Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Vad är det för fel på folk?!

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Vad är det för fel på folk?!

    Sommaren 2006, jag hade min första riktigt fina bil (för att vara 1 splitter nya fälgar med nya däck.
    Ägde min lilla pärla ca 4v, sen hände skiten..

    Var påväg hem från jobbet, klockan var ganska mkt så knappt ingen trafik.
    Vägen är en 50sträcka, som alla misstar för för huvudled, då det är en f.d industriväg.

    Jag o min vän kör lite 18-års inspirerat hem, ser en bil komma ut från höger, saktar ner till laglig hastighet.
    Sen helt plötsligt får denna bil fnatt och försöker ramma in på sidan av min väns bil, han lyckas precis väja. Han i peggan stannar och styr mot mig nu och jag väjer allt jag kan åt vänster, PANG. Min bil var skrot.

    Vi var 3st i min bil, han var själv i sin pegga. Helt förkrossad då varenda sparpeng under 2år försvann bara sådär (trafik på mig själv).

    Springer fram skogstokig till killen i peggan (utlänning) han bara skrattar åt mig, och säger ta det lugnt, försäkringen täcker det.

    Alltså jag råkade ut för ett as som ville ha pengar för sin redan krockade bil.

    Igår (lördag) hände det igen.

    Kom på samma väg, från samma håll som sist. Men den här gången kommer jag i en 3ton tung van som ingen vanlig personbil rubbar så lätt.
    Ser ytterligare en bil stanna försiktigt och ser att han tittar febrilt åt både hållen, saktar ner till ca 35km/h för det är faktiskt högerregeln, men han ger mig tecken med handen att köra förbi. Tackar och börjar gasa igen, PANG sa det.

    Förlåt, men fanskapet till människa plöjde rakt in i min bil.

    Visst, teoretiskt är det mitt fel då det är högerregeln, men man ger inte körtecken, och sedan kör rätt ut 2m innan en bil passerar.

    Denna gång blev jag inte förbannad, utan bara stannar och skrattar. Går ut och kollar på sidan av min bil, en liten buckla. Tittar på hans primera och den är totalskrot.
    Han ser nästan förvånad ut över att min bil fortfarande går att köra.

    Säger åt honom följande: "Där gick du på en nitlott, jag känner till din sort. Ni vill bara åt pengarna, och ni brukar använda denna gata för detta. Och i vanliga fall brukar offrets bil bli kvaddad så polisen, FB etc tror er. Jag misstänker att detta inte är din första gång du gör detta, och FB misstänker dig för bedrägeri. Men denna gången har du en skrot bil, medans jag fick en härlig repa i min pilsnerhäck, TACK!

    Precis när jag skulle sätta mig i min bil och åka iväg hotar han mig till livet och säger nåt i stil med att han skulle kutta mig, skicka sina kusiner, polisen etc. Skrattar åt han, tar av mig jackan och visar uniformen och batongen. Han blir likblek och jag åker iväg.

    Denna gång var det ju inte farligt för min del, men dem tänker ju för fan inte för 5öre, tänk om min mamma kör på den vägen med sina 2småbarn i bilen? Och någon idiot får för sig att ramma henne bara för han kan lagligt köra ut och få sina pengar?
    Saablös dåre

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304

    Re: Vad är det för fel på folk?!

    Eftersom jag bott i jönköping är jag ju mäkta nyfiken på vilken väg detta är???
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 032

    Re: Vad är det för fel på folk?!

    Ganska underligt tillvägagångssätt för att få bilen fixad genom FB.

    Man ska inte sluta förvåna sig över folk, och det värsta är att den siste idioten är inte född.
    Ш E L i П - 9-3 2.0t

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Vad är det för fel på folk?!

    Uniform och batong?, är du väktare eller plit?

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Vad är det för fel på folk?!

    kan ju gissa på vad det var för patrask....

    Bästa hitils jag hört om var här i Värnamo, tände eld på sin egna bil för att lösa in den, tog 5st på köpet och åkte dit...

    Med tanke på hur många säger att FB utreder det ena och andra vid olyckor, borde de då inte bli misstänksamma när det komemr väldigt många olyckor från samma väg...

    Du tog inte regnummer?

    Hade inte tvekat en sekund att anmäla för försäkringsbedrägeri och vårdslöshet i trafik...
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Kristianstad; Ordförande i Team TTR
    Inlägg
    483

    Re: Vad är det för fel på folk?!

    HAHA fan va rätt ge dom bara!

    Har en bekant som haft fler bilar än vad jag har haft strumpor, han lyckades alltid få sina bilar nycklade över HELA bilen märkligt nog... 3:e gången han ringde in å sa att de varit på hans fina beemer blev svaret "Tror du vi är dumma eller?" Haha, det blev snällt att betala själv.

    Men vilka j****a puckon? om de så gärna vill sabba bilen kan de väl smaka in i plogbilen eller nåt så det tar ordentligt gärna så de stryker med själva.
    SAAB 9000 Aero -94 Toyota Supra MKIV -94
    NOS - (Nitrous Oxide Systems) Nice Oil Smoke
    http://www.garaget.org/mypage/?user=10739

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    838

    Re: Vad är det för fel på folk?!

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Uniform och batong?, är du väktare eller plit?
    _Strongman_ är väktare.

    Är detta sant att man använder en gata för att krocka andra bilar och få ut på försäkringen låter det riktigt illa...
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Vad är det för fel på folk?!

    Citat Ursprungligen postat av WELiN
    Ganska underligt tillvägagångssätt för att få bilen fixad genom FB.

    Man ska inte sluta förvåna sig över folk, och det värsta är att den siste idioten är inte född.
    Den gatan är ganska känd för att folk utnyttjar, många missar att det är högerregeln som gäller.
    Och inte för att låta fördomsfull, men det finns en verkstad 100m bort som alla mohammed håller till och lagar sina bilar.
    FB är nog ganska medvetna om detta nu, men att de ens har mage att bara köra rätt ut! De tänker bara på sina pengar, att människor kan skadas skiter de fullständigt i.
    Saablös dåre

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Vad är det för fel på folk?!

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Uniform och batong?, är du väktare eller plit?
    Väktare, var påväg hem efter jobbet och hade fortfarande uniform och utrustning på mig.

    Plit, är inte det fångvakt?
    Saablös dåre

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Vad är det för fel på folk?!

    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt
    Eftersom jag bott i jönköping är jag ju mäkta nyfiken på vilken väg detta är???
    Kämpevägen
    Saablös dåre

  11. #11
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304

    Re: Vad är det för fel på folk?!

    på den vägen? ligger ju massa företag osv överallt där. är det högerregeln som gäller där alltså? (ja det följer ju INGEN i så fall)
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Vad är det för fel på folk?!

    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt
    på den vägen? ligger ju massa företag osv överallt där. är det högerregeln som gäller där alltså? (ja det följer ju INGEN i så fall)
    Japp, lärde mig det 2006.
    Min far som kört samma väg i 21år visste inte heller om att det var högerregel!
    Saablös dåre

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kumla..
    Inlägg
    1 235

    Re: Vad är det för fel på folk?!

    Vi har en på jobbet som alltid tjatar om var högerregeln gäller. Skulle någon missa denna regel skulle han troligtvis inte tveka att sätta sin rostiga o misskötta V40 i sidan på stackaren.
    Kommer man undan med detta..? Visst.. högerregeln ska gälla men normalt funtade människor försöker ju undvika olyckor.. inte åka runt och leta upp blivande olyckstillfällen.

    Kan ju bara hoppas de åker på whiplash lr nåt
    Saab 99 Turbo -78 (Projekttråd)
    Saab 9-3 2.0t -99
    Volvo V50 2.0D -07

  14. #14
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296

    Re: Vad är det för fel på folk?!

    Det är väl ingen nyhet att det finns folk som utnyttjar denna "möjlighet" att finasiera nya bilar genom att åka på gator liknande den som beskrivs och se till att få bilen kvaddad.
    För den som är beredd att ta risken att få en bil i förardörren för att kunna tjäna några tusenlappar finns ju möjligheten. Är man dessutom duktig förhandlare (eller kan hota med hela släkten) kan man säkert också köpa bilarna billigt och får bra betalt av FB.
    Tack å lov behövs det rejäla smällar för att få dyra bilar inlösta

    Människor som utnyttjar detta är inget annat än pack å patrask.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

Liknande ämnen

  1. Skitsnackstråd för folk i skaraborgsregionen
    Av jonTe i forum Fyrstad/Skaraborgsregionen
    Svar: 429
    Senaste inlägg: 2013-08-26, 22:35
  2. Vad har folk för försäkringsomfattning?
    Av PartyDavid i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2013-03-11, 23:33
  3. Vad kör folk här med för chip i 9-3ss?
    Av Voyce i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 11:44
  4. Trött på Oseriöst folk
    Av Direkta i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 09:35
  5. Hur tänker folk eg?
    Av Mr_SunBear i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-09, 02:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •