Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Eftermarknadsstereo med orginalslutsteget

  1. #1

    Eftermarknadsstereo med orginalslutsteget

    Jag har försökt förgäves för länge att få en cd spelare till min saab, så nu har jag luskat fram att det ända alternativet som fungerar för att använda en eftermarknadsstereo till bilen är att tillverka en egen DIN (8 polers hona) - 2x RCA. Denna kabeln säljs inte vad jag kan finna..

    Så jag har hittat ett recept på hur denna skall se ut, men jag har några direkta frågor innan jag sätter verket igång!
    http://www.saabcentral.com/forums/print ... p?t=124317 där har ni länken med schemat.

    Jag ska med andra ord köpa en http://www.kjell.com/content/templates/ ... ,518000000 sådan, en rca kabel med två kontakter och lite sladd.
    Klippa sönder rca kontakterna och tvinna ihop jorderna och placera dessa på signal ground. Höger och vänster RCA på respektive front left & right.
    Sen till delen jag inte förstod riktigt, amp on skulle biten med sladd kopplas till, Men från vad?! och ska jag verkligen bara använda 4 av 8 kontakter?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Saabcity
    Inlägg
    280

    Re: Eftermarknadsstereo med orginalslutsteget

    Till vilken bil & årsmodell?

    Till min 9-5:a 2006 har jag en Pioneer navigator som i början var kopplad till AS3-steget. Högnivån ut från navin till steget via en "hög till låg-nivå" omvandlare.

    Nu sitter det bättre steg en AS3:an i bilen
    9-5 -02 & 9000CS -92, båda automat.

  3. #3

    Re: Eftermarknadsstereo med orginalslutsteget

    Det är en 93 -00.

  4. #4

    Re: Eftermarknadsstereo med orginalslutsteget

    Jag fixade det, fungerar nu.
    På amp on skulle jag dra en helt egen sladd till amp remote på stereon

Liknande ämnen

  1. Eftermarknadsstereo i OG9-5 2006-2010
    Av Herr Björn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 82
    Senaste inlägg: 2021-04-29, 23:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •