saker som jag betalt 12 000:- för springer nån o rycker ur händerna på mig och dessutom skadar Saaben. Får tillbaka max 5k på försäkringen och sen lagar de bilen. Ja, som sagt, kände bara jag var tvungen o skriva någonstans. Min stackars CC Aero.

    Har varit med om lite tillsammans snart vi... både glada och ledsna stunder.. det här var en av de tråkigaste..

    MVH: Patrik

  2. #2
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951

    Re: Haft inbrott i min CC Aero! Vansinnig!

    Fy fan! Hatar folk som inte kan se skillnad på vad som är mitt och ditt. Lider med dig! Sen att nån idiot kan komma och förstöra ens bil, så får man själv betala för de, medans personen som gjorde de bara kan gå sin väg.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Grums
    Inlägg
    119

    Re: Haft inbrott i min CC Aero! Vansinnig!

    Citat Ursprungligen postat av Glader91
    Sen att nån idiot kan komma och förstöra ens bil, så får man själv betala för de, .
    Jo man blir så förbannad, o det är lagom lätt o få det gå ihop som student, livet är dyrt nog. Var skillnad när man köpte grejerna då man jobbade och hade råd.

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Haft inbrott i min CC Aero! Vansinnig!

    Om du köper nytt, tänk på att plocka bort grejerna när du inte är i bilen!

    Ha dvdspelare, skärmar osv i en saab 9000 är nästan som att be om att få påhällsning, tyvärr.

    Så tipset är ju att försöka göra det så ointressant som möjligt att göra inbrott.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Grums
    Inlägg
    119

    Re: Haft inbrott i min CC Aero! Vansinnig!

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Om du köper nytt, tänk på att plocka bort grejerna när du inte är i bilen!

    Ha dvdspelare, skärmar osv i en saab 9000 är nästan som att be om att få påhällsning, tyvärr.

    Så tipset är ju att försöka göra det så ointressant som möjligt att göra inbrott.
    Jo men ska man säga så är det de oavsett bil. Och visst finns det alltid såna som tycker det är kul att sno grejer och vill de verkligen sno spelar bilmodell mindre roll.

    Men plocka bort grejerna från bilen känns väl bra jobbigt det också, kan ju inte plocka allt i och ur så fort man inte använder den, kan man ju lika gärna skita i det helt.

    Nä, får nog bli kolsvart toning på hela bilen annars. haha

  6. #6
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 484
    Medlem#
    6901

    Re: Haft inbrott i min CC Aero! Vansinnig!

    Man ska kunna ha en väska full med pengar i bilen och bilen ska kunna stå olåst utan att någon går och tar något.

    Vet hur det känns fast jag fick hela bilen stulen istället.

    Nackskott på såna här personer...
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 480

    Re: Haft inbrott i min CC Aero! Vansinnig!

    - Men tänk på att rovet räcker till ett par timmars knarkrus/lycka åt förövaren.

    Missförstå mig rätt. Det är inte ok att sådant ska hända, men hur många är det inte runt om i landet som gärna köper billiga prylar på blocket eller av "kompisars kompisarts bekanta".
    Skulle alla börja fundera på varifrån alla billiga prylar kommer, använda sin moral, så skulle marknaden för stöldgods minimeras.
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Grums
    Inlägg
    119

    Re: Haft inbrott i min CC Aero! Vansinnig!

    Citat Ursprungligen postat av Slättabjörnen
    - Men tänk på att rovet räcker till ett par timmars knarkrus/lycka åt förövaren.

    Missförstå mig rätt. Det är inte ok att sådant ska hända, men hur många är det inte runt om i landet som gärna köper billiga prylar på blocket eller av "kompisars kompisarts bekanta".
    Skulle alla börja fundera på varifrån alla billiga prylar kommer, använda sin moral, så skulle marknaden för stöldgods minimeras.

    JA jag förstår precis vad du menar, men det är ju trist när det drabbar oss som köper ärliga grejer, och dessutom nya grejer!

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    453

    Re: Haft inbrott i min CC Aero! Vansinnig!

    Har du inget larm på Aeron? En morgon var rutan inslagen på bilarna till höger och vänster om min och tomma hål gapade där stereon skulle sitta, men på min måste den elakt blinkande lampan ha skrämt dom, och kanske att jag aldrig har stereofronten sitter i. Fan, jag gömmer tom kundvagnsfemman i handskfacket, folk verkar göra inbrot i bilar för växelpengar. Nä, ett riktigt larm måste man ha tyvärr.

    Tråkigt med bilen, hoppas att det i alla fall fixar sig smidigt med FB och att du inte behöver ha den en halv evighet på verkstan.
    saab 9000 CSE 2,3T -95 http://www.garaget.org/?car=254000
    saab 9-3 Aero -02 http://www.garaget.org/?car=201674 *SÅLD*
    saab 9000 CSE 2,3i -95 http://www.garaget.org/?car=229754

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Grums
    Inlägg
    119

    Re: Haft inbrott i min CC Aero! Vansinnig!

    Citat Ursprungligen postat av slaktarn
    Har du inget larm på Aeron?
    Det är detta som gör mig så arg på mig själv, jag har ju ett Defalarm monterat i bilen men just denna gången så hade bilen stått över en månad på grund av att jag kör en annan så batteriet var dött.

    Men nu ska jag börja med o ha underhållsladdning på den om jag inte använder den...

  11. #11
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Haft inbrott i min CC Aero! Vansinnig!

    Trist som f*n när det händer! Det är ju inte till nån hjälp nu... men såg på dina bilder på garaget att du inte maskerat regnummret & att det står precis vilka grejer du har/Hade i bilen, det är ju onödigt att skylta med var dessa grejer finns!

    Inget som säger att det behöver vara nån som sett ditt regnummer som gjort det, men som sagt onödigt att skylta med var prylarna finns för idioterna som inte kan hålla fingrarna borta!

    Hoppas det löser sig!

  12. #12
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Haft inbrott i min CC Aero! Vansinnig!

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Trist som f*n när det händer! Det är ju inte till nån hjälp nu... men såg på dina bilder på garaget att du inte maskerat regnummret & att det står precis vilka grejer du har/Hade i bilen, det är ju onödigt att skylta med var dessa grejer finns!

    Inget som säger att det behöver vara nån som sett ditt regnummer som gjort det, men som sagt onödigt att skylta med var prylarna finns för idioterna som inte kan hålla fingrarna borta!

    Hoppas det löser sig!

    Lite det jag var inne på, att tyvärr så kan man ju inte visa hur fina grejer man har för det alltid finns folk som tycker man ska stjäla det.

    Jag kan tycka det är lite som att be om det att ha bilen stående länge på samma ställe med alla prylar framme i bilen, plocka grejerna i en olarmad 9000 är ju inte direkt nått avancerat brott.

    Vet jag med mig att bilen kommer stå still några dagar brukar jag plocka bort allt av intresse, stereofronten osv.

    Det är ju tyvärr svårt att göra nått åt sånt här patrask, det som man kan göra är ju att göra det ointressant att gå på bilen, finns det inget i bilen finns det ju heller ingen anledning att göra inbrott i den.

    Men ibland så undrar man ju, polaren fick stereon stulen fast fronten var borta, så han hade fronten i en prydlig ask i köket men ingen stereo.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    318

    Re: Haft inbrott i min CC Aero! Vansinnig!

    Citat Ursprungligen postat av Pumba

    Men ibland så undrar man ju, polaren fick stereon stulen fast fronten var borta, så han hade fronten i en prydlig ask i köket men ingen stereo.
    Det hände mig också en gång, märkligt nog var var inte fronten kvar i lägenheten när jag vaknade och när jag sen gick till bilen så var den olåst och stereon var borta. Bilnycklarna låg som vanligt i min byxficka och dörren till lägenheten var låst med 2 lås och inga nycklar ute på vift.
    Vad glad jag kände mig när jag förstod att måste vara min dåvarande flickvän som hade gjort alltihop medans jag låg och sov. Lyckades tyvärr inte bevisa det men det finns ingen annan vettig förklaring.
    9-3 2,0t -01

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Småland
    Inlägg
    313

    Re: Haft inbrott i min CC Aero! Vansinnig!

    fy fasen säger jag. så tråkigt det låter. har själv blivit av med stereo dock inte så dyr som din. och så skador på din fine vagn! Jag sörjer med dig!

    MVH Filip
    Saab 62-93

Liknande ämnen

  1. Inbrott i bil
    Av Turbo_Danne i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-02, 01:56
  2. Vansinnig på alla j**** spam SMS !!
    Av Brandten i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 22:59
  3. Inbrott
    Av Alexus i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 20:38
  4. inbrott i min bil!!
    Av Mr.Maniac i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 20:23
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-02-08, 22:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •