Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: En fråga ang ordningsbot.

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    447

    En fråga ang ordningsbot.

    Fick en ordningsbot som det heter igår kväll. Summa 500:-. Upptäckte senare att på ordningsboten så har polisen skrivit fel adress där det inträffade, blev inte stoppad på plats utan dom följde efter till min parkering samt att polisen inte har skrivit ut något tjänstenr utan bara en suddig signatur, går alltså ej utläsa vem som givit ut boten.

    Går det pga detta överklaga/få boten ogiltig förklarad?

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304

    Re: En fråga ang ordningsbot.

    Citat Ursprungligen postat av anze
    Fick en ordningsbot som det heter igår kväll. Summa 500:-. Upptäckte senare att på ordningsboten så har polisen skrivit fel adress där det inträffade, blev inte stoppad på plats utan dom följde efter till min parkering samt att polisen inte har skrivit ut något tjänstenr utan bara en suddig signatur, går alltså ej utläsa vem som givit ut boten.

    Går det pga detta överklaga/få boten ogiltig förklarad?
    Ja om ingen vill kännas vid den, förmodligen vet dock övriga kåren exakt vem som har skrivit ut den, oavsett om inte du kan läsa... Fel adress blir ju ganska svårt att bevisa, beroende på vad det gäller då, kört på enkelriktad gata i fel riktning o sen skriver de en bot på fel gata där det inte uppfyller kraven, då går det ju... men annars vad ska man säga "jag körde ju inte med tänt dimbakljus på gata XX utan gata YY, jag vill överklaga" lär ju inte gå så bra.
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

Liknande ämnen

  1. en fråga
    Av brewboy i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 00:30
  2. [LÖST] Skillnad på "kort" vs "lång" topp
    Av Saabturbo__ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 20:45
  3. intercooler fråga å Kedje fråga
    Av viggenmicke i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-09-03, 16:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •