Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Beställa nycklar till saab 9000 aero

  1. #1

    Beställa nycklar till saab 9000 aero

    Hej!

    Idag gjorde jag något dumt.

    Tappade bort min enda nyckel till min 9000 -96a.

    Kan jag gå in på saab och uppge mitt reg nr och legitimera mig, därefter få beställa två nya nycklar? Eller är jag helt tvugnen att byta tändningslås + till båda dörrarna?

    det ska tilläggas också att det är en italien aero saab 9000 så den är importerad 2006 också.

    Jag ber till gud att jag slipper byta låsen

    Kram

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 427
    Medlem#
    3020

    Re: Beställa nycklar till saab 9000 aero

    Ett tipps ta bort regnumret om du vill ha bilen kvar

    Har du regnummer så finner åf ditt chassinummer och vips så kan de beställa nyklar,

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Re: Beställa nycklar till saab 9000 aero

    det kan vara lite smått knepigt att få fatt i nycklar till import är min erfarenhet, men det brukar gå vägen.

    Vad som krävs för att få ut nycklarna är lite olika, jag brukar ta med ägarbeviset och det har räckt de gånger de frågat efter nått, en så pass gamla bil är ju inte direkt nått man går in och köper nycklar för...

    Hoppas du inte har larmdosa bara,. tappar man bort den så blir det betydligt dyrare.

    Ett tips är att ta hem iaf 2 nycklar, skulle själv aldrig ha en bil med enbart 1 nyckel.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4

    Re: Beställa nycklar till saab 9000 aero

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    det kan vara lite smått knepigt att få fatt i nycklar till import är min erfarenhet, men det brukar gå vägen.

    Vad som krävs för att få ut nycklarna är lite olika, jag brukar ta med ägarbeviset och det har räckt de gånger de frågat efter nått, en så pass gamla bil är ju inte direkt nått man går in och köper nycklar för...

    Hoppas du inte har larmdosa bara,. tappar man bort den så blir det betydligt dyrare.

    Ett tips är att ta hem iaf 2 nycklar, skulle själv aldrig ha en bil med enbart 1 nyckel.
    Hej!

    Nej det är vanlig nyckel inget larm eller startspärr! nu blev jag lite glad, hade inte velat lägga 3000spänn på nya låsa he he

    Men däremot måste jag vänta 1-2 dgr till innan jag får reg beviset för jag köpte bilen i lördags, har inte fått ägar papperen än.

    Så ni tror att det går att gå in på motorcentrum och begära ut två nycklar på reg nr? för jag kan inte visa upp bilen direkt he he eftersom den inte går utan nyckelar

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 483

    Re: Beställa nycklar till saab 9000 aero

    Men snälla nån! Tag genast bort regnumret från ditt förta inlägg.

    Hur lätt som helst att någon noterar numret, kollar var du bor, låter tillverka nyckel. - Det är inte alltid reservdelspersonalen verkligen kollar om det är ägaren som beställer och löser ut nyckeln.
    Vips kan du vara utan bil.

    Klicka på "redigera" i din första post, sedan markerar du regnumret och trucker på deleteknappen.

    BRÅDIS!
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

Liknande ämnen

  1. Antal nycklar till en SAAB 9000
    Av konstig i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-10, 16:22
  2. Beställa intyg ifrån Saab på att det är en äkta Aero?
    Av MerlanR i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 17:12
  3. YMOS på nycklar till 9000
    Av aeromagnus i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 00:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •