Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dom rasslande dörrarna i 9-3

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    343

    Dom rasslande dörrarna i 9-3

    Har precis köpt en 2007 9-3 aero SC. Underbar bil! Dock är det en sak som jag stör mig på. Rassel från dörrarna vid basljud.
    Vid sökning på forumet så hittade jag att det är fler som har samma problem och att det det är knappsatsen till fönsterhissarna som låter. Verkar stämma på ett ungefär i mitt fall då det tystnar när man trycker i trakten av fönsterhissknapparna.

    Är det någon som lyckats fixa detta problem på något bra sätt? Som sagt vid sökning hittade jag att flera hade samma problem men ingen lösning på problemet tyvärr. Typ plocka bort knappsatsen och lägga något emellan? Det är tråkigt för att förutom detta rassel tycker jag faktiskt att originalljudet med faceliftstereon är helt OK.
    2007 9-3 Aero 2,8T

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: Dom rasslande dörrarna i 9-3

    En lösning är ju att peta i värre grejer i dörrarna och vrida upp volymen, till slut så överröstar man rasslet. Nej men jag har dämpat hela mina dörrar, även sidorna då. När jag hade dom löst så passade jag på att ta lös själva enheten med fönsterhissknapparna i och sätta dämpmatta på den, och det gjorde viss skillnad. Dock så rasslar fortfarande knapparna i sig en del, men det är då klart bättre än förut!

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    343

    Re: Dom rasslande dörrarna i 9-3

    Citat Ursprungligen postat av ChriZtoffer
    En lösning är ju att peta i värre grejer i dörrarna och vrida upp volymen, till slut så överröstar man rasslet. Nej men jag har dämpat hela mina dörrar, även sidorna då. När jag hade dom löst så passade jag på att ta lös själva enheten med fönsterhissknapparna i och sätta dämpmatta på den, och det gjorde viss skillnad. Dock så rasslar fortfarande knapparna i sig en del, men det är då klart bättre än förut!
    OK, då blir det till att plocka isär dörrarna i vår och se vad som går att göra. Lite störande är det allt! Knapparna rasslar ju även ibland när man inte spelar musik. Tråkigt på en bil som i övrigt har riktigt fin känsla i interiören! Några tips på vad man ska dämpa med dörrarna med?
    2007 9-3 Aero 2,8T

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Solna
    Inlägg
    571

    Re: Dom rasslande dörrarna i 9-3

    Fick min knappsats utbytt på garanti av svenska bil, har inte rasslat (från den) efter det. Sen att resten av bilen skramlar är en annan femma...

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327

    Re: Dom rasslande dörrarna i 9-3

    Tror man kan råda bot på det mesta av rasslet i kupen genom att montera en baslåda i skuffen istället. På så sätt så kan man ju ställa ned basen i kupen, och därmed slippa i princip allt skrammel som av erfarenhet är relaterat till mycket bas ifrån bashögtalarna i främre dörrarna i kombination med hög musik
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

Liknande ämnen

  1. Rasslande låda
    Av vincent i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 02:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •