Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: kamkedjeinställning..?

  1. #1

    kamkedjeinställning..?

    Hallå!

    Jag har varit och fipplat av okänd anledning med min motor och har tagit bort kamkedjan. Nu när jag satte tillbaka den så hade jag markeringen på veven neråt och kolv 1 uppåt,dvs ödp (?) På kammarna var markeringarna nedåt också märkte jag senare.

    När jag tog bort kedjan så märkte jag med penna på båda dreven men såg inte hur kedjan låg nere vid remskivan.

    När jag satte tillbaka kedjan så flyttade jag kedjan så att dom orangea länkarna stämde med mina märkningar på dreven och en orange markering stämde med märket på veven. Länk-antalet mellan markeringarna på dreven var samma som när jag tog loss kedjan.

    Jag har nu vevat runt motorn ett x antal varv och det verkar gå utan problem. Men nu verkar inte länkarna och mina markeringar stämma längre :S

    Min fråga är, Är det bara att fortsätta och sätta ihop resten eftersom det går att dra runt motorn utan problem? eller måste jag göra om något?

    Jag rörde inte veven eller kammarna när kedjan var bortplockad.

    tack på förhand

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 560

    Re: kamkedjeinställning..?

    Markeringarna på kamöverfallen och kammarna måste ju självklart stämma.

    Sen ska ju de gula markeringarna stämma med markeringarna på dreven, som du sa.
    Stämmer kammarnas och drevens markeringar så kvittar det ju vart en viss länk befinner sig.
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

Liknande ämnen

  1. 3" downpipe på original 150hk OG93 -01 + kamkedjeinställning
    Av Quicken i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-23, 22:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •