Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Missnöjd grek

  1. #1
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936

    Missnöjd grek

    Den här killen verkar ha lite problem. Med Saab och framförallt med sig själv.
    Saab har förskotsfakturerat utan att dra av en rabatt han skulle ha.
    De har lovat att återbetala men kan inte annulera fakturan.

    Killen litar inte på att Saab kommer att återbetala det de har förskottsfakturerat för mycket -
    och därmed är allt hans förtroende för märket raserat.

    http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=46072

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    helt sanslöst är det, men som sagt snubbar därifrån är ju kända för sina temperament..

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    140
    Personligen skulle jag hellre ha en fordran på Saab än på ett grekist storföretag . Alla har vi fördommar

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    253
    Jag tycker ändå att det var rätt från hans sida. Man ska inte lita på företag, oavsett vilket det är. Onödigt krångel ska undvikas.
    9000 CSE 2,0T -93, SÅLD
    9-5 Aero Kombi Automat -02 SÅLD
    9-3 2,0T SC -08 Automat

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Citat Ursprungligen postat av The Duke
    Jag tycker ändå att det var rätt från hans sida. Man ska inte lita på företag, oavsett vilket det är. Onödigt krångel ska undvikas.

    Så om du hade 1.5 miljoner och skulle köpa dig en Ferarri 360, men kvittoskrivaren strulade så du skulle få vänta två dagar extra på ditt kvitto så skulle du kasta skit på hela företaget och hela Italien samt genast börja leta efter annat?

    Tycker den här snubben överreagerar á det grövsta!

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    850
    Medlem#
    10239
    LIPSILL
    Nabil

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    253
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Så om du hade 1.5 miljoner och skulle köpa dig en Ferarri 360, men kvittoskrivaren strulade så du skulle få vänta två dagar extra på ditt kvitto så skulle du kasta skit på hela företaget och hela Italien samt genast börja leta efter annat?
    Om jag hade gjort upp med försäljaren att ferrarin skulle kosta 1,4 mille och räkningen kommer på 1,5 så kan du lita på att jag skulle skita i det och kasta skit på försäljaren, iaf efter att han försäkrat att det inte var någon problem och det ändå sket sig.
    9000 CSE 2,0T -93, SÅLD
    9-5 Aero Kombi Automat -02 SÅLD
    9-3 2,0T SC -08 Automat

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Citat Ursprungligen postat av The Duke
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Så om du hade 1.5 miljoner och skulle köpa dig en Ferarri 360, men kvittoskrivaren strulade så du skulle få vänta två dagar extra på ditt kvitto så skulle du kasta skit på hela företaget och hela Italien samt genast börja leta efter annat?
    Om jag hade gjort upp med försäljaren att ferrarin skulle kosta 1,4 mille och räkningen kommer på 1,5 så kan du lita på att jag skulle skita i det och kasta skit på försäljaren, iaf efter att han försäkrat att det inte var någon problem och det ändå sket sig.

    Är ju lite skillnad om man skulle göra en sådan affär i ett gathörn med en snubbe som heter Mustafa eller med ett multinationellt företag som Saab?!

    Det handlade om ca. 500€, kanske 4500 spänn .. är det något att vända upp och ner på hela världen över?

  9. #9
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936
    Citat Ursprungligen postat av The Duke
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Så om du hade 1.5 miljoner och skulle köpa dig en Ferarri 360, men kvittoskrivaren strulade så du skulle få vänta två dagar extra på ditt kvitto så skulle du kasta skit på hela företaget och hela Italien samt genast börja leta efter annat?
    Om jag hade gjort upp med försäljaren att ferrarin skulle kosta 1,4 mille och räkningen kommer på 1,5 så kan du lita på att jag skulle skita i det och kasta skit på försäljaren, iaf efter att han försäkrat att det inte var någon problem och det ändå sket sig.
    Det var väl så här. Det stod ca 500 Euro mer på förskottsfakturan. Saab kunde inte annulera fakturan men åtog sig såklart att betala tillbaka de 500 Euro:sarna med en kreditfaktura efter att köparen betalat.

    Klart att det innebär krångel men att dra sig ur affären för en såda sak verkar suspekt. Köper man en bil för omkring 300 000 SEK och tror att säljaren skall blåsa en på 4500 kr för att det var fel på en faktura kan man undra hur skört förtroende man hade innan man beställde...

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 178
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    helt sanslöst är det, men som sagt snubbar därifrån är ju kända för sina temperament..
    VA FAN menar du med det??!?!


  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Citat Ursprungligen postat av zsh
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    helt sanslöst är det, men som sagt snubbar därifrån är ju kända för sina temperament..
    VA FAN menar du med det??!?!


    Gissar att du har Grekiskt påbrå?

  12. #12
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    De övriga på forumet trissar ju honom lite.

    Go by a Greek car.


    /jn
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  13. #13
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    De övriga på forumet trissar ju honom lite.

    Go by a Greek car.


    /jn
    Ja den är bra.
    Greken svarar på det inlägget med att anmärka på det gramatiska.
    Det beteendet var en del av underlaget för min diagnos att han verkar ha personliga problem...

Liknande ämnen

  1. Hjälp! Mkt missnöjd med badrumsrenovering!
    Av fredrik_wt i forum Off Topic
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 20:33
  2. Missnöjd med steg 1
    Av Woody i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 14:02
  3. Missnöjd med stereon!
    Av hellis i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-13, 15:57
  4. Missnöjd Saabägare!
    Av Turbo Tompa i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-04, 23:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •