Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Fel på ljusinställning 9-5 -06!!

Fel på ljusinställning 9-5 -06!!

Hej, min pappa har en 9-5 a 06. Vänster halvljus står lägre än det högra. Det är halogenlampor.

Kollar man i en sån ljusinställnings maskin står bägge halvljusen perfekt, då borde ju även helljusen stå perfekt med tanke på att man inte kan justera helljusen separat på den bilen.

Vänster strålkastare är utbytt 2 gånger av Svenska bil,ändå kvarstår felet!!

Första gången de bytte strålkastaren var i samband med att min pappa köpte bilen för prick 1 år sedan på Svenska bil. Det var en grå hinna på insidan av plastglaset.

Vi vet inte om ljuset stod fel redan innan man bytte strålkastaren första gången. Men efter de bytt den så stod ljuset fel ,pappa åkte in till Svenska bil och de fick justera in lysena igen, utan resultat.

Då ledsnade pappa å sket i felet.

När jag personligen nu för några dagar sen åkte in till den verkstaden som bytt strålkastaren och försökt justera lyset så tog dom in bilen och kollade mer ingående på felet, tog bort strålkastaren och kollade vad som kunde vara fel.

Det slutade med att de bytte ut strålkastaren. Men helljuset är fortfarande inte bra!! De påstår att det blev bättre, men backar man några meter från en vägg ser man direkt att det står lägre än det högra.

Ganska mycket, så mycket att de syns tydligt när man kör på en mörk väg, störande mycket.. Så, jag är mkt tacksam för funderingar på en lösning på detta problem./Mvh:Thomas

Steg 4 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Medlem#
    8163

Re: Fel på ljusinställning 9-5 -06!!

Har ni kollat att glödlampan sitter rätt i lampan? Är tydligen "relativt lätt" att sätta den fel och då får du sådana tendenser...
    /Johan

Re: Fel på ljusinställning 9-5 -06!!

Hej JSN. Ja, jag frågade mecken om det. Han hade plockat bort både vänster och höger glödlampa å kollat det innan han bytte själva strålkastaren.

Liknande ämnen

1. Saab 9-5 -00, Ljusinställning/Ljuslängdsreglering
    Av namgniw i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-02-19, 09:33
  2. Ljusinställning, hur gör jag?
    Av Törbomartin i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 18:42
  3. Besiktning Ljusinställning
    Av r06ban i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 19:42
  4. ljusinställning efter strålkastarbyte (9000cd -93)
    Av galanz i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 08:32
  5. ljusinställning
    Av MrGreen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-20, 13:30

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg