Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Idiot till taxichaffis i Örebro!

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    830

    Idiot till taxichaffis i Örebro!

    Jag brukar försöka hålla mig lugn i trafiken men idag kokade jag rejält!

    Efter en rondell så fick jag ut en taxi bakom mig, direkt så låg han och tryckte i baken, gå åt sidan för att underlätta en omkörning fungerade inte utan han stannade kvar bakom.

    Jag försökte även att släppa på farten så jag istället för 60 i mätarfart höll 40, han vägrade ändå att köra om eller fatta piken. När hastighetsbegränsningen ändrades till 70km/h så tryckte jag istället på lite för att köra ifrån honom, när jag fått upp en lagomt stor lucka så saktade jag in till lagom hastighet och la i farthållaren. Och se på fan om han inte som en skållad bäver kör ikapp mig och lägger sig i röven igen.

    Till och från låg han så pass nära att jag inte kunde se bilens grill genom innerbackspegeln, framhjulen kunde jag inte se en enda gång förutom när jag körde ifrån honom.

    Efter att detta pågått i nästan 10 minuter så brann det till totalt och jag gjorde väldigt klart för honom att jag ville att han skulle följa efter mig in på bussfickan längre fram men fegisen fortsatte. Något som väl i efterhand var tur...
    Efter det så slapp jag i alla fall ha honom bakom mig.

    Men vilken jädra idiot! Hade jag behövt tvärbromsa för något och han kört in i mig och skadat ungarna i bilen så...

    Jag trodde det krävdes körkort för att få taxilicens.


    Sorry för en antagligen meningslös tråd men jag kände att jag behövde skriva av mig lite.
    V70 II Dieseltraktor 205hk/450nm "Duger att frakta barnvagnen i"
    Fd. Saab 9-5 2.0T & Saab 9000 CSE 2.3T

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Idiot till taxichaffis i Örebro!

    Testa att tända dimbakljusen nästa gång. Om inte annat borde han misstagit dom för bromsljus så du kunde kollat hans reaktionsförmåga.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    453

    Re: Idiot till taxichaffis i Örebro!

    Passa på att spola bakrutan grundligt och ordentligt, det brukar kunna hjälpa
    saab 9000 CSE 2,3T -95 http://www.garaget.org/?car=254000
    saab 9-3 Aero -02 http://www.garaget.org/?car=201674 *SÅLD*
    saab 9000 CSE 2,3i -95 http://www.garaget.org/?car=229754

  4. #4
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    352

    Re: Idiot till taxichaffis i Örebro!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Testa att tända dimbakljusen nästa gång. Om inte annat borde han misstagit dom för bromsljus så du kunde kollat hans reaktionsförmåga.
    Annars så kan man ju bara lägga foten lite lätt på pedalen så ljusen tänds.
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    830

    Re: Idiot till taxichaffis i Örebro!

    Jag testade sakta in lite lätt med hjälp av bromsen också det hjälpte inte. Varningsblinkersen slog jag inte på förrän jag brann av helt.
    Dimljus hade jag faktiskt inte en tanke på.

    Bakrutespolningen, haha jaa-a det skulle jag ha gjort!
    V70 II Dieseltraktor 205hk/450nm "Duger att frakta barnvagnen i"
    Fd. Saab 9-5 2.0T & Saab 9000 CSE 2.3T

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304

    Re: Idiot till taxichaffis i Örebro!

    Du skulle tagit reg nr o ringt o gapat på taxibolaget... själv tog jag foto från bilen på en bil framför från ett bolag här i stan där föraren tömde papperkorgen genom rutan inne i stan - kom godispapper, näsdukar m.m... Mailade sen dessa bilder till ägaren av bolaget... Blev väldigt uppskattat av ägaren iaf, troligen inte av föraren...
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Idiot till taxichaffis i Örebro!

    Citat Ursprungligen postat av ReinO
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Testa att tända dimbakljusen nästa gång. Om inte annat borde han misstagit dom för bromsljus så du kunde kollat hans reaktionsförmåga.
    Annars så kan man ju bara lägga foten lite lätt på pedalen så ljusen tänds.
    Varför koppla ur farthållaren om man vill fortsätta hålla jämn fart?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  8. #8
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: Idiot till taxichaffis i Örebro!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av ReinO
    Annars så kan man ju bara lägga foten lite lätt på pedalen så ljusen tänds.
    Varför koppla ur farthållaren om man vill fortsätta hålla jämn fart?
    För att taxiföraren skulle fatta vinken och öka avståndet såklart.
    Efter det kan man ju alltid sätta igång farthållaren igen om man så vill
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Idiot till taxichaffis i Örebro!

    I sådana lägen önskar man att man hade en bil man var mindre rädd om med dragkrok så att man kan stämpla bromsen och parkera dragkulan i taxins kylare, då får taxinissen sedan se hur kul det är att stå stilla med hans enda inkomstkälla

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Idiot till taxichaffis i Örebro!

    Här i stockholm så heter det ju "Åk med sveriges sämsta bilförare - Ta en taxi!"
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 422
    Medlem#
    3020

    Re: Idiot till taxichaffis i Örebro!

    Men Brainy, varför kan du inte hjälpa oss i trafiken som är närsynta, fan man vet ju inte vart man är, så att ta rygg på första bästa som skall åt samma håll är väl en bra idé Och sedan är det miljövänligt, att ligga så nära så är den bar en bil som tar vindfånget, och bil nummer 2 kan spara ett par droppar.

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 269

    Re: Idiot till taxichaffis i Örebro!

    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Här i stockholm så heter det ju "Åk med sveriges sämsta bilförare - Ta en taxi!"

    Verkligen!! Faktiskt helt otroligt att det ska vara så.

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  13. #13
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 484
    Medlem#
    6901

    Re: Idiot till taxichaffis i Örebro!

    Citat Ursprungligen postat av Brainy
    Jag brukar försöka hålla mig lugn i trafiken men idag kokade jag rejält!

    Efter en rondell så fick jag ut en taxi bakom mig, direkt så låg han och tryckte i baken, gå åt sidan för att underlätta en omkörning fungerade inte utan han stannade kvar bakom.

    Jag försökte även att släppa på farten så jag istället för 60 i mätarfart höll 40, han vägrade ändå att köra om eller fatta piken. När hastighetsbegränsningen ändrades till 70km/h så tryckte jag istället på lite för att köra ifrån honom, när jag fått upp en lagomt stor lucka så saktade jag in till lagom hastighet och la i farthållaren. Och se på fan om han inte som en skållad bäver kör ikapp mig och lägger sig i röven igen.

    Till och från låg han så pass nära att jag inte kunde se bilens grill genom innerbackspegeln, framhjulen kunde jag inte se en enda gång förutom när jag körde ifrån honom.

    Efter att detta pågått i nästan 10 minuter så brann det till totalt och jag gjorde väldigt klart för honom att jag ville att han skulle följa efter mig in på bussfickan längre fram men fegisen fortsatte. Något som väl i efterhand var tur...
    Efter det så slapp jag i alla fall ha honom bakom mig.

    Men vilken jädra idiot! Hade jag behövt tvärbromsa för något och han kört in i mig och skadat ungarna i bilen så...

    Jag trodde det krävdes körkort för att få taxilicens.


    Sorry för en antagligen meningslös tråd men jag kände att jag behövde skriva av mig lite.

    Kan bara säga att hade han legat bakom mig så hade det ju sprungit ut en katt på vägen som jag var tvungen att bromsa för.

    Men du hade ju ungarna i bilen så...

    Men jag hade inte pallat 10 min med sån idiot bakom mig..
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Idiot till taxichaffis i Örebro!

    Stor Cred till dig som lyckades behålla ditt lugn i hela 10min! Jag själv hade kokat inom 2min.

    Saknar min stora Van jag sålde igår, vet inte hur många taxi kofångare jag tryckt till när jag bromsat.
    Saablös dåre

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Idiot till taxichaffis i Örebro!

    Jag råkade ut för en liknande idiot för lite över ett år sedan men då var det inte modell taxi-chaffis som var idioten, då var det modell civilpolis som var idioten. Vid ett rödljus precis innan motorväg stämplade både han och jag på upp i motorvägsfart, han vart förmodligen less på att han inte kom iväg lika fort som jag och bestämde sig säkert för att jävlas då. Han kröp upp i arslet på mig precis som beskrivs här i tråden. Jag ökade på farten för att öka avståndet (Det var sent på kvällen och inga bilar ute mer än ett fåtal... Han hängde fortfarande på från 90-100. upp till 110... 120... 130! Då lägger han upp sin blå lampa på taket och stoppar mig. Påstår att jag körde för fort och att jag minsan kunde blivit av med körkortet för att jag körde för fort men nu hade jag tur. Han konstaterade att jag inte fick köra så fort eftersom det kan finnas barn i bilarna som var ute och körde. När jag då frågade om det är så smart att ligga en halvmeter bakom mig i motorvägsfart kunde han inte svara på det.. När jag sen klämde till med att jag kör ju för fan en saab-kombi, det slog dig inte att det kan sitta barn i MIN bil med?

    Slutklämmen var bäst när han sa "Nu hade du en jävla tur att vi fick larm annars hade vi tagit lappen av dig". Mitt svar på det var "Hade du tagit min lapp hade jag tagit ditt jobb för det är tjänstefel att provocera fram ett brott". Han sa inte ett pip om detta utan vände bara på klacken och satte sig i bilen
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  16. #16
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304

    Re: Idiot till taxichaffis i Örebro!

    han hade rätt och du fel, för du hade ALDRIG kunnat bevisa det, att han provocerade = du av med kortet och han fortsätter som vanligt...

    Åkte själv på böter när jag stämplade för att komma ifrån en sur-volvo som hade samma taktik - kostade 1200.-, den tiden det var billigt
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  17. #17
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Idiot till taxichaffis i Örebro!

    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt
    han hade rätt och du fel, för du hade ALDRIG kunnat bevisa det, att han provocerade = du av med kortet och han fortsätter som vanligt...

    Åkte själv på böter när jag stämplade för att komma ifrån en sur-volvo som hade samma taktik - kostade 1200.-, den tiden det var billigt
    Jodå, polarn satt på passagerarsätet och filmade med mobilen..
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  18. #18
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304

    Re: Idiot till taxichaffis i Örebro!

    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt
    han hade rätt och du fel, för du hade ALDRIG kunnat bevisa det, att han provocerade = du av med kortet och han fortsätter som vanligt...

    Åkte själv på böter när jag stämplade för att komma ifrån en sur-volvo som hade samma taktik - kostade 1200.-, den tiden det var billigt
    Jodå, polarn satt på passagerarsätet och filmade med mobilen..
    Från första början? svårt o tro att man sitter i filmar på måfå så där bara... Att han sen låg nära hade han kunnat förklara med att han försökte få dig att stanna men du inte uppmärksammade osv... bara o glömma om man inte skulle ha film från 3 part eller otroligt övertydlig film från bilen...
    Men man hade ju inte gett med sig utan fight iaf, ska de dra kortet på sånt fulspel ska det fan kosta dom mer än det smakar.
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    318

    Re: Idiot till taxichaffis i Örebro!

    Jag fattar inte hur vågar ligga så där nära, dom själv kan ju bli skadade om bilen framför måste tvärnita.

    Hade en bakom mig i Söndags som låg riktigt nära, tryckte på lite för att skapa mellanrum men så fort jag släppte av så var det samma visa igen. Saktade ner lite för att hon skulle köra om men det dög inte utan hon fortsatte att ligga precis bakom mig.
    Den här gången kände jag igen både föraren och bilen, bilen tillhör en ekonomisk förening här i trakterna och namnet på föraren vet jag också. Funderar på om man ska ringa upp föreningen och ge dom en avhyvling. Dock lär väl det ställa till det mer för mig än för hon som körde.

    Träffar jag på henne ute någon dag så ska hon då få veta att hon lever, när kärringen börjar grina så ska jag sluta skälla på henne men inte före det.
    9-3 2,0t -01

  20. #20
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Idiot till taxichaffis i Örebro!

    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt
    Citat Ursprungligen postat av Manick

    Jodå, polarn satt på passagerarsätet och filmade med mobilen..
    Från första början? svårt o tro att man sitter i filmar på måfå så där bara... Att han sen låg nära hade han kunnat förklara med att han försökte få dig att stanna men du inte uppmärksammade osv... bara o glömma om man inte skulle ha film från 3 part eller otroligt övertydlig film från bilen...
    Men man hade ju inte gett med sig utan fight iaf, ska de dra kortet på sånt fulspel ska det fan kosta dom mer än det smakar.
    Det var inge filmning på måfo... Kameran/telefonen var riktad mot hastighetsmätarn för att filma en 100-150 repa på motorvägen men telefonen vändes bakåt när den snubben tryckte sig upp i röven på mig.
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

Liknande ämnen

  1. Samåkning till Gelleråsen från Örebro
    Av Vfr i forum Östergötland och Närke
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-21, 19:19
  2. Många importerade Saab Cab'ar till salu i Örebro
    Av perr i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 13:13
  3. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-07-19, 16:50
  4. Vilket försäkringsbolag till en 93 200 HK i Örebro.
    Av Bajder i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-23, 12:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •