Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Köpa bra trädgårdsslang

  1. #1
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169

    Köpa bra trädgårdsslang

    Behöver en ny trädgårdsslang.
    Vill ha en riktigt bra denna gång, den förra köpte jag förra sommaren och nu är jag trött på skiten. Den är stenhård, viker sig hela tiden och sväller utav krantrycket

    Egenskaperna på den nya skall vara tvärt om den gamla. Någon som vet någon bra.
    Har tittat på Jula och hittat en gul som såg okej ut 295:-/25m eller likn.
    Annars finns ju t.ex. Gardena 199:-/20m


  2. #2
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235

    Re: Köpa bra trädgårdsslang

    Jag har två gula. En i trädgården och en i garaget. Kan vara så att de är köpta på Classe.

    Den i garaget får smaka varmvatten när jag kör högtryckstvätten. Det har den klarat av under kanske 6-7 år. Har man en vanlig grön skitslang så kroknar den med varmvatten. Den klarar som du säger bara kallvatten en del av sommaren. Sväller och blir kladdig i solskenet alternativt av lite avfettningsmedel.

    Den gula på Jula som klarar 27 bar och kostar 199 ser alldeles ok ut (Artnr: 750011)
    . Gardena du har med ser också ok ut.

    Den jag har i garaget heter REHAU Raubiflex och är tysk.

    /fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    782

    Re: Köpa bra trädgårdsslang

    [quote="Rickard"]Behöver en ny trädgårdsslang.
    Vill ha en riktigt bra denna gång, den förra köpte jag förra sommaren och nu är jag trött på skiten. Den är stenhård, viker sig hela tiden och sväller utav krantrycket

    Egenskaperna på den nya skall vara tvärt om den gamla. Någon som vet någon bra.
    Har tittat på Jula och hittat en gul som såg okej ut 295:-/25m eller likn.
    Annars finns ju t.ex. Gardena 199:-/20m

    Jag vet i alla fall vad du INTE skall köpa för slang och det är Biltemas som åkte på tippen redan efter en halv sommar. Man får även i detta fall vad man betalar för.
    Saab 900 i-16
    Saab 99 GL
    Saab 9-3SS

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296

    Re: Köpa bra trädgårdsslang

    Någon hävdade att man ska köpa den dyraste man hittar, f.n vet om inte det stämmer i fråga om vattenslangar.
    Jag har en gul slang från Jula och den är helt ok och har klarat några sommrar i solen så helt kass kan den inte vara. Däremot tål den inte gräsklipparen
    Slangen är f.ö i dim 1" vilket gör att tryckfallet blir något mindre
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  5. #5
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169

    Re: Köpa bra trädgårdsslang

    Tackar för infon. Den jag vill byta ut är från Ö&B

  6. #6
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Köpa bra trädgårdsslang

    Farsan & jag har den slangen från Gardena du visar i ditt första inlägg, den är riktigt bra, mycket smidigare & det stämmer som det står på deras hemsida!

    "Med SkinTech beläggning och speciell kvalitetsförstärkning. Viker och vrider sig inte, glider lätt, flexibel, smutsavstötande. Kraftigt hölje ger säker slang med lång livslängd."

    Stor skillnad mot en std slang från Gardena!

  7. #7
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 614

    Re: Köpa bra trädgårdsslang

    Jag har gul Tricodan (tror jag den heter) slang inköpt i jätterulle på Plantagen, kostade också några kronor, men fungerar ypperligt, har slang i trädgården och i garaget bland annat.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 417

    Re: Köpa bra trädgårdsslang

    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    Någon hävdade att man ska köpa den dyraste man hittar, f.n vet om inte det stämmer i fråga om vattenslangar.
    Jag har en gul slang från Jula och den är helt ok och har klarat några sommrar i solen så helt kass kan den inte vara. Däremot tål den inte gräsklipparen
    Slangen är f.ö i dim 1" vilket gör att tryckfallet blir något mindre

    kan man hänga upp den slangen när det är kallt ute utan att den är som en pinne?
    tror jag har en biltema slang, och den går knappt hänga upp även på sommarn...

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864

    Re: Köpa bra trädgårdsslang

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Farsan & jag har den slangen från Gardena du visar i ditt första inlägg, den är riktigt bra, mycket smidigare & det stämmer som det står på deras hemsida!

    "Med SkinTech beläggning och speciell kvalitetsförstärkning. Viker och vrider sig inte, glider lätt, flexibel, smutsavstötande. Kraftigt hölje ger säker slang med lång livslängd."

    Stor skillnad mot en std slang från Gardena!
    jag köpte en likadan igår. 30m för 349:- på Coop i Karlstad. Tvättade bilen i 2+, slangen var mjuk och följsam hela tiden. Inte som den gröna skiten från Biltema. Stenhård. Jag fick klippa sönder den i höstas för att kunna frakta den till tippen. Det gick helt enkelt inte att rulla ihop den.
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

Liknande ämnen

  1. Batteri köpa nytt / vad skall man köpa
    Av badboll i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2016-10-20, 21:04
  2. Montering av sänkfjädrar, montera trädgårdsslang?
    Av -Rickard- i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 22:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •