Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Saaben hosta till (9-5 AERO-04)

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    1 232

    Saaben hosta till (9-5 AERO-04)

    tja


    tänkte mäst undra om någon har varit med om något liknande

    låg idag och drog fullgasrepa på motorvägen gick fint upp till ca 180 (4an) sen hosta bilen till och polaren som låg bakom såg ett svart moln, jag släpte gasen och prova sen trampa lite igen och då går den som den ska

    något som har varit med om något liknande?

    kolla alla slngar till turbo och vakun alsngar vid insuget nu precis när jag kom hem men allt såg bra ut. går gämt och fint och inget olje sprut någpon stans (så kolvarna e nog hela )

    jobbar som bil mek så har lite koll på sakerna men någon som har några bra tipps på vad som det kan vara? bilen e HELT orginal

    kommer slänga i nya frächa stift i morgon. så får vi se.


    mvh/joel

  2. #2
    Steg 6 kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    6 873
    Medlem#
    6220

    Re: Saaben hosta till (9-5 AERO-04)

    Hej!

    Ett svartmoln bör du väl veta vad det är du som är mek
    Det är ju oförbrännt bränsle.

    låter som om den misstände.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    576

    Re: Saaben hosta till (9-5 AERO-04)

    Tja!

    Min farsas 9-5a gjorde ungefär likadant och det blev värre och värre, sen rasade turbon. Ett tips är att kolla om den dricker olja, han fick fylla på 1 gång i månaden ungefär fram tills raset.

    Marz

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    1 232

    Re: Saaben hosta till (9-5 AERO-04)

    Citat Ursprungligen postat av _oxygene_
    Hej!

    Ett svartmoln bör du väl veta vad det är du som är mek
    Det är ju oförbrännt bränsle.

    låter som om den misstände.