Sidan 52 av 69 FörstaFörsta ... 242505152535462 ... SistaSista
Resultat 1 021 till 1 040 av 1371

Ämne: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

  1. #1021
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    220

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    [quote=Henke Nordin]
    Citat Ursprungligen postat av "mattias claesson":plrqp719

    Hej, nej vi gjorde doxbox supporten för att det skulle funka att köra decode på 64 bitars windows.
    Decode används för att avkoda symbolnamnen ( det är ett 16 bitars dos program) och det går utmärkt att köra på 32 bitars windows.

    Är du administrator på maskinen? Prova höger klicka och "kör som administratör".

    /MVH Mattias Claesson


    Jo, jag har provat att köra som admin och i kompatibilitetsläge för olika Windowsversioner men inget fungerar.
    Jag ser att T7Suite kör "Decoding packed symboltable" vid uppstart men jag får inga symboler i listen bara "undocumented". Kollar jag under "Firmware information" så ser jag att "No symbol present" är förkryssad och det verkar ju lite skumt tycker jag. När filen öppnas korrekt med symboler är den inte förkryssad.

    /Henke[/quotelrqp719]

    Låter märkligt.
    Tolkar jag dig rätt i att du kan öppna samma binär på en annan dator, och symboler visas?

    /M
    9-3 Aero 02
    9-5 Aero 06

  2. #1022
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Vagnhärad
    Inlägg
    52
    Medlem#
    7820

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    [quote=mattias claesson]
    Citat Ursprungligen postat av "Henke Nordin":gu0ryqe1



    Jo, jag har provat att köra som admin och i kompatibilitetsläge för olika Windowsversioner men inget fungerar.
    Jag ser att T7Suite kör "Decoding packed symboltable" vid uppstart men jag får inga symboler i listen bara "undocumented". Kollar jag under "Firmware information" så ser jag att "No symbol present" är förkryssad och det verkar ju lite skumt tycker jag. När filen öppnas korrekt med symboler är den inte förkryssad.

    /Henke
    Låter märkligt.
    Tolkar jag dig rätt i att du kan öppna samma binär på en annan dator, och symboler visas?

    /M[/quote:gu0ryqe1]

    Precis, samma binär fungerar i 64-bit Win7+dosbox men fungerar inte i 32-bit Win7.
    Båda datorerna har senaste versionen av T7Suite.


    /Henke

  3. #1023
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    59

    Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av Brisse
    Citat Ursprungligen postat av Mackan
    Har ni senaste versionen så finns dosbox installerat, borde lösa alla problem även om det tar 30sek extra.
    Jodå, jag kör senaste versionen med DOSBOX och det fungerade bra i början men på min ena dator slutade det fungera plötsligt av någon anledning.

    Citat Ursprungligen postat av B234R
    Skulle det teoretiskt gå att slänga i saabs orginal biopowermjukvara för en 2,0a
    i en Saab 9-5 01 med tcs?
    Ja, men jag har aldrig hört talas om att det finns en SAAB 9-5 2.0t -01 med TCS. Har du en 2.3 kanske? Isåfall fungerar inte 2.0-mjukvaran utan modifikationer.
    Hej.
    Nejdå det är en 2.0a regnr stm835 för den nyfikne

  4. #1024
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av B234R
    Hej.
    Nejdå det är en 2.0a regnr stm835 för den nyfikne
    Isåfall kommer programvaran förmodligen fungera utan större modifikation. Givetvis måste man ändra VIN och IMMO.

  5. #1025
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    430

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av Brisse
    Citat Ursprungligen postat av Mackan
    Har ni senaste versionen så finns dosbox installerat, borde lösa alla problem även om det tar 30sek extra.
    Jodå, jag kör senaste versionen med DOSBOX och det fungerade bra i början men på min ena dator slutade det fungera plötsligt av någon anledning.

    Citat Ursprungligen postat av B234R
    Skulle det teoretiskt gå att slänga i saabs orginal biopowermjukvara för en 2,0a
    i en Saab 9-5 01 med tcs?
    Ja, men jag har aldrig hört talas om att det finns en SAAB 9-5 2.0t -01 med TCS. Har du en 2.3 kanske? Isåfall fungerar inte 2.0-mjukvaran utan modifikationer.

    Brisse gav inte du mig Mjukvara BP St1 till 2,0 ? Har TCS på min 2,0t -01

  6. #1026
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av Bobzi
    Brisse gav inte du mig Mjukvara BP St1 till 2,0 ? Har TCS på min 2,0t -01
    Ja, det stämmer men den mjukvaran du fick var modifierad så att den fungerar på bilar både med och utan TCS. "B234R" frågade efter originalmjukvara.

  7. #1027
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av Brisse
    Citat Ursprungligen postat av Bobzi
    Brisse gav inte du mig Mjukvara BP St1 till 2,0 ? Har TCS på min 2,0t -01
    Ja, det stämmer men den mjukvaran du fick var modifierad så att den fungerar på bilar både med och utan TCS. "B234R" frågade efter originalmjukvara.
    Öhhh... Den basen skulle jag gärna vilja lägga vantarna på..?
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  8. #1028
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    430

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av Brisse
    Citat Ursprungligen postat av Bobzi
    Brisse gav inte du mig Mjukvara BP St1 till 2,0 ? Har TCS på min 2,0t -01
    Ja, det stämmer men den mjukvaran du fick var modifierad så att den fungerar på bilar både med och utan TCS. "B234R" frågade efter originalmjukvara.
    Ahaaa.. Men då är jag med

  9. #1029
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av Bobzi
    Citat Ursprungligen postat av Brisse

    Ja, det stämmer men den mjukvaran du fick var modifierad så att den fungerar på bilar både med och utan TCS. "B234R" frågade efter originalmjukvara.
    Ahaaa.. Men då är jag med
    Har du eftermonterat TCS eller? Jag försökte forska vidare lite i ämnet och det verkar som att bara Aero hade TCS om man tittar på årsmodell 2001.

    Edit: Fel av mig. Hittade en utrustningslista som påstår att man kunde välja att få TCS för 3200kr på SE år 01.

  10. #1030
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hyllinge
    Inlägg
    898

    Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Citat Ursprungligen postat av Brisse

    Ja, det stämmer men den mjukvaran du fick var modifierad så att den fungerar på bilar både med och utan TCS. "B234R" frågade efter originalmjukvara.
    Öhhh... Den basen skulle jag gärna vilja lägga vantarna på..?
    Vore rätt intressant att se
    9-5 Aero SC -04 GDM Performance E85 ST3 || og900 T16 -84

  11. #1031
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av Helios
    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Öhhh... Den basen skulle jag gärna vilja lägga vantarna på..?
    Vore rätt intressant att se
    Ber om ursäkt för förvirringen. Det är den vanliga 46s notcs-basen jag snackar om och den fungerar ju på bilar utan TCS och på tidiga modeller med TCS. Fungerar ej på my2001 med TCS.

    Citat Ursprungligen postat av Brisse
    Citat Ursprungligen postat av Bobzi
    Brisse gav inte du mig Mjukvara BP St1 till 2,0 ? Har TCS på min 2,0t -01
    Ja, det stämmer men den mjukvaran du fick var modifierad så att den fungerar på bilar både med och utan TCS. "B234R" frågade efter originalmjukvara.
    Bobzi: Ärlig talat så är jag inte helt säker på vilken basfil jag använde till det programmet. Var ju ett tag sen jag knåpade ihop dendär filen. Vem vet, jag kanske har gett dig ett program som inte fungerar och du kanske inte har testat att köra det än? Isåfall hjälper jag dig gärna att rätta till det.

  12. #1032
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    430

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av Brisse
    Citat Ursprungligen postat av Helios
    Vore rätt intressant att se
    Ber om ursäkt för förvirringen. Det är den vanliga 46s notcs-basen jag snackar om och den fungerar ju på bilar utan TCS och på tidiga modeller med TCS. Fungerar ej på my2001 med TCS.

    Citat Ursprungligen postat av Brisse

    Ja, det stämmer men den mjukvaran du fick var modifierad så att den fungerar på bilar både med och utan TCS. "B234R" frågade efter originalmjukvara.
    Bobzi: Ärlig talat så är jag inte helt säker på vilken basfil jag använde till det programmet. Var ju ett tag sen jag knåpade ihop dendär filen. Vem vet, jag kanske har gett dig ett program som inte fungerar och du kanske inte har testat att köra det än? Isåfall hjälper jag dig gärna att rätta till det.
    Filen ligger i min bil och det tuffar på, är inne på min tredje tank E85. Jodå, min bil levererades med TCS från fabrik

  13. #1033
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av Bobzi
    Filen ligger i min bil och det tuffar på, är inne på min tredje tank E85. Jodå, min bil levererades med TCS från fabrik
    Låter ju kanon! Jag kollade historiken bland min e-post och det är faktiskt en NOTCS-bas i ditt program.

  14. #1034
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Hej,

    Är ny på det här

    Är det möjligt att programmera olika effektkurvor för varje växel?
    Är det möjligt att flytta varvstopp för en automatlåda?

    Mvh
    Matte

  15. #1035
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av MattA
    Hej,

    Är ny på det här

    Är det möjligt att programmera olika effektkurvor för varje växel?
    Är det möjligt att flytta varvstopp för en automatlåda?

    Mvh
    Matte
    Man kan momentbegränsa per växel men inte ha olika kurvor per växel.
    Ja det går att ändra på varvstoppet för bilar med tomatlåda..
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  16. #1036
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Tack för svar.

    Då är det bara att börja labba teoretiskt , vad är det som blir kritiskt över 6000 varav för 9-5 med 15t, räcker inte luften till, skadligt för motorerna, vad hindrar att utnyttja högre varvtal i första hand?

    Mvh
    Matte

  17. #1037
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    430

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Ska försöka ge mig på att trixa till ett BP program för en 9-5 98 utan TCS. Har en NOTCS bas med Tuningpack pålagt för 01 och frammåt. Har försökt leta mig fram vart mappen för motorns kompression finns ? Är ganska grön på T7Suite, mest pillat med T5 innan.

  18. #1038
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av MattA
    Tack för svar.

    Då är det bara att börja labba teoretiskt , vad är det som blir kritiskt över 6000 varav för 9-5 med 15t, räcker inte luften till, skadligt för motorerna, vad hindrar att utnyttja högre varvtal i första hand?

    Mvh
    Matte
    Hur menar du med "luften räcker inte till"?
    Du skulle "teoretiskt" kunna varva betydligt mer än så, sänk laddtrycket en aning bara.
    Original kamaxlar flödar dock inget vidare runt 6000rpm.
    ///Mackanized
    Tillbaka

  19. #1039
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Ja att 15t inte klarar leverera så mycket luft efter 6000 varv. Mn om kammar osv inte gillar över 6000, så kan man lägga sig innan. Vad är max effekt man skulle kunna få ut vid 5000 varv?

    Mvh

  20. #1040
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924

    Re: Mappa din egen bil med T7suite, gör såhär:

    Citat Ursprungligen postat av MattA
    Tack för svar.

    Då är det bara att börja labba teoretiskt , vad är det som blir kritiskt över 6000 varav för 9-5 med 15t, räcker inte luften till, skadligt för motorerna, vad hindrar att utnyttja högre varvtal i första hand?

    Mvh
    Matte
    Original ventilfjädrar orkar inte stänga ventilerna på höga varvtal. Om du ökar varvtalsspärren riskerar du att kolvar och ventiler ger varandra en kyss och då kan du säga hejdå till din motor. Notera även att det kan bli överslag med så mycket som 400rpm vid varvtalsspärren. Om du sätter spärren till 6400rpm så kan motorn komma upp till 6800rpm under en kort tid.

    Citat Ursprungligen postat av Bobzi
    Ska försöka ge mig på att trixa till ett BP program för en 9-5 98 utan TCS. Har en NOTCS bas med Tuningpack pålagt för 01 och frammåt. Har försökt leta mig fram vart mappen för motorns kompression finns ? Är ganska grön på T7Suite, mest pillat med T5 innan.
    Snackar vi om en 2.0 eller en 2.3? Finns ingen mapp för motorns kompression, däremot så påverkar det hur bränslemappar och tändmappar etc. ska se ut så det är mycket som behöver ändras.

    Citat Ursprungligen postat av MattA
    Ja att 15t inte klarar leverera så mycket luft efter 6000 varv. Mn om kammar osv inte gillar över 6000, så kan man lägga sig innan. Vad är max effekt man skulle kunna få ut vid 5000 varv?

    Mvh
    Med original T7-kammar så kommer maxeffekten runt 5000rpm eller strax över sedan dalar det ganska snabbt. Med en 15t kan du fixa uppemot 300hk på E85 om du har spridare som klarar det.

Liknande ämnen

  1. T7suite: hur bör ett steg 1 se ut?
    Av Brisse i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-28, 23:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •