Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Saab 9-3 med Parrot MKi9100 och iPhone

  1. #1

    Saab 9-3 med Parrot MKi9100 och iPhone

    Hejsan,

    Har precis köpt Parrots handfree MKi9100 och adapter-kablar till den för att ansluta till den 18-pin VDA kontakt som sitter i bilen. Allt fungerar rikigt bra när man ringer...

    Till Parrot MKi9100 kan man koppla olika enheter för att spela upp musik. T.ex. iPod och iPhone. Det tråkiga är att ljudet just nu endast spelas upp i mina fronthögtalare (i instrumentbrädan).

    Någon som vet vad man behöver gör för att ljudet ska spelas i alla högtalare?
    Går det att koppla om lite i 18-pin VDA kontakten eller måste man gör ett större ingrepp?

    MVH Jon
    Bil: Saab 9-3 2.0t SportCombi (-06).
    MVH Jon

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    14

    Re: Saab 9-3 med Parrot MKi9100 och iPhone

    Inte säkert att det går. Kan funka om du kopplar Parroten via aux in.
    9-5 Aero Kombi -01

  3. #3

    Re: Saab 9-3 med Parrot MKi9100 och iPhone

    Okey, hela grejjen med Parrot var att jag ville styra musikten via fjärrkontrollen och inte sitta med telefonen. Jag har dragit upp line-in sladdarna för Parrot i mittkonsolen där jag även har Saabs egen AUX som jag använde innan. Ska se om man kan koppla ljudet till AUX samtidigt som man kopplar in iphone-sladden från Parrot och fortfarande använda parrot-fjärren för att byta låtar...

    Hittade denna information i ett Parrot forum:
    It sounds as if the kit is wired to the Saab VDA lead which just puts the audio thriugh 2 speakers.

    It may work as you want if rewired via a quad lock SOT lead on the back of the head unit but only if your audio system is the NON amplfied audio system
    I övrigt tycker jag Parrot MKi9100 fungerar rikigt bra med Iphone. Testade i en butik och då fungerade det inte alls, chansade och köpte den ändå och det fungerar felfritt. Även röststyrningen för att ringa var oväntat bra.

    /Jon
    MVH Jon

Liknande ämnen

  1. Parrot 3200 LS + Saab 9-3 -08
    Av Rs turbo_s2 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2014-01-26, 02:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •