Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Fuskjobb av Biva Örebro

  1. #1
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893

    Fuskjobb av Biva Örebro

    Ägaren innan mig tog ut en ny Viggen/Aero front på försäkringen. Biva Örebro har skött lev.

    Nu är det så att lacken har börjat släppt. Varit och pratat med en lackerare och han säger att de gjort ett riktigt fuskjobb och bara lackat rakt på plasten. Detta är gjort för rätt precis ett år sedan.

    Visst har jag rätt att kräva en omlackering? Kan jag kräva att få den gjord av en annan firma eftersom det är en bit till Örebro och hur kan man lita på att de gör ett bra jobb denna gång?

    Vilka sköter lackeringen åt Biva Örebro?

    Ska ringa och prata med Biva i morgon och få se vad som händer.

    Här är två bilder på det i alla fall

    http://www.limon.dk/front.jpg
    http://www.limon.dk/front1.jpg



    Nya bilder på bilen finns också. Nu med 18" Ace Dino

    http://www.garaget.org/show.php?car=1736
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    471
    Jag tror det är Söderlings bilackering som sköter lackning åt Biva, de lackade åt dem för några år sedan iallafall.
    http://gulasidorna.eniro.se/query?what= ... D_12703151

    Du är ju inte den första som har problem med Biva i Örebro

    Jag har bara dålig erfarenhet av dem, så jag brukar åka till saab i hallsberg när jag behöver fixa något.
    Aeron är såld, så nu åker man sportvagn i form av 900i 8v
    Sportvagnen stulen så nu får man vackert cykla.

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893
    Japp var dom. Har pratat med Söderlings Billack AB och det första gubben säger är om jag tvättat bilen med högtryck för det får man inte göra?

    Jag frågar helt enkelt bara ifall det är för att de gör fuskjobb eftersom det går kanon på allt som är orginallackat.

    Ordar med gubben som säger att han inte ska ta åt sig ärendet eftersom det gått ett år och två veckor. Då börjar jag hota lite med ARN och säger att tar han inte åt sig det frivilligt så blir han tvungen att göra det eller betala för det i alla fall eftersom det inte är riktigt utfört.

    Slutar med att han säger att jag ska återkomma vid tre. Så får se vad som händer då. Ska han fortsätta sura så blir det bara att ringa vidare.

    Jäkla klåpare, tror dom inte folk kommer att märka ifall fronten av alla ställen är lackat som ett pucko.

    Så less på bilfirmor som strular. Man ska alltid lämna in bilen till någon firma som man litar på.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    471
    Jaa det är bara att skälla på dem , för nog fan ska lacken hålla längre en 1 år.

    Hoppas det löser sig
    Aeron är såld, så nu åker man sportvagn i form av 900i 8v
    Sportvagnen stulen så nu får man vackert cykla.

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893
    Ett jäkla liv på dom.

    Lackfirman säger att de inte har gjort jobbet nu medans Biva påstår att de har gjort det.

    Har inriktat mig på Biva som jag har kvittot på att jobbet är utfört.

    Har pratat en del med konsumentverket och de säger att garantin är förlängd ifall det är dolda fel.

    Så nu är det bara att gnälla på tills man får allt nylackat.

    Känns bara så onödigt av Biva att inte ta på sig det och i sin tur gnälla på lackfirman. Jag menar de förlorar ju inget på det förutom att de kan bli grinigheter mellan Biva och lackfirman. Men vill man verkligen anlita någon som inte kan göra ett jobb ordentligt.

    Känns som jag helst skulle vilja lämna ifrån mig det till någon som kan fixa det.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 953
    Bara skäll o gnata!!!!!


    Så får det absolut inte se ut.
    Och högtryckstvätten är bara skitsnack!

    Hört mycket "skit" om just "Biva i Örebro", vad kan det bero på? Otur? (nä jag tror inte det va?)





  7. #7
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893
    Citat Ursprungligen postat av MrZ
    Bara skäll o gnata!!!!!


    Så får det absolut inte se ut.
    Och högtryckstvätten är bara skitsnack!

    Hört mycket "skit" om just "Biva i Örebro", vad kan det bero på? Otur? (nä jag tror inte det va?)





    Nä just det, verkar vara ena jäklar och försöka smita.

    Han tyckte jag var helt dum i huvudet när jag sa att jag går till ARN eller något ifall de nekar mig så att i slutändan får ni betala i alla fall. Så tyckte han man inte skulle göra det. Det beslut Biva kom fram till gäller.

    Visst visst.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 953
    Citat Ursprungligen postat av sebastian
    Citat Ursprungligen postat av MrZ
    Bara skäll o gnata!!!!!


    Så får det absolut inte se ut.
    Och högtryckstvätten är bara skitsnack!

    Hört mycket "skit" om just "Biva i Örebro", vad kan det bero på? Otur? (nä jag tror inte det va?)





    Nä just det, verkar vara ena jäklar och försöka smita.

    Han tyckte jag var helt dum i huvudet när jag sa att jag går till ARN eller något ifall de nekar mig så att i slutändan får ni betala i alla fall. Så tyckte han man inte skulle göra det. Det beslut Biva kom fram till gäller.

    Visst visst.
    Tror han har fattat fel på den punkten, det är han själv som är dum i huvudet!

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    140
    Håller med Backe fullständigt!! Biva kommer inte få en krona av mig nånsin!!! Åker också till Hallsberg om jag ska ha nått fixat.
    Biva i Örebro vet inte vad kund policy är överhuvudtaget
    Borde skicka dom på kurs i trevligt bemötande!

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 628
    Citat Ursprungligen postat av sebastian
    Citat Ursprungligen postat av MrZ
    Bara skäll o gnata!!!!!


    Så får det absolut inte se ut.
    Och högtryckstvätten är bara skitsnack!

    Hört mycket "skit" om just "Biva i Örebro", vad kan det bero på? Otur? (nä jag tror inte det va?)





    Vilka nötter... stå på dig!!!!


    Nä just det, verkar vara ena jäklar och försöka smita.

    Han tyckte jag var helt dum i huvudet när jag sa att jag går till ARN eller något ifall de nekar mig så att i slutändan får ni betala i alla fall. Så tyckte han man inte skulle göra det. Det beslut Biva kom fram till gäller.

    Visst visst.

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    471
    Hur har det gått för dig sebastian, har det hänt något på de 2 veckor som gått ??
    Aeron är såld, så nu åker man sportvagn i form av 900i 8v
    Sportvagnen stulen så nu får man vackert cykla.

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Tyresö / Sthlm
    Inlägg
    275
    fyfan va trist, sådana där lacksläpp är det jobbigaste att fixa på en stötfångare oxå, jag blir alltid lika förbannad varje gång jag får order om att slipa till en liknande.

  13. #13
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893
    Hej!


    Har tyvärr varit borta på semester. Så ska ta tag i det på måndag.
    Har pratat med Saab Sverige för lite rådgivning.

    Och man har förlängd garanti som konsument på dolda fel.

    Ska bli roligt att ringa på måndag och höra vad surgubben på Biva säger om det.

    Återkommer med mer om det.

    Har en jäkla massa annat och tänka på, då några Nordicaudi ägare hade problem med att hålla koll på bilen och valde att köra in i mig bakifrån. Som tur var är det enbart bakspoilern som har blivit kaffeved. Men är så less nu med tjafs att så fort bilen är klar ska jag ställa av den i ett garage till nästa vår. Fan inte fått kört med en fin bil på hela sommaren.

    Först mitt lilla missöde med en repa, sen framspoilern och nu är bak helt borta.

    Bah. Mer rapport alltså på måndag.

    mvh

    En tokless Sebastian
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  14. #14
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893
    Åhh. Nu är man lite gladare.

    Fick äntligen ordning på jobbet.

    Kom till rätt kille efter ett tags ringande. Samtal i en helt annan ton än det varit tidigare resulterade i att han skulle kolla upp det och återkomma.

    Går en timme sen ringer han tillbaka och säger att han pratat med lackfirman som har kontaktat en lackfirma i Gävle som ska lacka åt mig.

    Känns jäkligt skönt att slippa åka till Örebro och kanon av lackfirman.

    mvh

    Sebastian
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    471
    Låter ju bra att det fixade sig till slut
    Aeron är såld, så nu åker man sportvagn i form av 900i 8v
    Sportvagnen stulen så nu får man vackert cykla.

Liknande ämnen

  1. Biva norrköping
    Av Draken i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-07, 19:50
  2. Omlackering av framskärm - misstänker fuskjobb
    Av Nephilim i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 08:58
  3. Biva i Örebro skruvar mätarställning?!
    Av Conny L i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-04-30, 10:39
  4. Erfarenheter av BIVA (Örebro)?
    Av znorc i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2004-08-15, 01:34
  5. fyfan BIVA Örebro!
    Av Hjulspinn i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2004-06-04, 02:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •