Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 31

Ämne: Vandalisering IGEN!?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Tavelsjö
    Inlägg
    870

    Post Vandalisering IGEN!?

    Alltså vem är det som har något emot min och sambons bil???
    Sambons har juh blivit nästan förstörd.
    Den var ny lackad för ca 1år sedan. Idag ser den hemsk ut, sönderrepad mm.
    Hade en tråd här tidigare om den.
    Så idag var vi iväg och bytte v-bromsok på den hennes Toyota.
    När vi kommer tillbaka tycker jag att jag ser något på min bil som inte ska
    vara där. (Aeron alltså)
    Någon har gjort 2 stora och grova repor på den, och dom har skrapat plåtrent!!
    Detta har skett under tiden vi var iväg.
    Det är polisanmält, igen då vi har haft mycket problem med att dom vandaliserar
    våra bilar. Mest sambons men nu har dom börjat med min också på sistone.
    Skönt att vi flyttar om en månad. Men vi börjar bli vääääääldigt trötta på detta nu.
    Vad vi vet är vi inte ovän med någon.
    Min bil som har varit fin är nu inte lika fin längre.
    Och polisen lägger ner ärendet nästan direkt efter jag anmält det
    Är så trött på att folk ska hålla på att förstöra hela tiden.
    Utan Saab nu tyvärr.
    Glider runt i en Ford Mondeo V6

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Rimbo (Stockholms Län)
    Inlägg
    1 514

    Re: Vandalisering IGEN!?

    Låter som du gjort nån förbannad....

    /M
    Kör: Saab 9000 A50 -98.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Tavelsjö
    Inlägg
    870

    Re: Vandalisering IGEN!?

    Citat Ursprungligen postat av DualC
    Låter som du gjort nån förbannad....

    /M
    Det är just det. Jag har inte gjort någon arg.
    Vet att en på sambons jobb är väldigt grinig mm, men den personen vet inte
    vad jag har för bil.
    Känns mer som någon avundsjuk som bara vill förstöra för andra.
    Sambons bil som var nylackad var väl ett rent nöje att förstöra.
    Och min som är i bra skick och lite udda måste vara jätte kul att förstöra.
    Nu bor vi bara här i nästan 4veckor till sen flyttar vi till ett hus.
    Men vem vet vad dom hinner göra på dom veckorna :/
    Utan Saab nu tyvärr.
    Glider runt i en Ford Mondeo V6

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 057

    Re: Vandalisering IGEN!?

    *SUCK*

    Jag blir så jävla förbannad rent ut sagt på folk som ger sig på bilar på detta viset. Har samma problem här där jag bor nu.

    Efter 7 lugna år började dom med att göra en s.k. tag (graffitisignatur) på sidan av min arbetsbil (VW Caddy -05) som brukar stå parkerad på gatan. Okey, det kan jag väl till viss del köpa då vårt företag utför just klottersanering och det kanske var gjort av någon lite sate vars "verk" vi saboterat. Tack och lov skedde det när det var minusgrader ute så på måndagsmorgon var det bara att ta lite förtunning och torka bort, men visst blev jag förbannad.

    Sedan gick det 2 veckor så hade någon vänlig själ behagat dra en nyckel i lacken på högersidan av bilen över skjutdörren och framdörren. Nu blev jag än mer förbannad men med en självrisk på 7000:- var det bara att hoppas på att det skulle gå att polera bort det mesta men icke.
    Åkte till Mr Cap för att visa upp bilen och för att boka tid och upptäcker då att dom gjort ytterliggare en reva på framdörren.
    På framdörren hade dom gått ner till plåten så den måste lackeras om.
    Skjutdörren blev hyffsad men eftersom jag vet om det stör det mig något enormt.

    Ytterliggare två veckor sedan ringer sambon till mig och berättar att dom nu varit på hennes bil (9-5 M02) på vänster sidan. Där har nån jävel dragit en nyckel över vänster bakdörr och -skärm.

    Min SAAB har jag, tack och lov, parkerad i ett enskilt varmgarage i huset där vi bor (lägenhet) så den behöver jag inte oroa mig för.

    Att hålla på med dessa jävla förbannade idiotgrejer gör mig heligt förbannad och finge jag tag på den som gjort dessa sattyg kommer vederbörande tycka att polisen är som Moder Teresa i jämnförelse med mig.

    Nu lär det inte ske att jag får tag på dom men då jag och sambon letar hus har vi beslutat att vi inte lägger ner någon energi på att få bilarna okey så länge vi bor här utan tar tag i det när vi har en egen uppfart att parkera bilarna på.
    Att dom ger sig på min arbetsbil bryr jag mig mindre om än sambons bil då min arbetsgivare får ta smällen. Eftersom jag är lika noga med arbetsbilen som min privata har jag blivit lovad att få den fixad när jag så önskar men sambons bil får vi betala allt själva på och det är pengar som jag hellre hade lagt på det framtida huset. Men visst faan svider det i mer än plånboken...
    Kör arbetsholken VW Caddy -05 basset-transporten VW Golf Variant -08 och
    VW Golf Cab -91 på sommaren

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    318

    Re: Vandalisering IGEN!?

    Saneringa: Vart i Karlstad bor du om man får fråga? Jag har funderat på att flytta upp då jag har tjejen en bit utanför stan så det vore intressant att veta. PM'a om du inte vill skriva ut det här.

    Hoppas du får tag på dom som har gjort det, eller kanske bättre att hoppas på att du INTE får tag i dom för ditt eget bästa.

    /Johan
    9-3 2,0t -01

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    838

    Re: Vandalisering IGEN!?

    Citat Ursprungligen postat av /J
    Saneringa: Vart i Karlstad bor du om man får fråga?

    /Johan
    Tycker det "låter" som Kronoparken.
    Men kan iofs lika gärna vara i de fashonabla kvarteren Haga/Herrhagen.

    Tråkigt oavsett men sådana grejer.
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 057

    Re: Vandalisering IGEN!?

    Det är inte Kronoparken eller något av dom andra problemområdena utan ett av dom "bättre".

    /J: Du har pm!
    Kör arbetsholken VW Caddy -05 basset-transporten VW Golf Variant -08 och
    VW Golf Cab -91 på sommaren

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 057

    Re: Vandalisering IGEN!?

    Då var det dags igen.

    I natt har någon återigen för 4´e gången varit på bilen. Denna gång blev det en reva på vänstersidan av skåpet och naturligvis har dom repat med nyckel ner till plåten så det är omöjligt att få snyggt utan omlack.

    Jag blir så inihelvete jävla förbannad på dom jävla idioterna som inte har mer vett i skallen än att få en sån jävla idé som att repa bilar av nån jävla outgrundlig anledning.

    Gud vet vad man kommer göra om man tar dom på bar gärning, men snart kommer till och med en tortyrkammaren att vara bättre än att jag träffar på dom.

    Det är mycket svärord i detta inlägg och jag ber om ursäkt men samtidigt blir jag så otroligt arg.
    Kör arbetsholken VW Caddy -05 basset-transporten VW Golf Variant -08 och
    VW Golf Cab -91 på sommaren

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    198

    Re: Vandalisering IGEN!?

    Men för i helvete, va bor du i för område ??
    Hade tagit upp det med chefen och frågat om jag hade fått vara ledig en dag för att sitta vakt på natten i egenskap av skydd av firmabil.
    Så här kan det ju fan inte hålla på, får du tag på dom så kör huvet på dom genom skåpsväggen eftersom dom verkar ha en förkärlek för det, kan dom lika väl få se insidan oxå.

    Blir helt tokig när det gäller onödig skadegörelse för att folk har tråkigt..

    Du kan inte skönja ett mönster på ett ungefär vilka dagar dom håller på ??
    - B j ö r n
    F o r d F o c u s R S - 2 0 1 0

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 057

    Re: Vandalisering IGEN!?

    Jag bor i ett, i övrigt, väldigt lugnt område och har aldrig haft några problem innan detta. Problemet i mitt fall är att bilen har stor reklam för det företaget jag jobbar på och att vi utför en hel del jobb åt kommunen med klottersanering så jag är helt övertygad om att det är nån person, vars "verk" vi tagit bort, som nu vill jävlas tillbaks.

    Så enkelt tror jag att det är och med tanke på att det hela började med att jag fick en så kallad tag på bilen. Dessvärre går det inte att skönja något mönster så det ska till en enorm tur för att man ska kunna ta dom när man sitter vakt.
    Kör arbetsholken VW Caddy -05 basset-transporten VW Golf Variant -08 och
    VW Golf Cab -91 på sommaren

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    198

    Re: Vandalisering IGEN!?



    Gissar att det är den bilen det gäller ?!
    Fan, hade skitit i om jag hade fått suttit en vecka eller två i streck, att ta dom hade varit värt besväret.
    Kanske har nån arbetskollega som jobbar jour, eller polare, som kan dyka förbi om dom endå är ute ?

    Spöstraff är det som gäller på dom iaf, man ger blankaste FAN i andras bilar och ägodelar.

    Tror för övrigt som du att Hirsch vingen kommer sitta kalas !!
    - B j ö r n
    F o r d F o c u s R S - 2 0 1 0

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 057

    Re: Vandalisering IGEN!?

    Citat Ursprungligen postat av Niding
    Gissar att det är den bilen det gäller ?!
    Stämmer bra det. Det finns både för- och nackdelar med att ha stor reklam på bilen. Man syns väldigt bra när det behövs men även när det är mindre bra...

    Citat Ursprungligen postat av Niding
    Tror för övrigt som du att Hirsch vingen kommer sitta kalas !!
    Tack för det. Tur att det trots allt finns något positivt i tillvaron också
    Kör arbetsholken VW Caddy -05 basset-transporten VW Golf Variant -08 och
    VW Golf Cab -91 på sommaren

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    975

    Re: Vandalisering IGEN!?

    Upp med en liten kamra BUMS! Tänk vilken skön känsla att se den lilla parasiten på film, Leta upp och prata med lusen lite

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 057

    Re: Vandalisering IGEN!?

    Jahapp, då var det dags igen...

    Jag och tjejen skulle åka ut en sväng för att köpa oss en varsin burgare och på väg till hennes bil gick jag förbi min arbetsbil och rutinmässigt så kollade jag naturligtvis efter nya "skador" och visst fanns det en ny.

    Denna gång på vänster framskärm som fått en ny repa. och i vanlig ordning syntes det tydligt att det var gjort med nyckel.

    Var bort till rekonden i förmiddags efter att jag hade hittat det dom gjort natt tills idag och naturligvis går det ju inte att få snyggt utan omlack och jag tvivlar på att framskärmen går att få snygg heller.
    Vi har ju en självrisk som dessvärre är ganska hög så frågan är nu om man ska göra alla grejer till en skada då det totalt kommer överstiga självrisken, men inte varje skada för sig, eller är det bättre att anmäla allt eftersom??
    Kör arbetsholken VW Caddy -05 basset-transporten VW Golf Variant -08 och
    VW Golf Cab -91 på sommaren

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    198

    Re: Vandalisering IGEN!?

    Men förihelvete, det måste vara nån sur gammal gubbe som tycker du tagit hans plats eller nåt.
    Så här kan det fan inte fortsätta, nu blir jag minst lika upprörd som du.
    Nu är det tand för tand som gäller, håll koll, för eller senare så ser du för vederbörande marodör verkar ju inte vara direkt rädd för att bli sedd.

    Hur långt ifrån bilen bor du ?
    Finns kameror på net on net med monitor som räcker bra många meter, sätt upp och håll koll.

    Hade jag bott närmare så hade jag fanimej hållt vakt åt dig för ett par koppar varmt kaffe.

    Mkt svordomar igen men nu är jag uppriktigt jävla förbannad.
    - B j ö r n
    F o r d F o c u s R S - 2 0 1 0

  16. #16
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951

    Re: Vandalisering IGEN!?

    Om du hade en sådan bil som var på bilen ovanför. Varför inte hoppa in i skåpet där bak med några polare. Och när de händer något är de bara storma ut?

  17. #17
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875

    Re: Vandalisering IGEN!?

    Citat Ursprungligen postat av Glader91
    Om du hade en sådan bil som var på bilen ovanför. Varför inte hoppa in i skåpet där bak med några polare. Och när de händer något är de bara storma ut?
    Citat Ursprungligen postat av Saneringa
    Dessvärre går det inte att skönja något mönster så det ska till en enorm tur för att man ska kunna ta dom när man sitter vakt.
    Finns ju annat att göra än att sitta inuti en skåpbil nätterna i ända och vänta på en vandal som kanske aldrig kommer tillbaka?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    198

    Re: Vandalisering IGEN!?

    Dum fråga som jag kom att tänka på, är alla märken på samma sida ??
    Det kan inte vara så att det EVENTUELLT är en traktor som åker förbi och lyckas skrapa skopan eller nåt varenda jävla gång.. ??
    Försöker bara tänka utanför "mörda snorungar och annat pack som inte kan hålla fingrar i styr" fyrkanten även fast det är det som lockar mest just nu.
    F Ö R S Ö K E R vara duktig iaf med hopp om folk... hehe
    - B j ö r n
    F o r d F o c u s R S - 2 0 1 0

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    150

    Re: Vandalisering IGEN!?

    Det är en självrisk PER SKADA, så om du anmäler skadorna som inträffade vid olika dagar får du betala en självrisk per skada.
    Gamla bilen: 2002 9-5 aero sc. Aut. Taklucka.
    Nya bilen: 2008 9-5 aero sc "extra allt" förutom taklucka

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Vandalisering IGEN!?

    Fyfan jag kokar över att bara läsa detta!!

    Jag personligen hyser ingen respekt för någon som repar någons bil!
    Inte bara att det kostar pengar, utan brukar bli färg nyanser och helheten i bilen blir förstörd.

    Ett tips, försök prata med någon nattarbetare som är ledig och be han/hon sitta i din bil! Jag jobbar ju som nattvakt, och är klarvaken när det är mörkt.

    Har själv suttit i en polares bil för att hålla vakt, vi kom på aset och de gör aldrig om det igen.
    Saablös dåre

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Bilen dog i 100km/h för att sen starta igen för att dö igen OG9-5
    Av Brainy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-02-10, 09:55
  2. Paj igen. (9k)
    Av DABJ i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-05-19, 19:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •