Redigerat av Saamicke9000 2009-03-14

Ja här kommer lite bilder som lovat

Men har kollat på bilen idag å de vart en sån där *suck* känsla på den, var mkt värre än vad jag trodde. Hur mkt vi en vill å önskar så blir de grymt mkt pengar på den om de ska vara värt att visa upp den i bra skick. Men vi kommer fixa med våra egna bilar ett tag nu så får vi se, den kommer stå i garage tills vidare iaf. Men motorn är iaf i kanon skick, inte ett missljud eller ventil knack ingenting Men den ser dock förjävlig ut. jaja bilder var de.
Å vore skoj om nån kunde säga vad de är för "skumt" med bilen då de är en aut från -85 å lite skumt chassi nummer. Som cabmange sa så finns väl inte 85or med aut.

MVH















Vårt garage blir bara trevligare å trevligare tycker jag En genomgång kanske? Blå 9000 T16 -86 (kommer säljas i maj) Silvriga 9000 T16 -86 13200 mil å tok fint orginal skick, 99an -70 med T16 motor (NS är ägare på den) Å slutligen en 9000 T16 -85 pearlwhite Aut (NS å jag delar på den) vi tror att de kan vart en testbil från saab eftersom inga aut -85 fanns Tyvär så är den så dåligt skick att vi inte kan rädda den.. (Kanske


Hejsan gott folk

Ja nu har det ramlat in en till saab i vår verksta, som topic lyder.
Jag å Niklas (NS) köpte den tillsammans, låg hemma magsjuk när han hämta den vi ska åka ut å kolla närmare på den till helgen. Att bedöma bilderna så var karossen inge vidare på den men Niklas sa att den var OK under, å lite plåt kan man ju byta så jag hoppas verkligen vi kan rädda den härliga modell Men det kommer bli ett långtidsprojekt då de är lite andra bilar som ska bli klar först, men nu står den med tak över huvudet iaf.

Men båda Niklas å jag klurar lite på chassikoden och hoppas nån kan hjälpa oss tyda den.

Tekniska uppgifter
Regnr: MTC303
Fabrikat: SAAB 9000 T16 CT55L
Chassinummer: CT55LXF4004104
Färg: LGUL
Fordonsslag: PB
Fordonsslagsklass: I
Fordonsår: 1985
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Ägarbunden dispens:
Ägarbunden dispens upphör:

Motoreffekt, Kw: 129,0
Effektnorm: DIN
Modellkod: SA2004
Växellåda: AUTOMAT
Tankvolym, liter: 68


Drivmedel 1:BENSIN


Längd, mm: 4750
Bredd, mm: 1770
Antal passagerare, max: 4
Kaross: 3 Kombi
Skyltformat, fram: ENRADIG
Skyltformat, bak: ENRADIG
Skattevikt, kg: 1480
Totalvikt, kg: 1780
Tjänstevikt, kg: 1480
Max släpvagnsvikt, kg: 1600
Släpvagnsvikt kg, vid B-behörighet: 1480
Max lastvikt, kg: 300
Kopplingsanordning 1: DEMONTERBAR KULA
Traktorsläp: 0
Däckdimension axel 1: 195/60R15
Däckdimension axel 2: 195/60R15



Tilläggsinformation
Informationen nedan redovisas obehandlad från vägtrafikregistret. Om det är tomt innebär det att det inte finns någon tilläggsinformation om fordonet.



T31A MOTORN UTBYTT
FORDONSTYP 9000 I 16 A4
MOTORFAMILJ AN.B202.L-3-86
ÅRSMODELL 1988



Vi vill gärna veta lite mer om:

Chassinummret:
Modellkod:
Och tilläggsinformationen? Vad är de för skoj

Bilder på pärlan kommer till helgen då vi ska kika mera på den

Tackar så mkt på förhand

MVH Micke