Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 76

Ämne: Saabens dagar!

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Saabens dagar!

    Nu finns den första informationen om sommarens Saabklubbsaktivitet att finna på vår hemsidas förstasida.

    Nu är träffens egen hemsida öppnad och kan hittas på: http://www.saabensdagar.se
    Mer info med tider och mer detaljer kring de olika aktiviteterna kommer när de är beslutade.

    /Claes

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 034

    Re: Saabens dagar!




    Mycket trevligt! Ser fram emot att veta mer!
    Ш E L i П - 9-3 2.0t

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    809

    Re: Saabens dagar!

    Underbart! Nu har man något att se fram emot
    Garaget.org
    900 T16-88 Projekttråd
    Pearlwhite og900 -84 Projekttråd

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 939

    Re: Saabens dagar!

    Ja, för sjutton, öka Peter!

    Kul nyheter detta, ser fram emot evenemanget som jag är säker blir trevligt. Behöver väl inte bli så stort, jag är mest nöjd om det kommer ett gäng fina Saabar och parkar och man går runt och snackar skit, berömmer varandra!

    3 månader kvar.....
    MEDLEM 7032.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Hallstahammar
    Inlägg
    195

    Re: Saabens dagar!

    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    Ja, för sjutton, öka Peter!

    Kul nyheter detta, ser fram emot evenemanget som jag är säker blir trevligt. Behöver väl inte bli så stort, jag är mest nöjd om det kommer ett gäng fina Saabar och parkar och man går runt och snackar skit, berömmer varandra!

    3 månader kvar.....

  6. #6
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 146
    Medlem#
    7182

    Re: Saabens dagar!

    Detta skall bli mycket trevligt! Ser fram emot att få kika närmare på schemat.

    MVH

  7. #7
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 000
    Medlem#
    4706

    Re: Saabens dagar!

    Kul, ser fram emot detta

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 167

    Krock!

    Både och som vanligt.... Kul för alla som åker till Trollhättan, som på Fredagkvällen får ta emot hela Midnattssolsrallyt som har första etappuppehåll där. Lite tråkigt för alla Saabförare i rallyt och åskådare som missar Saab Dagarna.
    Suck...

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Rimbo (Stockholms Län)
    Inlägg
    1 514

    Re: Saabens dagar!

    Bra initiativ...., dock tycker jag att det är fel att det först o främst är en, träff för medlemmar i klubbarna..

    Har väll aldrig en saabfestival varit vad jag vet..??

    /M
    Kör: Saab 9000 A50 -98.

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 167

    Re: Saabens dagar!

    Citat Ursprungligen postat av DualC
    Bra initiativ...., dock tycker jag att det är fel att det först o främst är en, träff för medlemmar i klubbarna..

    Har väll aldrig en saabfestival varit vad jag vet..??

    /M
    Håller med DualC... det skall vara en tillställning för alla SAAB vänner oavsett om man är ansluten eller ej. Dessutom är det ju ett bra tillfälle att rekrytera nya medlemmar. Det är ju bara vartannat år som man som icke medlem kan vara med på ett event. Det har vi råd att bjuda på!

  11. #11
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Saabens dagar!

    Härligt att det blir nåt... kanon att det blir helgen v29. Tror att jag har semester då, så det passar ju utmärkt då jag tänkte ta mig tid att titta runt lite runt om i Trollhättan i sommar i vilket fall, tyckte staden var skitmysig då jag var där 07 under saabfestivalen!

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Saabens dagar!

    Citat Ursprungligen postat av Trued
    Citat Ursprungligen postat av DualC
    Bra initiativ...., dock tycker jag att det är fel att det först o främst är en, träff för medlemmar i klubbarna..

    Har väll aldrig en saabfestival varit vad jag vet..??

    /M
    Håller med DualC... det skall vara en tillställning för alla SAAB vänner oavsett om man är ansluten eller ej. Dessutom är det ju ett bra tillfälle att rekrytera nya medlemmar. Det är ju bara vartannat år som man som icke medlem kan vara med på ett event. Det har vi råd att bjuda på!
    Vårt uppdrag (respektive styrelse) från medlemmarna är ju knappast att ordna aktiviteter för allmänheten och då Saab inte har någon del i evenemanget eller tar några kostnader så skall man naturligtvis inte jämföra detta med en Saabfestival.
    Då det skulle varit en Saabfestival i år så är det också viktigt för oss att tydligt tala om att detta inte är en aktivitet som skall förväxlas med just en festival som Saab ordnar.
    Det står ju just "först och främst" vilket betyder att vi först och främst kommer att se till att våra medlemmar får möjlighet att delta i de aktiviteteter som kommer ha begränsat deltagarantal.
    I mån av plats så kommer alla som vill att få ställa ut sin bil.
    Viktigt är också att utländska Saabentusiaster får klart för sig att detta inte är en alternativ Saabfestival utan just en aktivitet först och främst för och av de tre svenska Saabklubbarna.
    Vi har inte resurser att skapa material på flera språk utan allt kommer att göras på svenska.
    Våra ekonomiska resurser är också starkt begränsade då ingen av klubbarna budgeterat för att hålla en stor Saabaktivitet och skulle det komma en större mängd medlemmar från utlandet och Sverige så skulle vi få problem att hantera detta.

    Det borde väl rimligtvis vara lika lätt att värva lite nya medlemmar till klubbarna om man ser att man får något för pengarna genom att bli medlem som om vi ordnar träffar som man kan delta i utan att vara medlem.

    Som jag skrivit så är knappast vårt uppdrag från medlemmarna att lägga mängder av arbete och stora summor pengar på de som inte är medlemmar i klubben och tycker man det är kul att besöka Saabevenemang så borde man kanske gå med i en av klubbarna.

    Jag är också ganska säker på att det finns ett stort antal medlemmar som inte tycker att vi skall lägga klubbens pengar på att göra kostsamma aktiviteter för allmänheten utan istället satsa dom på aktiviteter för våra medlemmar.
    Det är också tveksamt om man kan räkna med att en klubbstyrelse skulle få ansvarsfrihet på årsmötet om man satsar klubbens pengar på det sätt som jag tolkar att du föreslår genom uttalandet "det har vi råd att bjuda på!".

    /Claes

  13. #13
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt

    Re: Saabens dagar!

    Det här var en trevlig nyhet. Nu har man något att se fram emot medan man polerar och putsar lite på sommarbilen i garaget.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  14. #14
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Saabens dagar!

    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Jag är också ganska säker på att det finns ett stort antal medlemmar som inte tycker att vi skall lägga klubbens pengar på att göra kostsamma aktiviteter för allmänheten

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Motala
    Inlägg
    146
    Medlem#
    -

    Re: Saabens dagar!

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Jag är också ganska säker på att det finns ett stort antal medlemmar som inte tycker att vi skall lägga klubbens pengar på att göra kostsamma aktiviteter för allmänheten


    ps. Tycker vi ger en stor till styrelsen för årets träffar!

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007

    Re: Saabens dagar!

    [quote=Johan Samuelsson]
    Citat Ursprungligen postat av "Börne":3sl9j4nl


    ps. Tycker vi ger en stor till styrelsen för årets träffar![/quote:3sl9j4nl]

    Ja dom ska ha ALL CREDIT för allt jobb dom lägger ner, utan dom hade vi inte haft denna underbara klubb med alla roliga klubbträffar!!!!!
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ärla
    Inlägg
    262

    Re: Saabens dagar!

    Se till att få med SDCC på något sätt.
    Kanske inte går att göra samma sak som på saabfestivalen.
    Men endel prylar borde de väl ha att sälja.
    9-5 Aero -01
    900 turbo cab -88
    900s -92

  18. #18
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Skänninge
    Inlägg
    16

    Re: Saabens dagar!

    Toppenskoj! Det är inte lätt att driva runt en förening alla gånger, bra jobbat!
    Tobias Elfström STCS #7533. Hittas på banan med STCS, FCS, LMS och 5100.

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Motala
    Inlägg
    257

    Re: Saabens dagar!

    Håller med Johan! Bra jobbat! Väldigt uppskattat allt det jobb som läggs ner!

    Kör: Saab 9-3 Aero Coupé
    "Han som ingen turbo har, han får åka utan bar!"

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Knislinge
    Inlägg
    534

    Re: Saabens dagar!



    //Spets
    900SET -94 (Gammal och rostig men den är min) Nordic St 3....tills vidare
    9-5 2.3t -02 Vector

Liknande ämnen

  1. lambdasond ful lösning i en par dagar
    Av blanks i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-07-21, 20:43
  2. Hur funkar pappaledighet (10 dagar)?
    Av Expressoblack i forum Off Topic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 14:08
  3. Filmer/Bilder Saabens dagar
    Av MrTurbo i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 13:39
  4. Eftersnack Saabens dagar
    Av MrTurbo i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 19:54
  5. SAABENS dagar! Aeroboy, you made my day!!
    Av TurboNico i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-22, 11:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •