Sidan 48 av 69 FörstaFörsta ... 38464748495058 ... SistaSista
Resultat 941 till 960 av 1371

Ämne: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

  1. #941
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    1 255
    Medlem#
    6069

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Kanske en dum fråga, men varför är "Disable startscreen" och "Disable adaption messages" utgråade för mig? Jag vill ju gärna slippa startmeddelanden ...

    Jag kör ".46S Biopower basefiles for B235E -98 to -05(even no TCS!)" (ET03F01C.46S) med "St1 TP for B235L/R Biopower .46S basefile" och "TP, battcorr and injcorr for Siemens Deka 875cc/80lb"
    96 DE LUXE -61, Volvo V60 T6 -11

  2. #942
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hyllinge
    Inlägg
    898

    Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Den är utgråad för vissa software versions. Går dock att ändra genom en hex editor, kom ihåg att verifiera checksumman i T7 suite efteråt. Info ang detta finns på andra forum.


    //Göran
    9-5 Aero SC -04 GDM Performance E85 ST3 || og900 T16 -84

  3. #943
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    1 255
    Medlem#
    6069

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av Helios
    Den är utgråad för vissa software versions. Går dock att ändra genom en hex editor, kom ihåg att verifiera checksumman i T7 suite efteråt. Info ang detta finns på andra forum.


    //Göran
    Tack!
    96 DE LUXE -61, Volvo V60 T6 -11

  4. #944
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    110

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Någon som har varit med om att alla knack värden och misständningar nollar sig och bilen kör adapterings meddelandet first och sen second? Hände mig nämligen. Har kört ca 800 mil med filen som ligger i utan några problem. Detta var första gången det hände.

  5. #945
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av vemfanäroilsludge
    Någon som har varit med om att alla knack värden och misständningar nollar sig och bilen kör adapterings meddelandet first och sen second? Hände mig nämligen. Har kört ca 800 mil med filen som ligger i utan några problem. Detta var första gången det hände.
    Japp...

    Har du eftermonterat xenon på bilen?
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  6. #946
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    110

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Citat Ursprungligen postat av vemfanäroilsludge
    Någon som har varit med om att alla knack värden och misständningar nollar sig och bilen kör adapterings meddelandet first och sen second? Hände mig nämligen. Har kört ca 800 mil med filen som ligger i utan några problem. Detta var första gången det hände.
    Japp...

    Har du eftermonterat xenon på bilen?
    Nej det har jag inte gjort det är kör med vanlig H4 lampa . Finns det något annat det kan bero på?

  7. #947
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hyllinge
    Inlägg
    898

    Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Låter som att ecu:n resettat sig? Tryckt in farthållarknappen utan att farthållaren varit igång?


    //Göran
    9-5 Aero SC -04 GDM Performance E85 ST3 || og900 T16 -84

  8. #948
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    110

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av Helios
    Låter som att ecu:n resettat sig? Tryckt in farthållarknappen utan att farthållaren varit igång?


    //Göran
    Ja precis, den har gjort en reset den beter sig precis som man dragit ur säkring 17. Vid tillfället då det hände hade jag inte tryckt in knappen till farthållaren. Provade det i garaget nu men det hände inget när jag gjorde det som test. Men är det något man ska låta bli alltså?
    Så konstigt bara för det har verkligen fungerat kanon!

  9. #949
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hyllinge
    Inlägg
    898

    Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Har hört att det kan hända om man har aktiverat "performance mode" men själv aldrig testat.


    //Göran
    9-5 Aero SC -04 GDM Performance E85 ST3 || og900 T16 -84

  10. #950
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av CFATE2008
    Blir inte klokare av det här direkt. Så fort tillåtet moment i TorqueCal.M_EngMaxTab är lägre än 296 får jag helt korrekt indikation på att det är den som sätter lägsta värdet för Torque mastern.
    Vilken basfil använder du nu? Använder du "fel" fil så får du den begränsningen.
    ///Mackanized
    Tillbaka

  11. #951
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    110

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av Helios
    Har hört att det kan hända om man har aktiverat "performance mode" men själv aldrig testat.


    //Göran
    Tack för tipsen!

    Idag hände det tyvärr igen. Åkte iväg på morgonen på lite ärenden.. och var och tankade allt fungerade fint som det brukar. Men sen när jag 4 timmar senare skulle iväg så startade jag bilen åkte 1 km sen kommer ett kort CE blink knappt så man såg det och man kände att pedalresponsen blev annorlunda och sen adapterade den. Gjorde en snabb genomgång av bilen kan inte hitta något fel på hårdvara. Förra gången det hände sköt jag i samma mjukvara i en annan ECU men det hjälpte inte. Någon som har några fler förslag vad jag kan göra åt saken eller vad det kan bero på?

  12. #952
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186

    Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Vad händer om du trycker +- på siden när du är ute och kör utan att trycka på bromsen?
    ///Mackanized
    Tillbaka

  13. #953
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    110

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av Mackan
    Vad händer om du trycker +- på siden när du är ute och kör utan att trycka på bromsen?
    Då hoppar den in i opensid läge direkt. På min gamla mjukvara fick jag trycka på bromsen samtidigt för det skulle fungera att komma in i opensid. Får dock kvitera testa bromsljus med pedalen som vanligt även men den "nya" mjukvaran.

  14. #954
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av vemfanäroilsludge
    Citat Ursprungligen postat av Mackan
    Vad händer om du trycker +- på siden när du är ute och kör utan att trycka på bromsen?
    Då hoppar den in i opensid läge direkt. På min gamla mjukvara fick jag trycka på bromsen samtidigt för det skulle fungera att komma in i opensid. Får dock kvitera testa bromsljus med pedalen som vanligt även men den "nya" mjukvaran.
    Testa bromsljusfunktionen ligger inte i mjukvaran, detta programmeras med tech2.
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  15. #955
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trestad
    Inlägg
    2 927

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Jag har nu skaffat en combi adapter. Tänkte kolla var man kan koppla in sig snabbt och lätt med CAN funktionen i og 9-3 och og 9-5. Sen undrar jag vilken givare man ska ha för att kolla avgastemp. Länka gärna till någon billig och bra.
    Vilket program är bäst att använda när man läser i och ur program och realtids info?

    Jocke
    Saab 9-5 Aero SC -04
    Saab 9000 Classic 2.0t -98
    Saab 99 16v turbo -82
    Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95,
    BMW 525d Touring 2012

  16. #956
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2010
    Inlägg
    475

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av Wigglo
    Kanske en dum fråga, men varför är "Disable startscreen" och "Disable adaption messages" utgråade för mig? Jag vill ju gärna slippa startmeddelanden ...

    Jag kör ".46S Biopower basefiles for B235E -98 to -05(even no TCS!)" (ET03F01C.46S) med "St1 TP for B235L/R Biopower .46S basefile" och "TP, battcorr and injcorr for Siemens Deka 875cc/80lb"
    Hm. Den där filen låter intressant?
    Var hittar du den? Google vill inte hjälpa mig, skulle vilja testa etanol jag också...

    Edit:
    NU gick det bättre...
    Är det andra som vill ha tag i den så googla: "B235E -98 to -05"
    Glöm inte citattecken.
    Mor åt gröt, far åt helvete.

  17. #957
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186

    Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av Wigglo
    Kanske en dum fråga, men varför är "Disable startscreen" och "Disable adaption messages" utgråade för mig? Jag vill ju gärna slippa startmeddelanden ...

    Jag kör ".46S Biopower basefiles for B235E -98 to -05(even no TCS!)" (ET03F01C.46S) med "St1 TP for B235L/R Biopower .46S basefile" och "TP, battcorr and injcorr for Siemens Deka 875cc/80lb"
    kolla i din senaste fil, där bör rutorna vara aktiva
    ///Mackanized
    Tillbaka

  18. #958
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    430

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Vilka kablar skall man koppla in sig på Via ACC på 9-5an för att läsa/skriva ? Försökte få ner till OG 9-3 från första sidan i denna tråden men hemsidan är nere..

    Och förövrigt, varför hänger sig T7 CanFlasher så fort CANUSBn är inkopplad ? Såfort jag drar ut den slutar de hänga sig... Blir galen snart. T5 Can flasher funkar utan problem..

  19. #959
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trestad
    Inlägg
    2 927

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av Mr Aero
    Jag har nu skaffat en combi adapter. Tänkte kolla var man kan koppla in sig snabbt och lätt med CAN funktionen i og 9-3 och og 9-5. Sen undrar jag vilken givare man ska ha för att kolla avgastemp. Länka gärna till någon billig och bra.
    Vilket program är bäst att använda när man läser i och ur program och realtids info?

    Jocke
    Ingen?
    Saab 9-5 Aero SC -04
    Saab 9000 Classic 2.0t -98
    Saab 99 16v turbo -82
    Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95,
    BMW 525d Touring 2012

  20. #960
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    [quote=Mr Aero]
    Citat Ursprungligen postat av "Mr Aero":1hgbz3wx
    Jag har nu skaffat en combi adapter. Tänkte kolla var man kan koppla in sig snabbt och lätt med CAN funktionen i og 9-3 och og 9-5. Sen undrar jag vilken givare man ska ha för att kolla avgastemp. Länka gärna till någon billig och bra.
    Vilket program är bäst att använda när man läser i och ur program och realtids info?

    Jocke
    Ingen?[/quote:1hgbz3wx]
    Läsa i/ur = T7canflasher
    Realtidsdata = T7suite
    ///Mackanized
    Tillbaka

Liknande ämnen

  1. T7suite: hur bör ett steg 1 se ut?
    Av Brisse i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-28, 23:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •