Inte med i t7suite. Du behöver flytta mapparna från b235r till biopower-filerna, inte helt rättframt.
Inte med i t7suite. Du behöver flytta mapparna från b235r till biopower-filerna, inte helt rättframt.
Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.
Hej,
Har någon fått att funka lawicel kabel med win10 64 bit?
Med vänlig hälsning
Har försökt och försökt men inte lyckats. Har den gamla lawicellen
Skaffat mig en plx bb lambda. Den har ju 2 utgångar. 0-1v och 0-5v. Kan jag byta ut orginallambdan och skicka 0-1v till ecu och sen 0-5v till pin 16 på ecun?
Tackar. Ändra förvärmningen? Stänga av då?
Guld, tack
Tjabba!
Eftersom länken till Lawicel inte funkar frågar jag helt enkelt.
Har köpt en 9-5 -04 som jag hade velat leka med.
Vilken kabel är det jag ska köra egentligen?
Ladda hem trionic can flasher där ser du i menyn hur många som stöds.
Combiadapter är mitt val p.g.a bdm om det går åt pipan.
Hallå där, hänger du här fortfarande!
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
2001 B205E, 2004 B235E, 2006 B235R & 2008 B235E BioPower
Läs vad jag menar, inte vad jag skriver.
Halloj,
Tänkte göra ett liiitet försök att återuppliva min karriär inom detta med hantering av T7-boxar och mjukvaror.
Lyckats få igång min gamle CANUSB med Trionic Canflash i en win10-burk och fått allt up'n'running, läst ut en box på bänk m.m..
Då mitt första attempt kommer vara att läsa ur en bil (9-5 B205 BP M06) -> aktivera open SID -> skriva detta till en annan box för att feg-spara originalet "för säkerhets skull" dök frågan om hårdvara upp....
Jag har bildgooglat T7-boxar för att försöka förstå vilket utav artikelnumren man kan läsa utanpå boxen som är SW repektive HW, någon som vet om boxarna är uppmärkta så från början..?
Och slutligen, förekommer ö.h.t olika hårdvaror inom Trionic7 med avseende på PBL:er, storlek på minnen m.m, eller skulle vilken HW som helst duga för vilken mjukvara som helst...?
Tack ska ni ha! :-)
// Andreas
9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
Alla Trionic7 styrdon funkar med alla programvaror. Det skiljer i lådan på en og9-3 och en 9-5. De tidiga 98-99 ska vara utbytta på garanti till styrdon tillverkade 00 eller senare, pga ett hårvarufel. Tillverkningsdatum står på etiketten. Normalt inget att bry sig om.
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död
Hej!
Säg den lycka som varar....?
Fick ju ordning på min CANUSB adapter ihop med en Win10 x64-dator i Juni, var överlycklig. :-)
Till min stora förvåning när jag idag pluggade in den och skulle läsa ur en styrenhet så började den tugga automatisk drivrutin som enligt windows sker utan problem, men ändå visas CANUSB under "enheter" med någon gul varningstriangel och det rapporteras att drivrutin saknas....?
Det går inte att trycka den som finns på CANUSB-sidan manuellt heller, man får ett meddelande om att någon fil är korrupt och att det inte gick igenom...
Är det frågan om någon uppdatering som microsoft tryckt in, så att fler har upplevt samma sak, eller är jag ensam om detta? :-(
Någon som har några tips...?
Mvh
Andreas
9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
Svarar på min egen frågeställning.
Fick tips på ett annat forum som diskuterar våra motorstyrsystem om att programmera om ID't på chipet, inte testat ännu, men känns som att detta kommer att avhjälpa problematiken.
https://www.can232.com/?p=422
Mvh
Andreas
9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
Borde det inte räcka att installera drivrutiner genom att ladda datorn I unsigned läget? Sedan ska de funka normalt i vanlig bootmode
https://www.supportrix.com/kb/how-to...in-windows-10/
Senast redigerat av Moderator den 2020-09-09 klockan 17:05. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras